“Ting” det må gjøres noe med -etter coronaen…

 

Ja, sjelden man bare kan begynne med en gang …ikke sant? 😀
Så her er altså “ting” det må gjøres noe med etter coronaen har “gjort seg ferdig”:

 

MEG: 

  • Kropp og kondis
    jeg har gått opp i vekt, fått kroppsfasong som en sakkosekk, dvs lut, slapp og “boblete og sliter med å gå opp en bakke. ALT av for mye hjemmekontor og inne-sitting”. Sener, muskler og bein er i ferd med å gå i oppløsning tror jeg. Har vondt overalt, selv om jeg nesten bare sitter… Eller mulig det er årsaken..
  • Fingre:
    Lider av skikkelig tastetommel, eller PC-tommel kanskje. Litt fysio burde hjulpet her. Eller muligens akupunktur.
  • Hår:
    Har ikke vært hos frisøren på et halvt år i alle fall, og mister en del hår pga pandemien. Jeg har lest at den kan ha “skylda” 😉 

 

 

 

HUSET: 

  • Interiør:
    Sofaen må skiftes ut, og det har den måttet i et år minst. Men det har ikke blitt BEDRE akkurat etter et år med Corona. Dype groper og slitt stoff. Den er i ferd med å “svelge meg”, og kan være noe av årsaken til alt som “feiler” meg..
    Bordet bør nok også skiftes ut kanskje. Kjøkkenbordet. Etter et halvt år som hjemmekontor er det både “musesøkk” og “tastatur-hakk” i bordplata..

 

 

  • Vask:
    Etter et år med INGEN på besøk… nesten.. kan jeg ikke skryte av at det ser noe særlig ut her. Joda, vasker litt av og til for vår egen del, men ikke akkurat sånn at jeg har lyst å åpne dørene for NOEN akkurat nå. Her bør det en rundvask av dimensjoner til! 😀

 

Sikkert noe mer som trengs å gjøres noe med, men dette var det jeg kom på “i farta”. 

 

 

Har du noen ting som treng litt ekstra fokus…etter hvert….?

 

 

 

Jeg minner også om “danse-vårdansen”-utfordringen, som du kan være med på, og som du kan lese mer om HER

 

 

 

7 kommentarer
    1. Uffda, nå minnet du meg på MYE. Kroppen min er som før koronaen, men det har jo litt å si at jeg er til sjekk hos legen hver tredje måned. Et par stoler knekker snart og vaske kunne jeg vel gjøre en uke til ende. Ikke lett å motivere seg i disse dager. Trist at vi ikke kan ha det som vanlig synes jeg og det preger min energi. I morgen har yngstesønn bursdag, men ingen besøk og ingen skal vi besøke, så det blir stille…… Godt at det i vår og at det er håp om lysere tider. Klemsiklem:)

    2. Hmmm – jeg har jo ikke jobbet hjemmefra, men vært på kontoret som vanlig… derfor er hjemme som det skal, og jeg har holdt det vaska osv…………. håret mitt har vært hos frisør mange ganger egentlig………… og jeg har jo slanka meg masse….. så – jeg gleder meg bare til jeg kan be noen eller dra på besøk eller dra på shopping eller på orntlig ferietur et eller annet sted i landet…………. klemmer <3

    3. Mange planer her men om de lar seg gjennomføres er en annen sak. Det hvertfall bra at det snart er normale tider her i landet. Nå må jeg få skikk på helsa og trimme litt mere så blir det bra i de kommende ukene. Ha en fin kveld.

    4. Mange som føler på litt av hvert i denne pandemien nå når hverdagene er annerledes med hjemmekontorer.

      Er kjempeglad for at treningssentrene stort sett har hatt åpent under denne pandemien, for hos oss har kommunen hatt kontroll over smitten.

      Ønsker deg en kjempefin onsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    5. God morgen du 🙂

      Hmmmm jeg prøver å trene uansett jeg da… 🙂 Trener nå litt hjemme da jeg møtte litt veggen pga kjøring til og fra treningssenter…. Frisør går jeg til når det trengs…. og ja vaske… har også lite besøk…. og tar noen tak nå og da… og her skulle ABSOLUTT sofaen og stolen vært skiftet ut…. men…. heheheh
      Her på disse kanter har det jo ikke vært nedstengt så mye som hos dere…. så jeg jubler den dagen det åpnes opp hos dere 🙂

      klem

    6. en kan sikkert føle på litt av hvert når en har vært lenge i ro ,men du ser flott ut uansett,vi ser no bilder av deg så noen sakosekk er du ikke :=)
      Det er nesten slemt å skrive det ,men her jeg bor har jeg virkelig ikke merket koronaen på hverdagen ,vi lever som vi alltid har gjort her inne i fjorden ,så jeg kan ikke skylde på korona når det kommer til noe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg