Frodiths Foto-challenge – Dag 9

 

Hår er artige greier…

Jeg har nesten alltid hatt langt hår, helt siden jeg var liten…

Jeg har nesten alltid vært svak for menn med langt hår….

 

Og jeg fant meg så klart verdens beste mann, MED langt hår 🙂

 

HER fra den tiden da vi traff hverandre…mange år siden nå….og mange hår siden 😉

Etter en hel dag ute i regnvær er det godt med bål…Og godt gjort å klare å lage et, spør du meg…

 

Her er to av mine beste jenter knipset for noen år siden, mamma og min yngste niese…

De har verdenes fineste røde hår.Begge to!!

 

 Jeg prøver så godt jeg kan jeg også….å ha det rødt….Men det blir aldri det samme som EKTE!!

 

 

Hvordan liker du å ha håret? Kort eller langt?

Farger du håret?


 

#foto #fotochallenge #fotoutfordring #hår
69 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Neida, ikke noe rødt jeg…mer kommune-brunt…Det du ser når den sterke fargen faller av,er bare den fargede fargen det også, bare litt blassere….

    2. Hurra, det var denne kategorien jeg gledet meg mest til! Var så spent på hva slags bilder som kom til å dukke opp x)
      Morsomt å få se hvordan mannen din ser ut (selv om det er noen år siden), han hadde jo litt av en makne da. Wow! Har ikke du litt rødlig hår originalt da? Litt sånn som niesen din, bare mørkere kanskje? Eller husker jeg kanskje feil nå 🙂 Du er i hvert fall veldig kul med den knalle fargen! Jeg prøver jo iherdig å få litt rødt i mitt også, men det krever jo at jeg lysner det for at det skal synes 🙂

    3. jaja….eg kjenner ingen mer kreativ og oppfinnsom enn deg og masse gøye spillopper og gjør mye for å glede andre og å leve i nuet……så du er ikkje lat, du bare prioriterer anderledes <3
      klemmeting <3

    4. ladyaugust: Ha-ha, ja sånt sprer om seg. Man må aldri begynne å ordne LITT 😀 man må jo bare gå sin vei midt i da 😀 Nå er det litt slarv i Frodiths Avis om 10 minutters tid 😉 Kaboom:-D

    5. Fine bilder 🙂 Jeg har halvlangt hår og har aldri hatt det helt kort. Det har blitt litt farging de seneste frisørbesøkene. Det begynner å titte frem noen grå hår 🙁

    6. billigere med god shampoo enn ofte frisørbesøk hahaha,men vet du vi er alle late på noe :D:D
      her kommer en migrene snikende så nå er det kvelden
      klemmetingene <3<3

    7. Jeg har jo ikke skrevet om at jeg har bomba huset haha har nok med å bearbeide gitaristen som akkurat har blitt superglad i ryddig hus…..hehehehe. Du skjønner jeg skulle bare skifte gardiner i et vindu….så tok jeg ned gardinene og så fant jeg ut at jeg skulle vaske vinduet og så kom jeg litt borti veggen DET skulle jeg ikke ha gjort…..for jammen var den skitten så jeg vaska den…mens jeg vaska den….så jeg den ene hylla og så tenkte jeg at den kunne jammen fått litt maling…så jeg dro frem malekosten og skrudde hylla ned…..og så mens jeg malte den så jeg at egentlig passet den ikke der og så hadde jeg to store stygge skruehull så da kom jeg på at jeg kunne jo bare sparkle de hulla og så tok jeg ned alt dilldall på veggene og sparkla hullene 😀 meeeen så ble det jo helt flekkete…..og nå må jeg male de veggene….Gardinene passa ikke, så jeg måtte dra frem symaskina og så lagde jeg litt jobbemat…..og så kom engelen….og gitaristen….og jeg er skjitlei liksom så jeg ser netflix og strikker haha Det skjedde en kjedereaksjon her liksom…det sa bare kaaabooom <3

    8. cuskima: Nei, det sitter litt lenger. Og jeg ER dårlig med vedlikehold, like mye som jeg er en LAThans med hus og sånt også som du vet…Jeg bare lar ting gå sin gang liksom… 😀 He-he… Er ikke SÅ nøye … Så farger jeg meg heller igjen litt fortere da. jeg er for lat til å passe på sånt 😀 Ha-ha Helt garantert feil Shampo, jeg begynner med riktig, men når den er tom er jeg på lathans-kjøret igjen ;-D He-he.. klemmer <3

    9. Du er superfin med rødt hår og eg syns din Sjel kler sånn flammehår <3
      Ellers så kan det være at du bruker feil shampoo som gjør at fargen forsvinner fort.....alt er relativ, hva er fort? Er det flat i fargen etter 2 mndr er det normalt......er det etter 4 vask er det litt kjapt....
      Bruke shampoo uten SLS så holder fargen bedre 😉
      Takk for det, eg vil klippe meg for eg føler meg som en sånn sliten cocker spanielører på håret hahaha,så eg leter etter en eldre frisør som kan den klippeteknikken eg er ute etter 🙂
      De yngre kan ikkje den.....heldigvis kan de inrømme det 🙂
      ha en super kveld ,her er det middag <3 klemmeting

    10. Fru Stussli: Hi-hi, ja ikke sant, men han var litt mer gutt her da 😀 det er gammelt bilde, og det er ikke noe igjen av håret 🙂 Men han er fin fremdeles han, uten hår <3 Jeg har litt sånn kommunefarget selv jeg, eller brun-kommune eller noe... (står mørk blond i passet mitt ja...) Jeg har alltid hatt LITT gyllene strå i sommersolen, eller rødtoner velger jeg å tro...etter mamma.Pappa hadde nesten svart... Så jeg har LOV å ta rød, som mamma 😀 He-he Ha en superfin kveld fineste Benten i verden <3 klemmer <3

    11. ladyaugust: Jøss, hvordan bombe?? Jeg må inn å lese tror jeg. Men først må jeg kjøpe sjokolade, og ordne ferdig et lite innlegg om en viss musikk-video ;-D He-he.. 🙂 Klemmer i massevis <3

    12. annebe: Ja, jeg har også hatt kort hår, og likte det greit også. HELT kor,nesten PIGG… Men liker det best sånn det er nå. Og da gidder jeg ikke gjøre så mye med det. Men mulig jeg bør endre når jeg runder 60 eller noe 😉 He-he… Klemmer <3

    13. Veronica S: Moro med hår 🙂 Og forskjellige hår 🙂 Ja, jeg stusser litt sjelden jeg også, så NÅR jeg gjør det blir det litt mer enn stuss, men litt MYE 🙂 Får se i morgen for da har jeg frisørtime 🙂

    14. Linda: Ja, han hadde 😀 Det er rett…Ikke nå mer 🙂 Men like fin uten <3 Jeg frisker opp håret i morgen jeg 🙂 SKal til frisøren da 🙂 Gleder meg <3 Takk -takk 🙂 Ha en fin søndag kveld du <3

    15. cathrinehenriksen: Ja, han har ikke så langt hår mer denne karen heller nei…mer IKKE hår …Ja, jeg får bare jukse jeg, for EKTE blir det ikke uansett 😀 Og i morgen skal jeg til frisøren 🙂 Deilig 🙂 Ha en super søndag Cathrine, savner deg når du ikke er på blogg vettu 🙂 Klemmer i vei med spark <3

    16. ssilje89: Takk .-) Ja, jeg er også litt sånn, har langt hår, men har det mest i hestehale…så ingen ser jo det lange sånn sett. Men går LITT mer med det utslått etter jeg fikk pannelugg igjen…

    17. Min matgale verden: VI var ikke så mye på tur der oppe nei, ble ikke kjærester der jeg gikk på skole. Men kjekk var og ER han, selv om han ikke har det håret lenger han heller. Han er så hårløs som din, som du vet 😀 Så deilig med skitur da 🙂 Vi har bare vært og prøvd på bilder i dag, men det var bare kaldt og grått og guffent, så ble kafe i stedet for 😀 Klemmer <3

    18. cuskima: Håret mitt vokser også fort 🙂 og fargen detter fort av. I morgen skal jeg friske opp fargen igjen hos frisøren 🙂 Gleder meg 🙂 Jeg lå altså en dag FEIL på challengen, men så fikk jeg jo vist fram noen fininger i stedet for da 🙂 Jeg har også prøvd mye farger og fasonger, men liker best det jeg har nå 🙂 Du var jo fin på håret du da <3 NÅ 🙂 klemmmer til deg vennen <3

    19. Merevil: Takk for det 🙂 I morgen skal jeg til frisøren igjen og få det sånn igjen, for nå er det ganske så blast…det blir fort det farget rødt hår… Ja, min mann har ikke dette håret lenger nå…Det er over 20 år siden….Og nå har han IKKE hår 😀

    20. Så moro å se mannen din 🙂
      Du har så fin rød farge som passer perfekt til deg vennen. Kan jeg spørre hvilken farge du egentlig har?
      Jeg har kommunefarget hår 🙂 Eller mørk blond som det også heter. For å få litt liv i det, legger jeg noen lyse og noen mørke striper i det 😉
      Halvlangt har blitt min greie…
      Ha en finfin søndagskveld
      Mange klemmer

    21. Hekleri og Ra: Jeg har veldig lang hals da, så her har det gått i alle fasonger. Men jeg synes nå alle kan kle både kort og langt jeg, uansett halslengde… Du skal se du får skikkelig langt nå 🙂 Jeg klipper meg ikke så ofte, så de gangene jeg gjør det må jeg ta litt,for det blir slitt. I morgen fyker jeg til frisøren for å få denne rødfargen igjen, som på bildet i fjæra. Bildet av mamma er for 8 år siden, så hun har det ikke helt sånn lenger. Men du får nok se noen bilder av henne senere, og feiende flott er hun fremdeles, synes jeg da. 🙂 Takk for koselige komplimenter 🙂 Ha en flott søndag du også 🙂

    22. Moss er jo heller ikke dumt..OM man har klesklype for nesa. Vi dør litt i forbifarta hver gang på Harryturene våre for det er jammen ei spesiell lukt der. haha Tusen takk søs <3 Vettu hva eller....i dag har jeg bomba huset, Engelen er fortvilt men egentlig skulle jeg rydde bittelitt og så kaboooom hahaha klæmmegodsøsklæmmen <3

    23. ladyaugust: Ja, det ble så som så med den safarien, vi var helt i Moss, men det var bare grått og snø, og kaldt… DU er kjempefin med svart du da, jeg hadde også svart noen ganger,men jeg så syk ut… Veldig ble ble jeg… Og kledde det ikke noe særlig.. Gitaristen har blitt noen år eldre enn her da, og noen hår fattigere som du vet 😀 Klemmersøsklemmen <3

    24. margarites: Ja, det er rødt i vår familie, og jeg synes liksom jeg har litt RETT til litt rødt jeg også 😀 Ha-ha.. Og i morgen har jeg frisørtime, så da blir det ca så rødt som på bildet igjen 🙂 Jeg liker det KNALL jeg, selv om ikke alle synes det kler en dame på snart 50, men det er jo JEG som skal ha det da 🙂 Håper du har hatt en fin dag så langt <3 klemmer <3

    25. natheless: Hi-hi, ja noen har noe de skal ha sagt om ALT. Jeg liker å farge håret, og noen synes det blir FOR rødt, men jeg liker det sånn jeg, så da gjør jeg det 🙂 Og har gjort det i årevis. Jeg sminker meg sjelden, napper ikke hverken her eller der, men akkurat farging av håret liker jeg og GIDDER jeg…Eller frisøren får lov da ;-D Håper du har hatt en flott dag 🙂

    26. Så gøy å se de bildene..og langt hår kan jo være kult både på jenter og gutter..:)..jeg har jo stort sett kort da..blir bare “pistrete” om jeg lar det vokse..:)
      Kjempefint med rødt hår også..og du kler den fargen du har veldig godt..:) Klem<3

    27. Siv Svanem: Jeg skal til frisøren i morgen å friske opp litt på fargen, så denne dagen i challengen lå LITT for tidlig egentlig 😀 He-he…men fant en løsning likevel. Gleder meg til å få skikkelig rødt igjen 🙂 Ja, det er ikke noe å styre så mye med. Jeg har alltid farget håret litt, så jeg fortsetter vel litt med det uansett tenker jeg. Men jeg bryr meg lite ellers med så mye styr, ikke noe napping av bryn eller voksing av legger osv…Ganske “hippie” av meg ellers 😀 He-he

    28. Ritamarita: Takk for det 🙂 Jeg skal til frisøren i morgen og friske opp, så jeg lå en dag for tidlig ute med challengen 😀 Så det får vel bli HÅR en gang til denne uka kanskje 😉 Håper du har hatt en fin dag <3 Klemmer til solstrålen <3

    29. Så masse fine bilder av hår;)
      Jeg farger faktisk ikke håret. Jeg har stripete det tre ganger i mitt liv, men nå gjør jeg ikke så mye mer med det enn stusser det sånn en gang i skuddåret haha;)

    30. Herlige bildet, kjekt å se at drømmemanne også hadde langt hår 🙂 Farger håret innimellom. Men nå er det ikke farga siden i sommer. Tenker jeg vil prøve meg på noen striper når det nærmer seg våren.
      Flott farge på håret ditt 🙂
      Nyt søndagen 🙂

    31. Så stilig og fine bilder 😀 Spesielt moro å se samboeren din , hihi ….Der lærte jeg noe nytt om deg , menn med langt hår ja ;)) Hihi , husker jeg var forelsket i en langhåra kar som fjortis , men nå er jeg litt mer for kort hår 🙂 Med mindre det er noe usedvanlig spesielt med karen da 😀
      Er lov å jukse litt da , og dere er en herlig rødhåret familie 😀 Fin hårfarge der du sitter , som sakt litt juks ENKELTE steder er lov <33
      Jeg tar jo minicolor , de siste årene en anelse mørkere med en anelse rødt og lilla i for å sprite det opp :)) Rart du nevnte det for var nylig og friska opp håret nå i helga 😀 Langt hår må til her også ;))
      Ønsker deg en super søndag videre super Frodithen 😀 Klemmer <33

    32. Flotte bilder 😀
      Likte godt det av deg som sitter på stenen med vannet…
      Jeg pleier egntlig ha langt hår, men går så si alltid med det opp, så jeg klippet meg til skulderlengde for noen måneder siden 😛

    33. Mitt liv som restehaug: Det er på DIN blogg challengen skjer, alle legger på sine blogger for hver dag 🙂 Men jeg kan gjerne få et jeg også 🙂 <3

    34. Å, så gøy å se bilde av mannen! Og så KJEKK han var. Dere må ha hatt det kos ute på turer med bål og greier. Enig i at den rødfargen er lekker. Men du blir da ganske så fjong med farget rødt hår og da 🙂 Lurer på om jeg er svak for hårløse gubber jeg da? hehe. Nå ha guttene, Bonnie og jeg vært på ski, deilig å komme inn på sofaen igjen, hehe klemmer

    35. mitt hår vokser som ugress, har prøvd mage nager å ha det kort,men det blir for dyrt. Min venninnen er frisør og sier at hun har aldri møtt noen som håret våksner så fort på som hos meg….
      Eg har hatt alle frisyrer og farger………..fra blonde lokker til livet på 80 tallet til guttekort hår på 90tallet……hatt rødt,orange, grønt -ikkje med vilje- lilla….eg har også noen grå hår som dukker fra, som ikkje er veldig kledelig sa en meget homo frisør i London. Han sa du kler best din egen hårfarge ellers blir du så blass siden du ahr litt merkelig hudtone hahahha de er flinke med komplementene 😛 Tell it like it is likssom
      Min søster derimot er vakkert grå……mørkere bak og lysere foran -helt perfekt….men eg er ikkje grå gjennom hele håret så eg måttr derfor farget meg grå og det gidder eg ikkje.
      Fine mannen!!!
      flotte mammaen og nydelig du <3
      klemmeting <3

    36. Menn med langt hår har alltid vært min store svakhet…. det ser du kanskje på tegninene mine? :p Men den mannen jeg endte opp med, har kort-kort hår, og godt er det, for han hadde virkelig ikke kledd langt.
      Og du! Du, min kjære. Du ser smashing ut med rødt hår, farget eller ei!

    37. Ser stor familielikhet med din mor. For en utrolig flott dame hun er og det er du og! Ha en kjempeflott søndag.
      Jeg vokste opp med stort sett kort hår, fikk beskjed om halsen min var for kort til at jeg kunne kle langt hår … Men siden jeg ble voksen og flyttet for meg selv så har jeg hatt lengre hår, men har aldri orket å spare til det ble skikkelig langt. Det er litt nedenfor skulderlengde nå … så kanskje jeg greier det denne gang 😉

    38. Oi han gitaristen din er kliss lik en bassist vi hadde med her en stund hahaha Kjempeflotte bilder 🙂 Jeg synes rødt hår er vakkert og din farge er sjukt digg <3 Jeg har hatt alle regnbuens farger jeg men endte opp med sort og jeg er slik som ønsker meg kort hår når det er langt og langt når det er kort haha Goooood tur ut på safari søsklæmmen <3

    39. Så koselige bilder! Og jammen var det mye og langt hår her. Jeg har faktisk farget håret i dag, og kanskje ble det en litt for mørk farge, men det blekner vel litt etter hvert. Det begynte å bli så mye grått på toppen at nå måtte jeg bare gi det en omgang igjen. Jeg har hatt mange ulike farger innen brunt/blondt/mahognyrødt, men aldri lyst. Jo bare når jeg var helt liten. Dagens farge er gyllenbrunt, men jeg vet ikke om jeg er helt enig. Burde nok gå for lysere farger etter hvert, sånn at det grå kan gli mer naturlig inn, men ikke helt enda. Mamma er rødhåret (ok nå er det nok mer grått, men hun farger det fortsatt) og jeg har hatt lyst til å ha rødskjær i det minste, men har ikke funnet den perfekte farge enda. Nyt søndagen. Klem <3

    40. Hårfin ballanseøvelse det der med hår, hårfarge, ekthet eller ikke. Jeg ble “beskyldt” for å farge håret da det skinte i rødt? Jeg ble “beskyldt” for å farge håret da det ikke ble grått fort nok for enkelte som allerede var hvite før de var førti. Jeg ble “beskyldt” for å ha helt grått hår, da jeg bleket det lyst i fjor sommer???? Nå har jeg gitt opp hele fargingen og det får gro ut som det er, ganske spraglete som en grevling kanskje? Det vil tiden vise! Hårsår? Nei da, jeg tar det på håret og håper det ikke faller alt for mange hår i suppa!!!! Ønker deg en hårfin dag!

    41. Jeg veit ikke hvor gammel farmoren min var når hennes blei hvitt, men jeg har aldri sett henne med noe annet, så :/ Hu er jo rundt 86 år nå, så hu har i alle fall vært kritthvit i minst 30 år 🙂

    42. Elin Slåen: Ja, det er veldig i familiene det der. Mamma er over 80 nå, og ikke sånn rød mer, men ikke GRÅ heller, sånn helt grå liksom… Så jeg satser på å ha ikke så grått før litt senere 🙂

    43. He he.. Nei, det begynte med sånn ca 4 strå, nå har det sikkert doblet seg så skal ikke se bort i fra at alt er hvitt om få år :O Jeg har arvet disse genene fra farmoren min. Hu er kritthvit i håret :/ Ha ha

    44. Artig 😀
      Jeg har litt av vært, men aldri så kort som i guttekort liksom, men sånn rett over skuldrene går bra 🙂 Og jeg farger håret når jeg gidder. Nå har jeg seriøst begynt å få hvitt hår, så jeg bør farge dte litt oftere 😛 he he

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg