Vanlig er langt fra kjedelig!

 

Dagene nå er nesten som VANLIG. 

Hørtes det kjedelig ut?
Tidligere ville jeg sagt det. Vanlig = kjedelig! Ferdig snakka. 
Folk som var vanlige, skikkelig kjedelige folk. Da jeg var yngre tenkte jeg litt sånn. Man skulle være “spesiell”. Gjerne litt “rar”. 

Nå tenker jeg annerledes. Og kom egentlig til den konklusjonen for veldig mange år siden: -Folk som er “spesielle” eller “rare” bare for å være det, altså folk som FORSTILLER seg, gjør seg annerledes enn de er INNI seg, bare for å VÆRE noe, det synes ikke JEG er så “stas”. Jeg liker folk som er seg selv, uansett om det er spik spenna gæærn eller deilig vanlig. 

Hvis jeg tenker på at dagene er nesten som vanlige tenker jeg i ALLE FALL annerledes nå…etter 1, 5 år innadørs.
Jeg elsker at ting er nesten som “vanlig”, hva nå det er. 
Fordi verden har vært alt annet enn vanlig for de fleste. 
Nå kjennes det i alle fall for meg som den er nesten som vanlig. Jeg tar t-banen til jobb. Noen ganger til og med uten munnbind. Jeg møter folk på jobben, fysisk. Så mange som 10-15 stykker på en dag. Jeg er ute og lufter meg, kjenner sola. Det kan gå nesten en hel dag uten at jeg tenker på corona.  Altså nesten som vanlig. Det som var vanlig FØR i alle fall. 

 

Livet er ganske så bra! 🙂

 

 

#vanlig

12 kommentarer
    1. Det er litt godt å oppleve at jeg glemmer meg ift smittevern. Jeg er jo fortsatt forsiktig, men ikke sånn langt over gjennomsnittet forsiktig mer. Deilig med litt mer “vanlig” igjen. Kunne treffe flere enn to stykker i løpet av ei uke osv.

    2. Så deilig at du kan la være å tenke korona noen dager – og at det er noen dager som er helt vanlige på jobb! Jeg sliter fortsatt med koronafrykten, men det ordner seg vel etterhvert! Bruker munnbind…. og skal få vaksine 2 i morra…:! Klem <3

    3. Vanlig er ikke kjedelig, og alt kommer an på måten man vil ha det på. Det å komme tilbake til vanlige dager med rutiner er kjempegodt etter en deilig feire hvor man har ladet batteriene 😊 Selv er jeg et vanedyr som liker rutiner best.

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    4. Det vanlige kan være veldig fint, trygt og godt. Men det kan jo være litt gøy å være rar og “kjerringa mot strømmen” for sin egen del, innimellom alt det vanlige. 😊😃🤗

    5. Fra det unormale til det normale er en stor overgang for mange. Men takke være dagens forside av VG takler man det bra – man har da overlevd dette før. Men i løpt av uka skal jeg ta en tur til Oslo og gå i marka. Tenkte med Frognerseteren som utgangspunkt så må jeg sjekke på nette og ta det derfra. Ha en fin dag.

    6. Så godt å være nesten tilbake i det vanlige sporet. Tror man sitter igjen med en del kunnskap etter denne tiden vi har vært igjennom. Nå skal ikke jeg si så mye her jeg bor, det har nesten vært normalt hele tiden.
      Folk som er seg sjøl er aller best, nå “leker” jeg litt mer normal enn hva som er tilfellet, men det får bare passere :D. Uansett er det best å være tilnærma seg sjøl.

    7. Godt det meste begynner å bli vanlig igjen. Delta-viruset smitter visst flere som er fullvaksinerte også, men får satse på at det også forsvinner. Jeg liker så godt Oslo, og det var moro å komme dit igjen, – har ikke tatt sjansen før nå nylig pga. corona.

    8. God morgen 🙂
      Det som er “vanlig” er nok det som er trygt og godt i dagens samfunn, tenker jeg 🙂

      Lag deg en fin mandag 🙂 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg