Tøffe gutter gråter ikke! Enn hva med jenter da…?

 

Det er liksom et uttrykk: “Tøffe gutter gråter ikke!”
Det er egentlig blitt et uttrykk som viser oss hvordan ting IKKE bør være! Altså med motsatt fortegn av hva det ser ut som: Klart gutter også skal gråte litt! Tøffe også!

Enn hva med jenter da? Og her snakker jeg uansett alder altså. Barn…eller voksne jenter…samme greia.. De skal også få “tute litt” om det trengs

Og jeg snakker egentlig litt i overført betydning også. Det er ikke nødvendigvis snakk om gråting, som at øynene blir fulle av vann, og spruten står.. Jeg mener liksom dette med at alle trenger å være litt “små” innimellom. Alle trenger at noen SER dem, og gir dem positive tilbakemeldinger på det de gjør. Uansett hvor tøffe og sikre de kan virke… 

ALLE trenger vel å bli sett?
ALLE trenger vel å få være bitteliten og litt sippete innimellom…?
ALLE trenger vel ros og anerkjennelse for det man gjør, selv om man inni seg vet at ting fungerer?

Eller?

I alle fall gjør JEG det!

 

Ros og anerkjennelse er viktig for de fleste av oss. Jeg er IKKE god nok på å gi det, det vet jeg. Jeg jobber med saken! 

 

Så til deg som sitter og leser nå.

Vit at du er helt spesiell!
Vit at du gjør en masse bra for folk rundt deg!
Vit at jeg setter stor pris på deg!
Vit at du har lov å gråte litt, både med og uten tårer!

Tøff eller ikke..

 

7 kommentarer
    1. Så fint beskrevet, Frodithen! Jeg gråter sjelden, men jeg trenger å få være “lita” i blant. Altså å bli møtt når jeg er sliten, frustrert, lei meg eller sint. Det betyr ikke nødvendigvis at den som lytter må være “enig” med meg. Ofte er det nok at jeg bare får utløp for følelsene på ett eller annet vis…Ellers er det jo veldig stas å dele det som er gledelig og moro også!❤

    2. Tusen takk for så fine ord, vennen! Ja, jeg gråter – både med og uten tårer – mye! Tøff er jeg nok, men ikke på alle plan! god klem <3

    3. Alle må gråte av og til. Det er bare sundt det. Så tøffe gutter gråter mye men kanskje mest i det skjulte. Nå venter middag rydding og mye annet. Ha en fin kveld.

    4. Visst er det lov å gråte…bare synd det er så himla vanskelig… 🤔
      Takk for fine og gode ord – de sender jeg rett tilbake til deg ❤️

    5. Så fine og sanne ord 🥰
      Vi trenger alle å syntes i blant, i alle fall litt, og få høre at man er god nok å få litt berøm.
      Som barn våget jeg aldri å gråte så noen så det, og det tok mange år innen jeg våget å slippe flommen løs
      å vise hva jeg følte. Kan fortsatt sitte langt inne….

    6. Takk for gode ord!

      Og det er så sant alt du skriver. Klart vi har lov til å gråte. Tøffe er vi likevel.
      Det er godt å få god og positiv tilbakemelding innimellom, og det er noe vi alle trenger.

      Håper du får en god dag, og vit at du også er en utrolig flott dame, og jeg savner deg! <3 God klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg