Ooolèèeee- olèèeee!!! Sambaen er løs!!! Karnevalsopptog på vei!!! Gjør plass!! :-D

Oleeee!Jihaaaa!!! Her kommer hele karnevalsparaden!! Gi plass!! JIHAAAA!!

Hører du trommene?? (her må du hjelpe til LITT med egen fantasi)…Hører du de jallende ropene og sambarytmene??? Hører du glade tilrop, kastanjetter, karakas og tamburiner?? Hører du glade gitarer og en  og annen fløyte stemme i???

SER du det lyser av fargerike kropper nede i svingen der??  Ser du at det er et karnevalstog på vei??

 

Først i toget er de vrikkende og buktende kroppene, som slår an tonen….

 

 

Og så kommer hele gjengen fra blogg-blokka!! Den herlige gjengen som har meldt seg på!!

Aller først er :

Den uber-kule rørleggeren Mario eller http://inilssens.blogg.no/ om du vil vite hvem som skjuler seg bak den tøffe figuren…

 

 Bak han i toget kommer det rett og slett:

 EN KJELE: Bak kjelen som svinser og svanser seg fram, skjuler Helge seg. Helge er en bloggløs bloggvenn av meg,  som en del av dere kjenner til 🙂

 

I fotsporene til Helge….., dissende på rumper, pelsklær  og tutuer, kommer :

http://nemi113.blogg.no/  og Company!!

Oleeeeee!!! Oleeee!!

HER PÅ BLOGGEN ER DET KAAAARNEVALLLL!!

 

 Etter den gale gjengen fra “sy(n)dens land” kommer en fryktelig søt Bjørn… Faktisk Kusinen til Ole Brum…eller noen kaller henne også:

 http://natheless.blogg.no/  Hun brummer i vei, på en lystig samba-sang: Brum -brum …OLEEEE Brumm…. Her på bloggen er det karneval!!

 

 Tett på den ikke SÅ skumle bjørnen, kommer det en person som lett kan oppfattes som litt skummel: Grace Jones.. Med små lette vrikk og en tøff attitude, rocker hun avgårde… Og noen kan kanskje også kjenne igjen Grace som:

http://annebe.blogg.no/ Hun er jo bare HELT lik Grace Jones!!

 

 Bak henne i toget er det en som vi alle kjenner..Gygende og rumpevrikkende kommer vår-nissen vår..

….eller http://utifriluft.blogg.no/  som vi også kjenner henne som 🙂

 

 

En liten bjørnunge har også forvillet seg inn i det varme samba-toget, og når NOEN kan danse som Baloo, så er det helt på sin plass å delta i toget. Den lille bjørnungen er vår alles :  http://aasehelen.blogg.no/ 

 

 I vilt trav bak bjørnen… med høye vrinsk og manen stående rett ut bak, kommer vår alles kjære:

http://kjerstisandnes.blogg.no/  Hun steiler litt i det hun får øye på vår neste deltager i opptoget…

 

 For her kommer spider-woman. HUN slenger fra seg klatre -nett til høyre og venstre… “Oleeee oleeee- sambaen er løs!!! Her på bloggen er det karneval!!”

Spider -woman er  herlige  http://cathrinehenriksen.blogg.no/ 

 

 

 I ekte LADY -GAGA style kommer det en hjerte-blåsende og rumpevrikkende skjønnhet.Farger og tryllestøv glitrer mens vår Lady-Gaga åler seg forbi, med tamburin og kastanjetter..

Og VÅR  samba-rumpe-vrikkende-Lady- Gaga  er  http://evaswindow.blogg.no/

 

Ikledde en meget sur agurk 😉 kommer en leende og vrikkende :

http://moonbeamscorner.blogg.no/

 

 Ingen karnevals-parade uten en bakgårdskatt!!! En ekte samba-bakgårds-katt, som drar noen høye katte-mjaaaaauuu og noen toner på en fiolin, i det hun stryker forbi beina dine med det LURE blikket sitt.

Og bakgårdskatten : http://stussli.blogg.no/ maler høyt i sambatakt: “OLEEEE-OLEEE, sambaen er løs!!!”

 

 Litt bak den viltre katta…kommer en vakker fe. Hun tryller litt her, og slenger litt forvandlinger der….

…. mens hun kaster om seg med tryllestøv… Og den vakre feen er: http://helsehelelivet.blogg.no/

 

 Etter tryllestøv og lette føtter, følger tøff marsj i tunge boots… En tøff soldat, men blid og parade-klar

 http://lithanna.blogg.no/

 

 Den skumleste i toget helt garantert: Cat-Woman,med egen -laget maske og for første gang vist i dag, i et karnevals-opptog hvertfall. Cat-Woman er kun lær og metall, men på innsiden banker i samba-takt det vakreste hjerte til vår fineste:

http://ladyaugust.blogg.no/

 

 

Etter skummelt kommer søtt. En bedårende liten katt ved navn: http://missmusicalqueen.blogg.no/ og hennes gode kollega : kyllingen: http://margarites.blogg.no/. De danser seg vei gjennom menneske mengden og får midt i sambavrikkingen plutselig øye på:

 

 

Kongen over alle griser: Oslopadda!! Oslopadda er en bloggløs venn OG min gode venninne <3

 Hun er med i karnevalsparaden på tredje året 🙂

“Nøff-nøff- sambaen er løs!! Her på bloggen er det karneval!!”

 

Midt i det varme toget, kommer en liten gjeng…med EI jeg drar kjensel på…. En liten indianer-jente….

…ved navn:    http://magnolialykke.blogg.no/

 

Litt bak indianere, katter, griser og kyllinger kommer kjørnede i sin fine vogn, helt fra Danmark. fineste:

http://denblaasteinbukk.blogg.no/

 

 

 “zzumm-zzumm- zzzambaen er løzzz- her på bloggen er det karneval!!”

Summende og flappende bak bilen kommer en blomster-støv-samlende bie..

 http://ingerslilleverden.blogg.no/ synger en forlokkende melodi i det hun summer forbi med kurven sin, og hun er rett ved å sette seg på skulderen til en LITT forfjamset:

 

 

 http://tattavkvinnene.blogg.no/ 

Hun er den mystiske prinsessen i karnevals-opptoget. Hun er damen fra Venezia…Den vakre Askepott 🙂

 

Og for å hente Askepott hjem fra ballet er kanskje denne piloten rette damen…? Piloten flyvende blant oss er:

http://inneuteferdig.blogg.no/  Hun er på veil i sitt propell-fly…

 

Litt i tåke og dime, i sin egen lille boble, kommer denne  skapningen… Spennende…Hva skjuler hun??

Og bak de lille sløret skjuler http://missimperfektum.blogg.no/ seg 🙂

 

 Med i baktroppen er denne spennende figuren. Mystisk, magisk og ganske så ugjenkjennelig, med fine bevegelser, åler hun seg framover, i blogg-korridorene..

Vår kjæreste skatt: http://ritamarita.blogg.no/ er damen bak denne mystiske skapningen…

 

 Og mens halen på toget begynner å skimtes….kommer det svinsende enda en liten bjørn… Med labben i været, daskende etter pinjataer, kastanjetter og tamburiner kommer:

 http://elinslaaen.blogg.no/ 

“Brum-brum!! GR- GR!! Sambaen er løs! Og når toget er gått skal jeg SPIIIIISE deg!!”  Skumle ord fra en aldeles ufarlig bjørn, som kun er ute etter moro og leven i noen timer i blogg-karnevals-opptoget…

 

 Og HELT til slutt kommer jeg!! Og samler opp rumpe-vrikk og sambalyder….mens jeg spiser sjokolade med karamellsmak, og tygger litt drøv…

Inni hodet mitt går sangen som alle tidligere år: “OOOLEEE- OOLEEE, sambaen er løs!……”

Og det er det siste jeg hører, før opptoget svinger mot enden av bloggveien og forsvinner i det fjerne…

Og jeg kan konstatere at i år slo vi alle rekorder i langt tog!! Fra 11  stykker i 2013 , til 16 stykker i 2014 ,

og i år var det altså så mange som 27 som hadde våget seg med 🙂

Tusen millioner takk til alle som var med i toget, uten dere hadde det jo ikke blitt noe tog…Og

Tusen takk til alle som kom å så på 🙂 Man må har noen med som ser også, for at det skal bli gøy!!

Og dette er det morsomste karnevals-opptoget JEG har sett her på bloggen hvertfall 😉

 

Takk skal dere ha, og ha en strålende fin dag <3

 

 

 

 

#karneval #karnevalsopptog #sambarytmer #rumpevrikk
101 kommentarer
    1. Så mange kule bidrag du fikk til karnevalet! 😀
      Kjempemoro 🙂
      Spesielt godt likte jeg Mario, og den tøffe giraffen som kom til slutt 😉
      Klemmer <3

    2. ssilje89: Ja, også så MAAAANGE som var med 🙂 Men kos du kommer innom og får se galskapen NÅ da 🙂 Moro det. Neste gang får du vært med vettu 🙂 <3

    3. Jeg har ikke vært innom noen blogger på flere dager, så ser jeg har jo virkelig gått glipp av noe her :/
      Kjedelig jeg ikke fikk vært med, men moro å se 😀

    4. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, det var mange flott bilder, og veldig mange med 🙂 27 i år 😀 Jeg ble overrasket selv over deltakelsen 🙂 Men det tyder på at folk liker litt sånt, og man må bare mase litt, så får man med mange :-DHe-he

    5. Elisabeth: Ja, det var veldig moro 🙂 Du er litt sent pån ;-D Hi-hi…her var det full fart på lørdag 😀 Ja, var det ikke mange fine,blant annet deg 🙂 Klemmer <3

    6. Åååh hurraaa så gøy det er med karnevaltog :))) fy søren for en stemning he he!! Morro å se de fine bloggerne har kledd seg ut i så mye forskjellige kostymer!! Stor applaus til deg Frodith :)) klemmer

    7. Siv Svanem: He-he, ja det var moro. Og når så mange ble med var det ekstra moro. Litt kort frist for innsending, men sa fra mandag, og folk hadde tid til fredag 🙂

    8. Cathrine: He-he, spørs om dere blir så veldig berømte men 😀 Moro var det hvertfall 🙂 Så deilig med orden på tastene, her slites det med det fremdeles.. Klemmer <3

    9. Så utrolig mange kreative bloggvenner du har , og andre bloggløse 😀 Det er ikke mangel på fantasi her nei :)) Var innom her å sneik i går også og før der . Blei helt måpende av alle de fine kostyme valgene , Ja og nå har jeg ordnet med tastene på PC en så nå er det lettere å skrive her , yohooo 😀 Og gratulere til karnevals arrangøren Frodithsen ( den kuleste sjiraffen ) for ett herlig karneval tog ….ja og alle som var med :)) Nå blir vi berømte , hihi ;)) Er lov å håpe eller ? Gode klemmer til deg <33 Nyte søndagen <33

    10. vet du eg og hundejentene har sovet og sovet og eg har drømt og drømt….og eg har feber så her er det bare å holde seg i ro og ikkje gjøre noe sprell
      Da er det JAMMEN bra vi har sånne sprell i blogglandia!!!!
      klemmetingene <3<3

    11. Lisbeth Pedersen: Ja, det ble så mange med, og det har virkelig vært gøy 🙂 Så mye fine folk 🙂 Ha en superflott dag du også 🙂 Klemmer <3

    12. Anita Berge blogglisten_b4f2d2: Ja, var det ikke mye fint å se :-)? Ja, neste år får du blir med også 🙂 Dette har jeg holdt på med hvert år, og i år var det rekordmange med 🙂 MORO!! Ha en flotters kveld du også 🙂 Klemmer <3

    13. Ritamarita: Ååå, du er så snill Rita <3 Jeg har vært på kafe, og nå spist middag, så akkurat kommet i hus igjen 🙂 TUSEN millioner takk søteste solstrålen <3

    14. cuskima: Ja, det var flott respons og moro å lage til 🙂 Håper formen din er bra 🙂 Jeg har kost meg med venninna mi 🙂 Nå er det sløving og sjokolade her 🙂 Klemmer <3

    15. Min matgale verden: Ja, i år tok det skikkelig AV 😀 Nei, Kjersti, når det ikke blir utkledning i jobben mer, så må du mer kle deg ut på fritida :-DHe-he…Sommeren er en fin tid for sånt vet du 🙂 Håper du har hatt en fin lørdag <3 klemmer <3

    16. var helt FANTASTISK -du er så flink å samle folk og de er så flinke å respondere…kose deg på kafe….her blir det roooolig :D:D:
      klememtingene <3

    17. Wow! For et fantastisk opptog, og så GØY at så mange ble med. Det tar seg opp med årene gitt. Masse gøye bilder, og sambarytmene og sangen surrer og i mitt hode, olè olè…..Takk for at du fikset karneval i år og, for en stakkar som ikke får kle seg ut på jobb mer 🙂 Klemmer

    18. cuskima: Neimen, der VAR du jo:-D Herlig!! Var det ikke mange flotte 🙂 ? Ja,dette har vært gøy:-) Nå fyker jeg på kafe litt, men blir hjemme i kveld <3 God bedring til deg 🙂 Klemmer <3

    19. Gurimalla så mange kreative folk!!!!!!! Vi kjenner jammen mange spreke mennsker som elsker å leke -det er jo helt genialt….eg kom for å se på og for å heie…..i dag er eg litt tufs så det blir mye til og fra -men karnevalet kunne eg IKKJE gå glipp av ;D;D;D
      gratulerer alle samme!!!
      ha en smashings dag klememtingene <3

    20. Åse Helen: Ja, det ble et langt og morsomt tog, det er så gøy å lage i stand, når folk er med og stiller opp <3 takk for at du ble med 🙂 Klemmer tilbake <3

    21. MOONBEAMSCORNER: Ååå jeg hører og ser du svinser i samba-takt 🙂 Så moro du kom med i siste liten, månekinnsagurken 😀 He-he Klemmer <3

    22. Tattavkvinnene: Ja, ikke sant det var mange fine:-) 27 er superbra 🙂 Takk-takk 🙂 SÅ koselig at du blir med hver gang <3 DET liker jeg 🙂 Klemmer <3

    23. Såå mange kule kostymer! De som sier at karneval bare er for barn bør ta seg en titt her, for i år var det mange kreavtive kostymer, som passer for voksne 😀 Og så artig at det var så mange med! 27 stykker er jo superbra! For en øking 😀
      Gratulerer med vel gjennomført karneval, og tusen takk for invitasjonen <3 Klem i fleng!

    24. annebe: Ja, det var jo så mange som ville være med 🙂 Og det er super-gøy, da smiler jeg rundt hele hodet omtrent 🙂 Så mye kreative folk, som har drevet på hjemme, tatt bilder 🙂 og sendt inn .-) Det er jo SÅÅÅ moro å stelle i stand, når responsen er sånn <3 Ååå, kjempekos om du gjør det, moro med mange tittere, når så mange fine viser seg fram <3 Klemmer til deg søteste <3

    25. Har vært i butikken ,så kommer litt sent 🙂 Jeg var så spent..og “fy søren” så mange som var med…og så mye gøyalt og variert 🙂
      Dette var karnevalet sitt det…og det viser nok en gang at det er mange positive og kreative folk på bloggen .
      Og takk til deg som steller i stand…kommer selvfølgelig et lite innlegg med link til karnevalet fra meg etterpå også…flest mulig må jo få sett det..:) Karnevalsklem fra meg<3

    26. Fru Stussli: Ja, dette var moro 🙂 mange morsomme og herlige folk her 🙂 Og du var superfin bakgårdskatt, med rytmisk fine bevegelser 🙂 Takk for at du er du også, og for at du alltid vil være med 🙂 Og for fin reklame på bloggen din 🙂 Store gode sambaklemmer <3

    27. margarites: Ja, det var et langt og flott tog i år 🙂 Helt herlig gjeng, og med lenger frist hadde jeg fått enda flere tror jeg 🙂 Men dette var bra så det holder 🙂 Så kos at du likte det,og du var jo en flott kylling 🙂 Klemmer i vei <3

    28. Hahaha så herlig! Dette var mange mange flotte folk!
      Jeg har gledet meg helt siden jeg fikk invitasjonen. Du vet jeg er så glad i ansiktsmaling <3
      Nå skal jeg heie på de norske jentene på 3 mil her og er akkurat kommet hjem fra svømmekurs med invandrerdamene.
      Ha en fortryllende lørdag!
      Mange mange klemmer
      Tusen takk for at du er du og lager så mye moro!

    29. Gratulerer med fantastisk karnevalsopptog, fineste Frodith! Så gøy å være med, og kjempegøy å se så mange fine deltakere. Her runger sambarytmene så det nesten ikke merkes hvor vått det er ute. Men hva gjør vel det når smilende sambadansende mennesker lager opptog, danser, vrikker og vrir seg i sambarytme. Kjempegøy. Tusen takk! Sambaklemmer <3

    30. Ja, men du veit- jeg trenger mer enn én uke fra jeg har bestemt meg og da rekker jeg liksom ingenting 😛 Men nå skal jeg tenkte i et år og være ferdig minst én uke før tiden 😉 Jeg glemmer jo så fort 😛

    31. Karina Larsen: Ja, dette ble det lengste toget JEG har hatt på blogg hvertfall 🙂 OG det var gøy når så mange ble med. Ikke sant, mange morsomme og fine kostymer:-) Du kan sikkert være med en annen gang Karina. Jeg har stadig noe “greier” på gang her jeg 😀 Ha en strålende dag:-) Foruten å gå her å vrikke, skal jeg treffe en venninne til kaffe. Ellers bare kose meg hjemme 🙂 Klem til deg <3

    32. natheless: Ja, det var en super-gjeng <33 Glad for alle som var med og ER med....for her skal vi gå å vrikke på oss i hele dag 😀 Tusen takk for at du var med 🙂 Klemsiklem <3

    33. Elin Slåen: He-he, ja masse bjørner 😀 Men jeg er IKKE redd dere 😀 Hi-hi..NOEN katter er det også 😉 Ritamarita har shoutet et innlegg med link til karnevals-opptoget, så nå er det kanskje mange som får se oss :-DHi-hi

    34. For en herlig gjeng, og så variert da!!! Skikkelig mange finfine kostymer her. Ha en strålende dag alle som er med og alle som ser på. En supertakk til Frodith. 🙂

    35. Miss Imperfektum: Jeg synes det er supergøy, dette er en strålende hobby for meg.OG når folk stiller opp sånn som de alltid gjør, så er det supergøy <3 Ha en fin februardag du også 🙂

    36. Ritamarita: Ja,var det ikke mange fine 🙂 Det er så moro når mange vil stille opp, det er helt avgjørende for å kunne sette i gang sånt <3 HVA?? Har du?? Blogshout?? Tusen millioner takk 🙂 Da kan det hende det blir mange som ser oss 🙂 DU er den søteste altså <3 Jeg er så glad for alle som har linket og laget reklame, og du din søtnos en blogshout også!! GODE OG DIGRE takknemlige klemmer <3

    37. ladyaugust: Ja, var det ikke MAAAANGE fine?? Super -gøy dette spør du meg. Og mange har kledd seg ut i anledning karnevalet faktisk 😀 Hi-hi DET er moro det. Sittet hjemme og ordnet og knipset 😀 God samba og lørdagklemmer <3

    38. Ina N: Ja, dette var moro!! Og du var jo så fin atte 🙂 Kjempegøy at så mange ble med 🙂 Ha en super lørdag du også, i toget her 😀

    39. Elin Slåen: Ja, DETTE var moro,ikke sant!! Gøy å lage litt liv og røre 😀 Jammen bra du rakk det 😀 Og SÅÅÅ mange med <3 Jeg smiler fra øre til øre 😀

    40. lithanna: Ja, helt utrolig nå 🙂 Og mange har tatt bilder i anledning karnevalet faktisk 😀 DET er moro også 😀 Drevet på hjemme hos seg selv 😀 Og mange med 🙂

    41. Helge: Ja, dette var moro, ikke sant!! Mange med i år!!:-) Jeg smilte bredt når alle bidragene begynte å komme inn 🙂 Takk for at du var med i år også Helge! Ha en fin dag 🙂

    42. Eva: Ja, ikke sant!!?Helt herlig at så mange stilte opp. Vi slo alle rekorder 😀 Og det er moro når mange vil være med, da er det gøy å arrangere ting 🙂 Klemmer masse tilbake fra sjiraffen og Frodith Karnevalsarrangør 🙂 <3

    43. Hahahaha såå morsomt med sååå mange og sååå fine alle sammen <3 Her blir det sambatog heeele dagen for det er perfekt til en lørdag Gooood lørdagstogeklæm <3

    44. hahaha…. så gøy =) Dette var moro å se =) Mange fine bidra =D Og den giraffen var jo kjempe herlig =)
      Ønsker deg en super lørdag videre =D

    45. Gratulerer til alle. Et fantatisk flott karneval og en gjest fra Danmark – flotte var vi alle. Det tok lang tid for alle og finne frem passende klær, så dette var gøy. Og tusen takk til Frodiht som karnevalsdirektør. Og nå var det rekordmange – det går rykter om Frodith i flere land enn Norge.
      Ha en fin dag.

    46. Fantastisk gjeng <3 Er ordløs. Her er det garantert fest, bedre enn den i Rio 😀
      Tusen takk for et herlig initiativ, og utrolig kjekt å se alle de flotte deltakerene. Spennende 😀
      Klemmer til hele gjengen <3 Og noen ekstra gode klemmer til arrangøren <3 <3 <3

    47. Ååååå ser morro ut!
      Takk desverre ikke bli med:^ men tro du meg når jeg sier jeg prøvde! Tok til og med frem hardisken og lette litt der også uten hell..!
      Men opomøte var helt utrolig bra da! Haha
      Kosliig!!
      Nå skal det ut og shoppes!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg