Det gjelder å holde seg fast når det blåser ;-)

Du som har kjent meg en stund her inne, vet at jeg har det ganske lett …på innsiden av “skallen”. Jeg ser ut til å være født med et lett hode, noe som betyr at jeg lever rimelig lett. Juks, vil kanskje noen si….men det er vel sånn at vi er født med forskjellige gener, og jeg var muligens veldig heldig i forhold til akkurat dette med en lett psyke…

Så innimellom føler jeg meg LETT som en sommerfugl… Flagrer avgårde mentalt…. og litt fysisk…om jeg er i slaget 😉 Titter på livet gjennom “glade briller”, og er fryktelig takknemlig for å ha det sånn 


Men  det er jo ikke sånn at jeg er forskånet for alt av kjipe ting her i livet… Det er INGEN!! Jeg får min dose av det ene og det andre jeg også… Det gjelder mer hvordan jeg TAR det…når det dukker opp… Hvor lenge jeg skal la verden sparke meg bak liksom… eller hvor lenge jeg skal velge å se på det som “spark”..

Nå om dagen stormer det litt…Det blåser nordavind fra alle kanter, som Ludvig ville sagt det…Litt VEL mye blafring og ustøe vinger… for en sommerfugl som som oftest flyr verdensvant rundt omkring.. Litt VEL mye vindkast rundt blomsten der jeg satt så støtt…


Da gjelder det bare å holde seg godt fast, med både armer og bein, til vinden gir seg… Og gir seg det gjør det…som oftest ganske så fort… Hvis jeg bare bestemmer meg for det 🙂

 

 Er det mye vind på DIN blomst om dagen? 

Eller er det rolige tider og enkel hverdag?

 

 

#hverdag #livet

43 kommentarer
    1. Akkuratt nå er det rolige tider, bortsett fra inne på rommet mitt. Der stormer det som værst..tar litt tid å fikse og styre.. selv om det ikke skal pusses opp..bare om møbleres og slik

    2. Jeg har både stått og ligget nede i mange stormer, før… Nå er alt roligere både utvendig og innvendig. Det er godt, liker best livet i sånn passende frisk bris, den kan jeg håndtere 😉

    3. Lydia: Som jeg har skrevet før også, stormene ER større når man er yngre. Og man er ikke så vant til å bli virvlet rundt sånn, så det kjennes enda verre. Når man blir litt eldre blir man mer vant, og vet mer om hvordan man skal TA DET, og man vet av mye erfaring at det går seg til , ganske så fort 🙂 Men jeg er nok litt heldig også, for ikke alle på min alder har det heller som meg …men sliter mer. Her har vinden allerede stilnet litt, og jeg VET at jeg lander med beina først igjen nå også 🙂 Jeg lover deg, hver gang du kastes litt rundt: Det blir lettere neste gang 🙂

    4. Så utrolig fint innlegg, så fint å lese.. Du er så heldig, du er så sterk og så flink! Jeg beundrer deg, jeg misunner deg.. Hos meg er det veldig ofte stor storm, og jeg er ikke sterk nok til å holde meg fast.. Jeg kan holde meg fast lenge, men så klarer stormen å rive meg ned… Så stilner stormen, og jeg kan se på alt som har blitt ødelagt etter stormen, og jeg må plukke opp de ødelagte bitene for å sette dem sammen igjen til noe nytt. Om og om igjen skjer det, og jeg vet ikke når det stopper. Det gjør så vondt, det er så tungt..

    5. Nei, sant det, selv om jeg skulle ønske jeg ikke farte opp i det hele tatt. Men jeg får leve med meg sjøl, ikke no å gjøre med det. 🙂 Så bra noe roer seg, og nye ting går seg nok til etterhvert littegrann også. Så gøy med tur, det blir nok bra! Jeg er ikke så mye i Oslo lenger siden det er best på Sørlandet når man er meg… 🙂 Men kanskje jeg skal innom der igjen. Savner jo Østensjøvannet 🙂

    6. Lillian: Så sant man klarer å komme fort tilbake til normalen fort, så er det ikke så farlig å fare opp litt 🙂 Og i slutten av denne uken, så roer NOE seg… Men så er det snart i full gang igjen:-D Nå skal jeg på tur til helga, og gleder meg til det 🙂 Håper du er på Oslo -tur snart:-) Hadde vært kos å møtes en gang 🙂 Klemmer <3

    7. margarites: Skjønner at det blir slitsomt om han skal pendle hele uka, og at det blir jo helt annerledes i familien da ja 🙂 Det er på jobben det er helt virvar for meg, har ikke oversikt i hele tatt enda… sånn er det å være i omorganisering :-/ Men mye er gøy å man lærer jo noe nytt 🙂 Nå er det snart helg og jeg skal på tur 🙂 Klemmer <3

    8. Hold fast, du, så gir vinden seg. 🙂 Jeg er nok ikke like lett til sinns sånn i storm og uvær – heller den som farer opp og tar bagateller til nye høyder, hvis du skjønner. Men så kommer jeg raskt tilbake til normalen, heldigvis. Og da er alt bra. 🙂
      Klem til deg 🙂

    9. Så bra at du holder deg fast, og heldigvis så stilner vinden av etter hvert. Så hold ut! Det er likevel litt hektisk når det stormer som verst, men så lenge man vet at det blir bedre, så er det lettere å holde ut. Her er det litt fart om dagen også. Spesielt i jobbsammenheng, for når det plutselig må inn vikarer så blir det mer anstrengende for oss andre, må liksom passe på både barn og voksne. Så ser det ut til at mannen i huset må begynne å pendle igjen, og det er litt kjipt, for det er greiest å være sammen. Men til jul skal pendlingen være over – og helst litt før håper jeg. Vet ikke enda om det blir fire eller fem dager i uken enda. Men det påvirker liksom hele hjemmesituasjonen, men tiden går fort, så jeg holder nok ut denne gangen også 🙂
      Ha en riktig fin onsdagskveld. Klemmer <3

    10. ingerslilleverden.blogg.no: Ja, det er i hodet jeg snakker om også 😀 Koker og blåser 😀 Og kommer til å gjøre det i perioder i år, pga jobb som er ny og kommer til å være ny i lange tider 🙂 Jeg liker best når jeg KAN ting jeg…og det gjør jeg ikke ennå… 😛 Men noen dager innimellom er det mindre vind, og så setter det i gang igjen 😀 Men i dag ble en fin dag 🙂 etterhvert <3

    11. Min matgale verden: Synes det er deilig å høre at det vindstille hos deg jeg 🙂 Man trenger sånne perioder 🙂 Godt å få unna ting og få gjort som du nå 🙂 Det unner jeg deg 🙂 Kose deg og spise godt og skrive og alt du vil 🙂 Jobbe bittelitt og leve som en bohem 🙂 Ta med kjortelen hjem på vask kanskje 😀 kLemmer <3

    12. Her har det både blåst og kokt godt siste månedene.. Hvert fall opp i hodet mitt…
      Men nå er det heldigvis roet seg, og slik håper jeg det fortsetter.
      Det positive ( i min situasjon) er hvert fall at man kjenner hvor høyt man elsker, og hvor glad man egentlig er i hverdagslivet <3

    13. Hold ut, hold fast ja! Huff, jeg kan jo ikke si det blåser her, jeg bare later meg for tiden! Fått skrevet en ny historie til avisen, og litt teaterfarse, men ellers kost meg, lest bok, spist godt, gått i skogen, herlighet det har virkelig vært vindstille hos meg. Men nå¨skal jeg jobbe til lørdag altså, og trene i morgen før jobb. Må ta litt igjen nå etter late dager, vaske klær og ordne opp. 🙂 Slitsomt når det stormer som verst, godt det alltid finnes stille dager i vente…. klemmer

    14. Margrethe: Jeg får en skikkelig godpause nå i helgen 🙂 Gleder meg til det. For høsten VIL bli stressende, er ikke annen råd.. for er omorganisering på jobben, og det fører med seg nye og uvante oppgaver…:-)

    15. toveview: Så godt du gjør det 🙂 Viktig å ta vare på nåene, for de er som regel finest. Og det beste er å glemme de store vindene og tornadoene 🙂

    16. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, du liker jo travelhet, men det er sikkert grenser for deg også 🙂 Håper du har hatt en fin dag og NOE roligere i dag 🙂 Klem <3

    17. Fru Stussli: Jeg vet at du har det omtrent samme livet som meg om dagen….Slitsomt, nytt, for mye som vingler og ikke er lett, så du skjønner meg nok ja 🙂 Godt det kommer en sommerfuglvenn innom, eller en humle-mor om du vil 😀 Sum-sum… Jeg misunner deg ikke nei, med alle de du må forholde deg til … Høres ikke lett ut 😮 Sender over litt sommerfugl-energi herfrra 🙂 Litt mindre vind her nå 😀 KLemmer også <3

    18. Det kan bli vel heftig i blant! Mer som en rekke tornadoer etter hverandre, bare avbrutt av en og annen tropisk storm, men når de mange sunamier kommer, ja, da legger jeg meg under dyna, altså, he-he ! Men så tar en på seg “gladbrillene” og blir helt normal igjen. Men jeg blafrer ikke rundt som en sommerfugl, altså. Mer lik en flodhest i svingene :))) Til det siste: Egentlig så har jeg det OK, nyter nuene og lever øyeblikkene !

    19. Moving On: Ja, jeg liker jo, godt å ha det sånn jeg da, sånn lett til sinns…men i høst har det vært mye nytt som gjør at jeg blir så stressa og sliten og litt oppgitt…Men da får jeg bare ta meg sammen, og ikke sutre, selv om ting blir litt FOR vanskelig 🙂 Det ordner seg jo til slutt 🙂

    20. fruensvilje: Føler det “blåser” litt mye rundt ørene noen ganger, hverdagene blir overfylt og tiden rekker ikke. Da føles det som storm…Men jeg venner meg snart til dette nye får jeg tro og da er det letter 🙂

    21. Hanne Beate: Stormen ser allerede LITT roligere ut 🙂 Dagen har vært flott og det hjalp litt å skrive av seg litt 🙂 Får nytt perspektiv og husker å minne meg selv på at det er jo jeg SELV som må snu det 😉 Håper det ordner seg med kort og ting hos deg også. Trist å høre om faren din 🙁 God klem fra meg <3

    22. annebe: Allerede er dagen bedre, så det ordner seg dette så klart 🙂 Hjelper å skrive av seg litt sånt også, så tenker jeg i andre baner allerede 🙂 klemmer <3

    23. karenmarenmette: Ikke sant, jeg holder og holder og snart løyer vinden litt 🙂 Er bare litt VEL mye nytt for meg om dagen og er ikke så fornøyd med det 😮 men det roer seg og man blir vant 🙂

    24. Helge: Ja, det er mye hva man gjør det til , helt enig 🙂 Og det er bare å brette opp ermene og gå på igjen. Litt vel travelt om dagen her, og litt VEL mye nye utfordringer. Men jeg VET det blir bedre, og til helga skal jeg til Sverige på tur, og det blir gøy 🙂 Koselig med den kompisen da 🙂 Det blir nok fint 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    25. Hverdagen er hva man gjør den til. Utfordringer dagen lang og folk som vil hjelpe hvis noe dukker opp. Ser frem til helgen da skal det bli fint vær og jeg skal på en sykkeltur, må sjekke sykkelutstyr først. På søndag skal jeg møte en kompis jeg ikke har sett siden februar. Ha en fin kveld.

    26. Er litt slik innimellom ja, at det berre er å halde seg fast.. Det er so godt når ein er blitt so vaksen at ein veit det gir seg.. ” Halde seg fast til vinden gir seg..” Den likte eg godt 🙂 klem og reknar med vinden snur snart og gir sommerfuglen god medvind i vingane.. So den kan flaske glad avgårde..

    27. Hold deg godt fast ja ..sånn er det noen ganger 🙂 Har et par ting i livet som er der hele tiden men som man må lære seg å leve med og prøve å ikke ha for mye fokus på 🙂
      Som deg har jeg nok ganske positive briller på meg…stort sett :)) Håper ting ordner seg til det beste for deg snart …:) Klem <3

    28. Jeg prøver også å ta lett på ting, men det er ikke alltid like enkelt. Nå stormer det mer enn noen gang, og jeg føler virkelig at jeg må ta en ting av gangen, og da er familie og venner gode å ha. Jeg mistet nylig faren min, kornet mitt drukner omtrent i alt regnet, pusen vår er borte og så er det div. ansvarsoppgaver jeg har ellers. Jeg er heldig å ha en mann å støtte meg til og som kan hjelpe meg. Det er viktig å ikke grave seg ned i problemene, så takk for at du minnet meg på det.❤️ Ønsker deg en fin og mindre stormfull dag, med klem fra meg.💕

    29. Men om du slipper, kanskje du finner en enda vakrere blomst, eller en tistel???? Hold deg fast du, jeg skal stille meg opp ganske bredrygget og forsøke å beskytte deg!!!! Her er det full fres i enda noen uker, så jeg holder meg visst også fast. Rart med sånne symbolske tanker. Jeg føler at jeg padler rundt i en bitteliten båt i et lite basseng, blir kvalm og uvel, men jeg vil se havet!!!

    30. God morgen.Dette var en festlig måte å beskrive dagen og dagene på :)) joda det har blåst ganske kraftig noen dager hos meg også,men i dag har vinden stilnet og jeg skal bare nyte det 🙂

    31. Ja hold deg fast kjære deg!!:)
      synst det er fint jeg, at du har et så lett hode som du sier.
      Men håper vinden tar av med deg snart, at det blir mer fin varm sommervind som kommer etter deg!! <3

    32. Hei på deg sommerfuglvenn <3
      Så bra at du holder deg fast. Snart blir det bedre og du kan fortsette å fly rundt på lette vinger.
      Her blåser det også, men jeg har troen på at det snart roer seg 🙂 I dag starter vi opp 15 kurs og det er mitt ansvar at alt går som det skal :-O Selv skal jeg møte 66 nye barn bare på mine kurs og så har jeg ansvar for de andre selv om det er andre instruktører. Jeg tror at vinden vil litt roe seg etter i kveld og enda mer utover i neste uke. Nå skal jeg reise ned på intervalspinning for det tror jeg hodet trenger 🙂
      Ha en finfin dag frk sommerfugl.
      Mange klemmer

    33. Kan ikke skryte av rolige dager her nei.. Av og til vil jeg nesten si desverre, men samtidig liker jeg at det er travelt. La meg ikke før nesten tolv i går etter arbeid samtale?. For å stå opp og være ferdig sparklet på kontoret til kl 07.
      Ja ja slik går nå dagene.
      Får håpe at du holder deg godt fast, og lander mildt når blæsten er over for denne gangen::)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg