Om å være heldig :-)

Nå har du jo egentlig nylig opplevd meg som ganske så heldig her på blogg. Da jeg fikk fin gave i posten av Fruensvilje. Men så ble jeg oppfordret av Lady August, (blogg)søsteren min til å skrive et innlegg om ting som er BRA og hvorfor man føler seg HELDIG her i livet. Så her kommer et lite HELDIGGRIS-innlegg til 😉


Jeg er heldig fordi:

-Jeg har en vakker familie, verdens fineste Herr Frodith og herlige venner

– Jeg er nesten aldri syk

– Jeg har god selvtillit og er trygg på meg selv

– Jeg er født med en ganske lett “skalle” som jeg kaller det. Det betyr at jeg i nesten hele mitt voksne liv har hatt det godt mentalt, og selv om jeg sutrer litt innimellom om å være litt sint, sliten eller pjusk, så varer det kort, og jeg har ikke slitt med noe mentalt siden jeg var i 20-årene.

– Jeg har lett for å glede meg over små ting.

-Jeg har mange fine hobbyer, som foto, tegning, blogging..

– Jeg jobber med tegnspråk

– Jeg har fått pakker i posten på en helt vanlig tirsdag

 

Jepp- det var litt om hvorfor JEG føler meg heldig, og da oppfordrer jeg videre Evaswindow, Karidansen, Kjerstisandnes, Birdbay og Etdiktomdagen til å ta lage et innlegg om hvorfor DE er heldige

 

Ha en fin dag <3

 

#heldig #oppfordring

 

 

48 kommentarer
    1. Hanne Beate: Det høres herlig ut 🙂 Godt med sånne lister 🙂 Jeg våknet kl 04:00, sovnet i går kl 21.30, så da er visst 6 timer det jeg skal ha av søvn 😀 Får ikke sove mer hvertfall…

    2. Hihi, tror ikke jeg tør å være gjesteskribent, men takk for tilbudet! Her er noe av det jeg har å glede meg over: 1. Snill og hjelpsom mann og en herlig sønn. 2. Få men omtenksomme og gode venner. 3. God helse og ingen plager, – hadde migrene før men den er borte. 4. En god oppvekst. 5. Ingen økonomiske bekymringer.

    3. ladyaugust: Ååå, litt glede-seg-greier må du alltid sette av en liten plass til søs, midt i alt. Det trenger ikke være ting som skal skje langt fram vettu 😀 F eks i dag…kan du glede deg til snop i kveld. Og EU kan glede deg til studio. Og til kakedagen som er rett rundt hjørnet, og til at det sikkert kommer noe i posten om ikke så lenge osv 😀 Fiiiine lørdagen søs :-)klemmerflat <3

    4. Herlig med glede-seg-til-lister. Det er jeg ikke så flink til for jeg klarer ikke tenke så langt frem, som oftest er det så mye akkurat her og nå som skjer både av gode og mindre digge ting at hodet er fullspekka hahahaha meeen det skal jeg bli flinkere til 🙂 I helga skal jeg jobbe i studio for der ligger jeg laaangt etter altså, så nå er det full fart på meg og så kanskje kake for det er viktig for trivselen <3 klæmmeflatklæmmen <3

    5. missmommy.blogg.no: Ja, jeg trives med livet mitt, og føler meg heldig som bare det stort sett jeg 🙂 Og nå i ettermiddag er jeg ENDA heldigere, og gladere. Men det kommer nok en annen dag 🙂 Håper du har hatt en fin dag 🙂 Klemmer <3

    6. karidansen: Jeg så du hadde ditt innlegg i dag også, mange som har tatt i dag 🙂 Moro 🙂 Vi blir litt ekstra glade av å tenke hvor heldige vi er 🙂 Fredagsklem <3

    7. Hanne Beate: Jeg tenker ikke så ofte på det negative. Det blir kun en dag eller to for LITT må jeg surve … Men som regel har jeg mange glede-seg-liser og annet med positivt fokus her inne. Og jeg synes stort sett jeg har det veldig bra i hverdagen min, og det er jo den det er mest av 🙂 Skulle fått skrive en liste du også 🙂 Hvis du vil, så send meg på mail, så er du gjeste -skribent hos meg 🙂

    8. Helge: VI har mye de samme tingene å være glade for, og mange har det. Det gjelder å huske på hvor heldig man er 🙂 Ha en fin fredagskveld 🙂

    9. ~Lin: Ja, jeg er skikkelig heldig, og det er jeg glad for også 🙂 Og i morgen skal jeg kose meg med søsteren min, og DET blir veldig koselig 🙂 klemmer <3

    10. ladyaugust: Jepp, heldig i dag, og heldig stadig vekk. Og jeg har gledeseg-lister og andre på lur også 🙂 FInt å tenke litt sånn innimellom 🙂 Du er nå egentlig ganske mesteren du også søs, og jeg liker deg av akkurat samme grunn, pluss alle de andre grunnene som du vet <3<3 klemmerflatsøsklemmen-flat 😀

    11. Moving On: Ja, jeg føler meg ofte heldig jeg, og ofte gleder jeg meg til og over ting 🙂 Fine sånne lister, de bør vi lage ofte 🙂

    12. åå der var de masse og være glad og føle seg heldig over!!
      sant det var en fin oppgave ladyen kom med!:)
      jeg likte den vertfall veldig godt 😀

    13. Det der var jammen mange heldige ting søs <3 Du er mesteren over alle mestre når det kommer til å tenke fine tanker og gode ting 😀 Mye derfor liker jeg deg så veeeeeeldig, veldig godt men pga myyye annet også <3 gooodsøsklæmmeflat 🙂

    14. Ojsann….Ja, jeg har mye å glede meg over, så jeg er veldig heldig 🙂 Skriver i løpet av dagen eller morgendagen….
      Kjekt å lese alt det gode du har i ditt liv 🙂 Når man setter seg ned og tenker over det, så har man uendelig mye fint 🙂
      <3

    15. De aller fleste er heldig på en eller annen måte.Sjøl så er jeg heldig som har foreldre som lever enda og de har god helse og kjører bil enda. Jeg er også heldig som har god helse, et hjem, mat på bordet og stor famile. Ha en fin dag.

    16. Så bra utfordring da! Det er viktig å fokusere på det som er bra og hvor heldige vi er, for vi har jo lett for å tenke på det som ikke er så bra. Vi kommer langt her i livet med å tenke positivt, og det gjør oss så godt. Ha en god dag videre!💕😊

    17. Ja, her hadde du nevnt mye om hvorfor du har grunn til å glede deg! Jeg skal ta utfordringa. Ikke sikkert innlegget kommer i dag (Går ut fra at det ikke nødvendigvis må DET!) , men det skal komme en dag med det første! 😀

    18. God morgen 🙂
      Ja vi er heldige som har så mye føle oss heldige for <3
      Flotte heldig-tanker fra deg og takk oppfordringen 🙂 Tar den jeg 🙂
      Ha en flott dag !!!!

    19. Kjempekoselig innlegg :). Du har mange ting å glede deg over som gjør hverdagen lettere :):). Ønsker deg en fin fredag og ei nydelig helg:). Klem

    20. Koselig innlegg! Viktig å sette
      Pris på
      Livet – så vil de fleste se at de er ganske heldige 🙂 viktig å ha fine mennesker rundt seg 🙂 alfa omega:) ha en fabelaktig dag kjære deg:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg