“Stjel en blomst og la den pynte håret ditt”

 

Jeg jobber jevnt og trutt med disse fotooppdragene jeg har fått merker du kanskje? Hvilken fotooppdrag? Jo…du må jo ha fått med deg at jeg for noen uker siden ba om fotooppdrag, eller fotoutfordringer, her på bloggen. Leserne gir meg stikkord jeg skal tolke, og jeg sniker meg ut å knipser morsomme saker.
Jeg får stadig noen nye oppdrag. Det jeg har valgt i dag var litt vanskelig…

Her er dagens tolkning av:

 

“Stjel en blomst og la den pryde håret ditt”
Denne tenkte jeg ville være litt vanskelig.. Jeg hadde jo en liten plan. Skulle ikke akkurat stjele en blomst fra en butikk liksom.. Der går grensen! Uansett hva Solliv måtte mene 😀 Men jeg tenkte at en liten “blomsterslang” fra et bed i en park eller noe måtte være mulig og “innafor”. Men det er jaggu meg ikke SÅ enkelt det heller. Siden jeg vet jeg er på “slang” er jeg både redd noen skal se meg og TA meg.. Og føler meg faktisk litt mer rampete enn jeg liker. Så jeg har utsatt denne oppgaven.. 


I dag synes jeg imidlertid det var på tide. Det er tross alt ikke noe stor kriminell handling jeg skulle gjennomføre.. Og det skal sies at det vistes ikke at det var en blomst borte, etter jeg hadde “forsynt” meg 🙂

 

 

 

 

Oppgaven ble gitt av Solliv

 

Til venstre under her står oppgavene jeg skal løse. Fotografere et bilde til. Til høyre står den som har gitt oppgaven.

 

  • “Til å spise opp” – Verdande- (bloggløs bloggvenn)
  • “Piknik med Salt og Pepper” (det er tøyrottene mine)- Dixierose
  • “Noen små menn av Isac Cordal” eller “noe keramikk-kunst”– Hanne Beate (bloggløs bloggvenn)
  • “Bade i Drammenselva”Bunny
  • “Dans rundt i sommerengen med en blomsterkrans av villblomster”Vera Lynn
  • “Et egetvalgt motiv som på enkelt vis oppsummerer Frodiths kunstsyn”Apecalypso
  • “Et bilde på hoppkanten av Holmenkollen”Dedicat
  • “Stjel en blomst og la den pynte håret”Solliv
  • “Såpebobler som flyr av sted i sommerdagen”Mettejosteinsdatter
  • “Et av dyrene ved Ekeberg husdyrpark” Pensjonistgunna
  • Noe nytt og noe gammelt sammen” Utifriluft
  • Strikkhopp” eller “hoppe strikk“- Zoeticworld
  • “Hverdagslykke” Friluftsheidi
  • Frodith Klatremus” Kariengesvik
  • “På et bein over vidda i sommer” (Ulriken til Fløyen)- Minmatgaleverden-Kjersti
  • “Frodithen i rollen som teskje-kjerringa”Gryende
  • “Ta på den kjolen du liker best for tiden, og ta en kopp kaffe på yndlingsstedet ditt”BforB
  • Eksosrype Anitasreiseblogg

 

 

De andre oppgavene jeg har tolket finner du her:

Frodith Klatremus

Eksosrype

Noe nytt og noe gammelt sammen

Favorittkjolen på yndlingskafeen

Hverdagslykke

Noen små menn av Isac Cordal

Såpebobler som flyr av sted i sommerdagen, 

Dans rundt i sommerengen med en blomsterkrans av villblomster

Frodith og naivismen og Piknik med Salt og Pepper. 

 

Varierte oppgaver, ikke sant?

 

 

 

8 kommentarer
    1. Enig med Fruens Vilje – helt innafor og du var helt topp! Kledde den fint!
      Jeg tenkte park jeg også…Stjele fra butikker er ikke så greit…Men en liten der hadde sikkert gått det også.
      Det er overflod med blomster i alle butikker nå og de visner og de blir kastet! Ser bare på Europris her nede.
      Halvparten vil ingen kjøpe – det er halvvissent! Så knipe en prestekrage der hadde jeg ikke sett på som galt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg