Trekning av kalendergave bak luke nr 22

 

 

I dag var det full aktivitet etter vi hadde vært i butikken.
Salt og Pepper lå paddeflate på bordet over et hvitt ark, og jeg begynte å ane hva som var i gjære..
Når de ligger sånn i fellesskap, oppå et hvitt ark, så er det ikke noe vanlig tegning som er på gang..

 

 

Det hadde funnet fram fargeblyantene sine…

 

 

…og siden Salt er den mest stø i skriving var det hun som sto for den delen. Og på de første bokstavene og Peppers tegning kunne jeg se jeg antagelig hadde rett.. Årets ønskeliste var i gang.

 

 

Pepper var nøye med nissen sin, og Salt skrev i vei: “TIL NISSE…”

 

 

Salt beveget så vidt “leppene”, mens hun sakte formet bokstav for bokstav: “Ø-N-S-K-E”
“Det er riktig Frodith, er det ikke?”

 

 

“Joda, Salt! Ser fint ut det”

Hun fortsatte: …..“Vi ønske…..S-N-I-L-E  B-A-R-N…”
Jeg klødde meg i hodet. Dette var uventet. Jeg så for meg: Ny motorsykkel, godterier, høyhælte sko…alt annet enn dette!!

 

 

Jeg gikk rundt på andre siden av bordet for å forsikre meg om at det virkelig var det det sto. Men joda.

 

 

Og det stoppet ikke der. Hun førte på som nummer to på ønskelisten:  “F-R-E-D”
Jeg skjønte at jeg hadde gjort NOE rett i oppdragelsen av disse rottentottene.

“Er det ikke det man skal ønske seg da? Det sier alltid du…”

 

 

Jeg synes nesten litt synd på dem der de sto, og skottet opp på meg.
“Men det er vel ikke det ENESTE dere ønsker dere?”

“Hm….Nei…det hadde gjort seg med litt sjokolade også kanskje…?” De så lurt på meg…

 

 

Og det var jo det minste jeg kunne gi dem…

 

To fornøyde krydder-rotter her til kvelds!!

Og nå håper jeg noen andre snart skal bli litt fornøyde her, for nå skal vi trekke kalendergave i den nest siste luken i Frodiths Julekalender. Men FØRST svarene:

 

 

Nissen var så klart: 

 

 

 

 

Og den unge jenta, vokste seg veldig lang og flott og ble til: 

 

 

 

 

Og filmen vi bare MÅ få med oss selv om den er eldgammel var jo så klart: 

 

 

Nå er det klart for å trekke hvem som skal vinne kalendergaven for i dag.
Jeg er KJEMPEGLAD glad for at så mange har vært med i kalenderen min hver dag. Nå nærmer det seg slutten, og det er litt trist… men det er kos at så mange har gledet seg med meg og Salt og Pepper i desember -måneden.


Vi er snart klare for å gyve løs på den siste dagen, (i morgen) og snart er 23 kalendergaver delt ut.

 

Men nå er Salt super-klar her!!

I full fart piler hun ned til alle lappene i lua…

 

 

Og jeg kan høre hun  spoler omkring, ganske så vill og gal…. Og opp kommer hun kjempefornøyd.. Hun drar etter seg en LANG lapp, og på den står det hvem som skal vinne kalendergaven….På lappen for i dag står det skrevet: 

 

 

 

Hurra!! Margarites! Grete!!I dag ble det deg!! Salt trakk DEG!! Så koselig!! 

Du vant kalendergave på selveste bittelille julaften!!
Gratulerer til deg !! Gaven får du  i posten snart. Jeg sender den nok i romjula. Kommer på mailen din og får adressen din, for den forsvant i flyttinga…. 🙂

 

Og til alle som var med i dag:

Tusen takk for at du var med!! Glad du er med!!

Det blir nye muligheter i morgen også til å vinne en kalendergave. Jeg legger ut siste luke  i morgen når vi våkner til liv, slik at alle får god tid til å kvesse klør, hjerner, penner og annet de måtte trenge 🙂 Jeg har 1 kalender-gave igjen som vil ut å reise! Vil du ha den??
Prøv lykken i morgen da vel!

 

God natt så lenge <3

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #utdeling #rotter #jul #trekning

5 kommentarer
    1. Herlige ønsker fra to søte rotter! Tenk at jeg skulle kalle rotter søte 😉
      Men Salt og Pepper er jo bare søte <3
      Gratulerer til vinneren! 🙂

    2. Å så gøy! Tusen takk til Salt, og tusen, tusen takk til deg Frodith for at du steller i stand denne kalenderen. Det er så utrolig koselig! Jeg har slitt litt med å kommentere hos dere som har flyttet, spesielt om jeg har svart fra Ipad eller mobil. Da har kommentarene ikke kommet frem uansett hvor mange husfasader, trafikklys og biler jeg har plukket ut på bilder for å bevise at jeg ikke er en robot! Ser ut som den gode gamle pc’n er det som funker best. Ønsker deg en fin lillejulaften 🙂 Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg