Trekning av kalendergave bak luke nr 19

 


Når man er sjuk midt i adventen så er det JAMMEN bra man har to til å hjelpe seg litt på kjøkkenet. Etter å spydd som en gris i går og i natt, har jeg ligget paddeflat her det meste av dagen. Fremdeles små-kvalm og uggen har ikke matlysten vært helt på topp..

 

 

Men da det rundet sånn omtrent middagstid, og jeg ikke hadde spist stort hele dagen, hørte jeg plutselig noe kokkelering fra kjøkkenet: 

“Tumdidum….”(De trallet og sang) “Ja ,Pepper, ta litt sukker…. Og så tar vi litt vann…og så blir det så bra”

 

 

Det så riktig så spennende ut det de hadde stelt i stand…

 

 

I pannen med lokk kunne jeg kjenne duften av noe kreative saker, og jeg visste ikke helt om jeg skulle være glad eller lei meg for at det ble LITE mat å få….

 

 

Pepper rørte og rørte, stønnet og bar seg: “Tungt!! Tungt!”
Og plutselig var han borte hos Salt: “Hei…du….Nå kan vi bytte litt synes jeg…Du står bare der og henger, og jeg har rørt i en evighet i det sukkeret…. Sliten i armene”

 

 

Og til en forandring var det ingen innvendinger fra Salt. Tror hun skjønte at å lage krangel på kjøkkenet når jeg var syk IKKE kom på tale…

 

 

Så hun overtok styringa på kjøkkenet. Og etterhvert skjønte jeg at det begynte å bli ferdig.

 

 

“Da er det klart Frodith! Kom og spis!”
Og det er veldig hyggelig å få ferdiglaget mat av to sånne fine rottentotter altså, selv om de ikke er hverken Ingerid Espelid eller Hellstrøm og  selv om jeg ikke ble så veeeeldig mett akkurat.

 

 

Nå har Pepper kommet seg etter arm-krampene under middagslagingen. Og bra er det, for de armene, eh….labbene…. kan han trenge nå…

Nå er han i alle fall klar for å trekke kalendergave snart, men før han gjør det:
Her er svarene!

 

 

Nissen var jo så klart:

 

 

Og denne morske unge mannen…

 

 

…var ingen mindre enn…

 

 

Hvis du har et godt speil hjemme, så du nok hva det sto her..

 

 

Og det var som så mange hadde gjettet:

 

(De som har gjettet uten den ekstra “et”-en er så klart med i trekning. Min feil)

 

Vel, nå er det klart for trekking! Og nå er Pepper superklar for å trekke dagens kalendergave!!

 

 

Han sprinter nedover i lua, og får tak i en lapp, som han kommer heseblesende opp med… Lappen er kjempelang, og han kaster lappen mot meg med et smil, 

“SE HER DA Frodith, se hvem det ble i DAG!!”
Og på lappen står det: 

 

 

 

 

Hurra!! Lillasjel – Mariann!! I dag ble det deg!! Jippie!!!
Du vant dagens kalender-gave, fordi Pepper hadde sett seg ut akkurat lappen med DITT navn!!
Nå håper jeg du blir  hoppende glad! Gaven sendes så fort jeg får adressen din i mailboksen

 

Tusen takk til dere!! Glad for at dere henger med her fremdeles. Og det er så hyggelig at dere koser dere og morer dere 🙂  Jeg setter SÅ pris på alle som vil være med på Salt og Pepper sine hyss og opplevelser!

Og hvis du ikke vant i dag…nye muligheter i dagene som kommer.
Jeg legger ut luke 20 i morgen – når jeg står opp- siden jeg er syk og sånn….

Nå har jeg 4 luker igjen, og 4 kalendergaver,  jeg gir meg etter lille julaften 😉

 

God natt så lenge <3

 

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #utdeling #rotter #jul #trekning

8 kommentarer
    1. Gratulerer til Lillasjel som dagens vinner 🏆 Aldri helt greit å ligge med nesa ned i do, og kanskje enda mindre nå i adventstiden. Fortsatt god bedring til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg