Veien fra “by-bestemor” til “by-verstemor” er rimelig kort..

 

Noen har sikkert fått med seg at jeg er blitt “by-bestemor”. Det betyr at jeg er en liten reservebestemor for nevøen min sin nyfødte gutt. Jeg fikk en flott ny tittel, og slapp å bli “gammel-tante” igjen 😀 Det er schwung over tittelen “by-bestemor” og i dag har jeg vært og hilst på det lille mirakelet. Det er rart hvordan sånne små nurk får fram de beste følelsene på innsida. Man blir myk og varm og glad i hele seg, og vil bare sitte å stryke og “puse” på de små varme kroppene. I beste “by-bestemor”-stil.

 

 

Men det tydeligvis flere som bor på innsiden av denne kroppen. Altså MIN. Og sånn er vi vel alle. Vi har flere sider. Og det skal ikke alltid så mye til før “by-verstemor” dukker opp heller..

Jeg skal love deg at det er IKKE smånurk som lokker fram henne. Det er mer folk på andre siden av skalaen. Fulle og høylytte folk. Etter jeg og Hr Frodith hadde vært på besøk dro vi rett på restaurant for å spise middag. Der var maten god, men lyden høy… Noen hadde fått litt for mange pils innabords, det var fotball på storskjermen og det måtte snakkes HØYT. Jeg er nærmest allergisk for høylytte, fulle folk kjenner jeg.. Hun snurpa med hårrullene var på full fart ut kjente jeg. “By-verstemor” var et faktum. 

 

 

Rart hvordan vi er bygget. Noe trigger det beste i oss. Andre ting trigger sider jeg tenker jeg ikke er SÅ stolt av… 😉

 

 

23 kommentarer

Siste innlegg