Peter Pan -utstillingen 2015, -KOM INN og STEM!!

 

*Flakse, flakse, flakse* 

Hallo! Her oppe!!! Her kommer jeg…. Skygge-mester, Miss Peter Pan, Frodith-Pan…whatever….Unna vei!! Jeg skal lande!!! Ser du meg ikke?? 

Kom igjen da…du med lyskasterene…GI meg litt lys da mann!!

Ja, jeg vet jeg er litt tidlig pån…men sånn er det bare… Skal det bli noen utstilling, så må man starte tidlig.. Og her er jeg altså.. Og du har nok vært spent på antrekket som vanlig??

Vel, jeg kjører gjenbruk i år også jeg…


Sånn….DER var jeg på plass….I turkis-blå …i anledning dagen…

Som du vet har Peter Pan selv pensjonert seg, og det er jeg som er hans erstatning på de ÅRLIGE Peter Pan utstillingene i Galleri Frodith.. Og der HAN mistet sin skygge, og måtte sy den på for å sikre seg at den ble…så har JEG fremdeles min intakt som du vet..


Der ja…Der var den…

Men altså:  PETER PAN-utstillingen er en hyllest til lekenheten i oss, den litt barnlige siden, som vi ikke bør glemme. Og i år som i fjor har det kommet inn mange fine bidrag, fra eminente kunstnere fra hele landet… Jammen er jeg glad for at SÅ mange er lekne, og vil være med på disse utstillingene…År etter år faktisk. For dette er TREDJE Peter Pan-utstilling som sveives i gang om et øyeblikk…

Så hvis du FØRST blir med inn i FOAJEN her…Så skal du få se et kunstverk som var med i fjor…Som IKKE er med i år, men som er en liten pirring før det hele starter. Bildet er tatt med Cartoon-kamera, og fortjener litt ekstra oppmerksomhet også i år. Det er laget av Lady August 🙂

Da tenker jeg du har begynt å ble VELDIG nysgjerrig på hva som befinner seg bak døren til utstillingsrommet?? 

Før vi starter vil jeg bare si: Alle her inne er VINNERE! Fordi de har deltatt, vært ute og knipset eller lett i arkivet

 Galleri-direktøren, fryder seg og piper og hviner i gledesrus, og jeg  vil før vi starter si TUSEN MILLIONER takk til alle de flotte kunstnerne som har stilt opp og gjort denne utstillingen til den fantastiske  utstillingen jeg VET den vil bli...

Jeg har  som forrige gang, litt champagne til hver og en. Den er min egen champagne, laget her på bloggen, og den er alkoholfri… hvis noen skulle lure.. Jeg vil ha folk som er KLARE i hodet, når de skal nyte kunstverk og stemme i etterkant 😉 Ikke noe sjangling i mitt galleri nei…

 

Bare forsyn dere mens dere rusler og ser på bildene...

 

 

Jeg har gjort bildene “anonyme”, slik at det blir mer likt. Man stemmer på bildet og ikke på navn 🙂 Jeg avslører selvfølgelig kunstnernes navn når vinneren er kåret og avsløres på mandag. OG jeg kommer da med hva som er premien 😉

 

SÅNN STEMMER DU: 

-Når du har sett gjennom bildene, noterer du deg NUMMERET og går til  kommentarfeltet og sier hvilket nummer bildet hadde, som du likte best 🙂

ELLER

-Man kan også stemme pr mail: [email protected], hvis man vil være anonym. 

 

Det er kun EEEN stemme per person, så stem på det bildet du liker best:-) Det er åpent for stemming fra NÅ og til i kveld (søndag)  kl 23.59 .

Og er det noe du lurer på, bare spør. Jeg står nå her og henger i foajeen jeg 😉

 

 

Ok! HER er de fantastiske  kunstverkene!!!!  Det er så variert og flott 🙂 Værsågod tre inn, NÅÅÅÅ begynner utstillingen: :

 

 

1)

 

 


2)

 

 


3)

 


4)

 


5)

 


6)

 


7)

 


8)

 

 

9)

 


10)

 


11)

 


12)

 


13)

 


14)

 


15)

 


16)

 


17)

 


18)

 


19)

 


20)

 


21)

 

 

Sånn- det var hele utstillingen 🙂 Takk for at du kom og gjorde dagen så spesiell.

Da håper jeg du stemmer, slik at vi får kåret en vinner. Du tar altså tallet ved fotoet du likte best, og leverer til meg 😉

Ha en fin dag <3

 

 

 

#peterpanutstilling #gallerifrodith #skyggeutstilling #skyggefoto #foto
87 kommentarer
    1. Lisbeth Pedersen: Ja, var det ikke mye fint 🙂 Jeg hadde egentlig stengt stemme-lokalet ved midnatt, men ser det er flere som har vært i dag også, så jeg teller med dem likevel. Men i morgen kommer vinneren, så når jeg lager innlegget klart SNART, så får si stopp 😀 Men du rakk det akkurat 😀

    2. Så utroolig flott og fin utstilling!! Her var det mangr fine bilder og så utrolig mange bidrag da! Det er jo suupert da:)
      Hadde en lang reisedag igår, så rakk aldri og stemme på bildene desverre. Men selv.om fristen er gått ut, så sier jeg alikavell den jeg likte best!:)
      Men favoritten min ble nummer 3!! 🙂
      Igjen til deg : VELDIG VELDIG bra jobbet!!:)

    3. cuskima: Godt å legge seg litt tidlig også 🙂 Ja, her er det ikke noe høye sko hvertfall, slaskebukse siden tidlig kveld. Og sånn Peter Pan -kostyme er jo ganske mykt og tøyelig også 😀 Klemmer nattaklemmer <3

    4. eg liker også absolutt alle skyggene syns folk er så flinke <3
      gleder meg til å se resultatet, eg ser jo at flere har vært her inne siden eg var her før i dag 🙂
      eg liker å henge her inne hos deg vet du 🙂
      Eg er slækk i kroppen i dag etter nattens krumspring så eg skal legge meg tidlig i dag tror eg om eg husker det :D:D ha en vakker natt og en super uke min venn .Nå er de høye skolen tatt av og penkjole hengt vekk, eg slumrer i pysjen på sofaen med te og TV:D
      klemmetingene <3

    5. ladyaugust: Ha-ha, så herlig 🙂 Ja, jeg liker ALLE jeg, og glad ikke JEG må stemme også 😀 Så nå noterer jeg nummer 9 på deg 🙂 Og i morgen kommer kåringen, i morgen kveld. Har et annet innlegg som må ut på morgenen 🙂 God natt søs, klemmer verdensbesteklem <3

    6. Her er jeg tilbake 😀 og min stemme går til nummer(faktisk så måtte jeg trekke lodd mellom de jeg likte best for det ble mange og det ble nummer 9 <3 gooodnattaklæmme søsklæmmen <3

    7. Tattavkvinnene: Takk for at du kom og stemte 🙂 Det nærmer seg stengetid snart, så koselig å få med de siste som vil stemme 🙂 klemmer <3

    8. Hei hei 🙂 Jeg er ikke så mye online om dagen, så har ikke fått vært med selv denne gangen, men jeg vil jo gjerne stemme uansett 🙂 Det var veldig mange bidrag da, litt vanskelig å velge egentlig. Meen siden jeg bare får én stemme så må jeg bruke den på nummer 2. Synes det ble en veldig fin og unik skygge! Ellers er jeg helt enig med deg i at alle er vinnere, godt jobba <3
      Klemmer i fleng 🙂

    9. Den er grei Frodith 🙂 Jeg får jo spørsmål om kode når jeg er usikker på om jeg har trykket ”Post kommentar og trykker en gang til 🙂 Nå har jeg lagt ut et fiskegarn for å prøve å fange inn noen ”kveldsstemmer’ til Galleriet dit 🙂

    10. dedicat: Ha-ha, nei, i så tilfelle er det lov med valgkamp i familien også 😀 Jeg bare tenkte at det kanskje det var derfor den ba om kode. Når det kommer to tett på hverandre fra samme nett.. Da blir jeg bedt om det noen ganger 🙂 Så koselig hun leser bloggen da 🙂 Nå prøver jeg friste noen kveldsvandrere inn i galleriet 😉

    11. Hei i kvelden. Jada, Lillemor er konemor. Men hun har da stemt via egen maskin, men vi har jo felles trådløst nettverk. Så jeg er ikke sikker på åssen det der funker. Men hun er ivrig leser av blogger selv om hun ikke kommenterer så mye 🙂 Og jeg har ikke drevet noen form for valgkamp i familien,, så det så .. leer.. Men lykke til 🙂

    12. Hobbystua: Takk format du kom og ror at du stemte :-)Ja, masse fine bilder. Mange som ville være med 🙂 Superkoselig. <3 Her noteres det stemmer og telles 😀 Fint du koste deg 🙂

    13. Heisan:-) Ja her var det mange flotte skyggebilder og sannelig ikke lett og plukke ut et bilde . Men må si at jeg falt for bilde nr 2:-) Og mange takk for en herlig aften på ditt galleri:-)

    14. cuskima: Neida, hvis man klarer å avsløre noen, det må være lov 😀 Og det er veldig fint 🙂 Moro at folk stemmer litt foskjellig. Jeg liker alle, på hvert sitt vis 🙂 Veldig glad for at du kom innom og skravlet litt i galleriet, jeg setter alltid pris på deg vettu snupp <3 Og det skal bli gøy å avsløre vinneren når alt er i boks. Blir nok i morgen kveld, er noe annet som må ut på dagen 🙂 Men skal gjøre det klart når alle har gitt stemmene sine. Mange er innom, men ikke så mange som stemmer...Det er vanlig 😀 De fleste liker å bare se 🙂 Men nok prat 😀 Jeg noterer nr 17 på deg 🙂 Og koseklem på vei <3

    15. Miss Imperfektum: Koselig at du kom 🙂 Og stemte 🙂 mange som har vært innom, men ikke SÅ mange som stemme 🙂 Vanlig det.. Da noterer jeg nr 3 på deg 🙂 Takk for besøket 🙂

    16. Eg likte veldig godt nr 3 og eg vet hvem det er så det er kanskje urettferdig? eg ser mange stemmer 3 så kanskje er det en vinner…..men vet du hva 17 blew me away med noen aldeles nydelige konturer man ikkje kunne ane hva var før en bildet helt…utrolig vakkert…..så selvom 3 er en av favorittene også hos meg er nr 17 den eg stemmer på <3
      tusen takk for Champagnen den trengte eg nå litt sånn leskende i strupen etter et lengre prosjekt i natt ;P
      Da svinser eg med finkjolen og en runde og to til i Galleriet og slarver med de andre her og så skal eg ha en avslappet søndag
      tusen takk for meg frodith for en flott måte å tilbringe søndagen med deg på
      og for noe flotte bidrag -folk er utrolig kreative og eg gleder meg til å se hva som eier de andre bildene og avsløring av vinnerene
      klemmetingene<3

    17. dedicat: Jeg ser det kommer en stemme fra samme IP-adresse 😀 Mulig konemor? Og det er nok derfor det ble sånn. For det er samme maskin. Jeg vet det fordi det var ikke en blogg, og jeg kan se adressen, OG hun stemte på deg… ;-D Men jeg noterer nr 20 på deg 🙂 Den er grei 😀

    18. Hmm sendte inn men fikk sånn kodegreie.. så jeg vet ikke om det kom frem.. men jeg stemmer jo ikke på meg selv. så jeg falt for Nr 20… 🙂

    19. talitasverden: Så koselig du kom på utstilling 🙂 Deg har jeg ikke sett før her 🙂 Ja, masse fine bilder, flinke kunstnere skjønner du 🙂 Og takk for at du stemte <3

    20. margarites: Og tusen takk for at DU kom 🙂 I finstasen og greier 🙂 Ja, fin og spesiell den 🙂 Jeg håper også det kommer folk i bøtter og spann her 😀 Blir mest moro da 🙂 Ha en flott dag du også 🙂 Klem<3

    21. Tusen takk for en flott utstilling! Nå har jeg vært inne flere ganger, og gått runde etter runde. Jeg har smakt på sjampanjen, sett deg fly rundt og passe på at alle har det bra, og kost meg med alle de flotte skyggebildene. Det er så vanskelige bestemme seg, men jeg tror jeg lander på nr 6. Den skyggen ble så spesiell i forhold til de “rene” skyggene synes jeg. Litt utenom det vanlige, så det bildet får min stemme. Håper det kommer mange innom utstillingen og gir stemmer. Ha en flott dag <3

    22. annebe: Ja, laden kjører cartoon -skygger 😀 Men ikke med i år 😉 bare i foajeen 😀 takk for at du stemte 🙂 Moro med utstilling 🙂

    23. Hanne Beate: Så moro at folk er og titter, må inn igjen osv 😀 Fint du fant et bilde til slutt 🙂 Ja, nr 9 er flott 🙂 Ha en super dag <3

    24. For en flott utstilling du har gjort i stand..du er jo super på skyggebilder og det til Lady August var jo stilig også :)) Gøy å se så mange kreative bilder på utstillinga…artig at folk blir med å har det litt gøy 🙂 Må jo velge en…og da er min favoritt nr 3……..Klem og kos deg i galleriet resten av dagen <3

    25. Jeg har vært innom flere ganger, – er så vanskelig å bestemme seg for ett blant så mange flotte bidrag. Etter nøye overveielse går min stemme til nr. 9. Veldig fint med de mønstrene i lykta.

    26. Alle skyggebildene er jo utrolig flotte! Vanskelig å måtte velge bare en favoritt…… Har sett flere ganger nå på de……da går jeg for skyggebilde nr 5 😀

    27. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Flott 🙂 Takk for stemme og for besøket 🙂 Mange fine 🙂 Det er som ved valget, kun en stemme 😀 ha-ha

    28. Ja, du er super, som finner på så mye gøy. Du har nå tenkt på alt da. Jeg likte mange av bildene, så det var ikke lett. Herlig med alle skyggene! Kos deg på utstillingsdagen, og herfra kommer et et stor hurra og en diger klem 🙂

    29. natheless: Ja, såååå mye fint her 🙂 Og Peter Pan kommer igjen. Jeg har tenkt på det med titlene, men har valgt å la bildene tale for seg, fordi NOEN har titler og andre ikke, og jeg vil at det skal være så likt som mulig når det er stemming og sånn 🙂 Så jeg har gjort det likt hvert år, selv om noen har fortalt meg titler, eller opphavet til bildet osv. FØR har jeg lagt ved denne forklaringen jeg nå gir deg, INNI innlegget , på hvorfor det ikke er titler… Men jeg har visst glemt det i år 😀 Bra du koste deg 🙂

    30. Herlighet så mye fint! Men favoritten ble nummer 3. Jeg savnet en ting??? Tittel på bildene hadde vært stilig, så hadde man fått en liten indikasjon på hva kunstnerne tenkte. Kanskje en ide til neste gang? For Peter Pan kommer vel igjen? Tusen takk for en artig opplevelse på morgenen. Kosa meg! 🙂 Lykke til, til alle deltakere! 🙂

    31. ladyaugust: Ja, ikke sant, mye fint <3 Ja, titte litt mer, og kom tilbake og stem. Det er så gøy med så mange fine skygger 🙂 Nei, den skyggen i studio er litt for skummel 😮 Søsklemmen <3

    32. Gratulerer med utstillinga 😀 Det setter jo fantasien i sving slike skyggebilder og her var det maaaange fine! Jeg har en spøkelses-skygge nede i studioet men den har ikkeno lyst lit å bli tatt bilde av liksom hahaha Jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilken som var best for alle var så fine men jeg må bare se litt mer og enda litt mer på dem først. Gooodklæmme finedagenklæmmen <3

    33. Min matgale verden: Takk for at du kom Kjersti og stemte 🙂 Ja, tenk om jeg ble verdens-kjendis for skygger liksom 😀 Ha-ha Nei, ikke Ladyen som vant i fjor, men Tattavkvinnene. Men Ladyen var med med tegning 😀 Jeg synes mange her var skikkelig fine, klare og tydelige og gir assosiasjoner. Nr 16 kjempefin ja <3 Så kos at du kom løpende rett hit 🙂 Og med litt hangover og alt kanskje 😀 Men det kunne man virkelig ikke se på deg 😉 Kos deg i dag min venn <3 klemmer <3

    34. Elin Slåen: Den er notert 🙂 Jeg håper det kommer riktig mange og stemmer. Ofte får jeg mye besøk på utstillingene, og folk går og titter, men ikke så mange som leverer stemme 😀 Men kan jo håpe i år 😀 Jeg synes maaaange er fine her 🙂 Takk for at du kom og stemte Elin <3

    35. Ååååå, så gøy. Og så flott det var, med SÅ mange bilder! Begynner å bre om seg disse utstillingene dine, før du vet ordet av det havner de i media og da snakker vi plutselig world-wide altså 🙂 Jeg er sen i dag, 50 års dag til min bror i går, koselig 🙂 Men altså, flott utstilling, flott gjenbruk av kjole, og skyggebilder av Frodith-Pan. Artig gjensyn med fjorårets lady, for de var morsomme, var det de som vant i fjor? Og min stemme går til…tatarata…. bilde nummer 16. Det var skarpt i snittet, det var formfint, det var trillekoffert, noen var på vei…. Det var et bilde en kunne laget en historie av, og det er ikke verst av et så enkelt skyggebilde. Stemme avgitt, nå skal jeg blogge litt hos meg selv. Vanligvis skal jeg alltid gjøre det FØR jeg leser blogger hos venner, men altså, når det er utstilling i Frodiths galleri, da MÅ jeg bare inn her først, for sånt gleder man seg ekstra til. Tusen takk for opplevelsen du ga. Klemmer

    36. Oi, dette var så absolutt ikke lett- kunne lett ha stemt på absolutt alle sammen, for dette var da virkelig helt fantastisk 😀
      Men, hvis jeg kun kan stemme på én, så må jeg nok velge nr……… (jeg må scrolle meg opp for 3 ang for å greie å bestemme meg)…. 4 – den var morsom, og litt bestemt 😀

    37. etdiktomdagen: Ja, det var masse flotte bilder 🙂 Gøy å lage utstilling når det er så mange folk med og bidrar <3 Takk for at du kom og stemte 🙂

    38. karidansen: Ja, egentlig fortjener alle stemmer. Men vi får prøve å kåre EN denne gangen, så da er det lettest om alle gir en stemme hver 😀 Håper det kommer mange utover dagen og stemmer 🙂

    39. Helge: Ja, masse fine bilder, og det er vanskelig å velge noen. Glad ikke JEG skal velge 😀 Takk for at du kom og stemte 🙂 Håper du får en fin dag i solen, eller i skyggen 😉

    40. Eva: Takk for at du kom i finkjolen Eva og stemte 🙂 Ja, masse fine bilder, moro at så mange ble med. Håper det kommer mange og stemmer utover dagen 🙂 Ha en herlig dag du <3 klemmer <3

    41. fruensvilje: Takk for at du kom og avga stemme 🙂 Ja, ikke sant det var mye fine bilder? Moro <3 Håper du får en fin dag videre også 🙂

    42. Sååå mange flotte skyggevarianter! Kunne godt ha tenkt meg å gitt en stemme til i alle fall tre av bildene…..men jeg må velge ett…… og det blir nr 3. Effekten med den flotte steinen gjorde utslaget! 😀

    43. Her var det mange fine skygger. Etter grundig vurdering og studering av flere, vil jeg gi min stemme til skygge nr 2. Ha en fin dag.

    44. Bilde nummer 3 var min favoritt 🙂
      Tusen takk for flott utstilling. Det var litt vanskelig å velge 🙂 Gleder meg til å se resultatet på avstemmingen 🙂
      Flott jobbet dette her, og herlig engasjement <3
      Ha en flott dag 🙂 Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg