Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 8- kom inn, bli med :-)

I går da jeg var på vei hjem fra butikken, var de EN som ikke kunne få nok av sitt eget speilbilde her og der… Jeg så henne stadig stå og se forgapt på vesenet i julekulene…Og hun VISSTE at det var seg selv hun så….det er jeg overbevist om… 😉

 

Mens Pepper er litt mer opptatt av MAT enn sitt eget speilbilde…for å si det på den måten…  Han var så klart høyt og lavt med en gang… Spratt fra plommer til mangoer…

Hoppet bukk over druekurver og eplefat….

Tok salto  på kake-eskene….

 

Siktet mot den søteste kaken høyt der oppe…

 

Kjølte seg litt ned mellom “slagene”…nedi i kjøledisken…. Blant julemat og isroser…

 

Ble rent sulten der han satt…

 

Da kom han på det ALLER beste en av sjokoaldeslagene… Så han spratt avgårde igjen…. Og du vil vel også ut å sprette snart? Så du rekker hjem igjen til kalendergaven på bloggen her skal deles ut… 

Men før kalender -oppgaver kan deles ut, har DU en jobb å gjøre :

.For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg har jo hatt litt ulike ting,men alt for vanskelig har det vel ikke vært… KANSKJE øker jeg  på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Vi får se..  Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil det de andre har svart 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av første kalendergave annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

Ha en fin dag <3

 

 

#julekalender #adventskalender #kalender #gaver #rebuser #julenøtter

 

28 kommentarer
    1. Jeg har vært innom og kikket på ditt adventseventyr, så det er sagt, var ikke helt ukjent for meg at du hadde noe på gang. Det holder hardt, men fort over til svar: 1. Mette Marit 2. Din far eller Richard Gere ser jeg nå?
      a.Klementiner b. Kransekake c. Pinnekjøtt

    2. I kveld er det på hengende håret….har vært en av slike dager en ikke ønsker mange av.
      Ikke veit eg om jeg veit svara heller…..men skal sjå..
      1. Prinsesse Mette Marit….skikkeligusikker her…
      2. Richard Gere
      3. a.Nekterine……nektariner…feil her siker
      b. Kransekaker
      c. Pinnekøtt
      Det var det……så får jeg se hva de andre svarte, ha en riktiggod natt :).

    3. Nei, i dag var det vanskelig, eg mangler et svar, men her skal du få dei eg har:
      1: Mette Marit
      2:Han typen her må eg tenke litt meir på 🙂
      3 a. Klementiner
      b: Kransekake
      c: Pinnekjøtt
      Må prøve litt meir på den toeren 🙂

    4. Jeg er imponert over engasjementet ditt, bildene, teksten og oppgavene. Stor beundring for deg, som lager til alt dette 🙂
      Kudos til deg, og lykke til, til dem som deltar 🙂
      God klem til deg <3

    5. Jeg får prøve å være litt nøyee med svarene denne gangen så jeg ikke går på samme bom som i går! Huff 🙂
      Her er mine svar:
      1) Mette Marit
      2) Richard Gere
      3) Klementiner, kransekake og pinnekjøtt

    6. Ånei. I dag kan jeg ikke bilde 1 og kanskje ikke bilde 2 en gang :O Kanskje jeg kommer på det føre klokken 22, hvis ikke får jeg satse på bedre lykke i morgen 😉 he he

    7. #1 = Mette-Marit (tror jeg) Ble sånn i tvil,men sier det 🙂
      #2 = Richard Gere ( En veldig ung en )
      #3 =
      1- Klementiner
      2- Kransekake
      3- Pinnekjøtt (ingen jul uten)
      Ha en fin etter middag videre.
      Hilsen Monica

    8. Da får vi prøve oss igjen da:) 1 Kronprinsesse Mette Marit. 2 Richard Geere. 3 a) klementiner b) kransekake. c) pinnekjøtt. Kalenderen din er like fantastisk som alltid:) Ønsker deg en fortsatt strålende dag:)

    9. du er vrien hvet du det hi hi,jammen må en jobbe med disse små hjernecellene hi hi,jeg har tenkt og tenkt i dag for disse på oppgave to er neimen ikke enkle.
      Men vi får ta nr 1 Mette Marit
      2 jeg går for Stein Oskar Magell Paus Andersen fra Stompa :))
      3 a klementiner
      b kransekake
      c pinnekjøtt

    10. For noen rakkerunger altså 😀
      Det er utrolig likt Mette-marit, men jeg kan bli lurt så jeg får se om noen andre kommer med et bedre forslag, så er det kanskje en ung Richard Gere, og så er det klementinere, kransekake og pinnekjøtt.

    11. Da er jeg hjemme igjen fra julegaveshopping, og jeg var også innom en sånn matbutikk som deg. Der hadde de billige mandler, så imorgen skal det bakes kransekake (junior på 6 år har alt malt mandlene på håndkverna). Min svar idag😊
      1) Kronprinsesse Mette Marit
      2) Richard Gere
      3) a) Klementiner. b) Kransekake. c) Pinnekjøtt.
      En fortsatt fin dag ønskes deg,😊 – her regner det og er glatt.

    12. Tror det var fordi du valgte et bilde hun var så pen på at eg ikkje kjente henne igjen…..Mette Marit
      og flotte Richard Gere
      klementiner, kransekake og pinnekjøtt fra Hardanger som han så fint snuste deg frem til :D:D
      Du er jammen tøff som tør ta dem med ut på handletur -heldigvis har du kontroll til slutt alikevel -hadde vært dumt om de ble igjen i kransekaketårnet hahahaha 😀
      ha en vakker dag <3

    13. Klementiner
      kransekake
      Pinnekjøtt og eg så at han var flink og pekte seg ut Hardanger pinnekjøtt 😀
      Vet du de folkene..var litt vanskelige i dag må se om eg finner det ut ellers får eg heller være med i morgen 😉
      ha en super dag klemmetingene <3

    14. Hei!!
      Alltid morsomt å lese dine innlegg 🙂 flirer av disse rottisene dine 😀
      Da prøver jeg meg da…..
      Nr. 1 Mette Marit (kronprinsesse)
      Nr. 2 Richard Gere
      Nr. 3 a) Klementiner b) Kransekake c) Pinnekjøtt
      Ha en flott dag <3

    15. Herlig bilde av den vesle Jålepotta som speiler seg i julepynten! En oppfinnsom fotograf som vet å finne de beste motivene!!!Det er riktig så fornøyelig å være med deg og rottene på tur!
      Og – selvfølgelig moro å være med og gjette!
      1.Kronprinsesse Mette Marit
      2 Richard Gere
      3.Klementiner,kransekake, pinnekjøtt.

    16. Hei og god morgen 🙂 Sitter på jobben, og har litt ekstra tid, så nå tenkte jeg å få gjettet litt på oppgavene hos deg 🙂
      Jeg tror nissen er kronprinsessen, Mette-Marit, og at skuespiller Richard Gere er bildet fra yngre dager. Mest vanlig frukt i jula er klementin, og Pepper var på jakt etter kransekake 🙂 Mange spiser pinnekjøtt i jula 🙂
      Sånn – da er svarene mine levert! Ha en fin dag 🙂
      Oslopaddeklem

    17. 1 Mette Marit
      2 Richard Gere
      3 klementiner, kransekake og pinnekjøtt
      Så var svarene avlevert for dagen! Herlighet som du har jobb med holde orden på de rottene. Men de gir meg ide om hva jeg mangler til jul da! Jeg burde visst bake litt mer!!! Kos deg på tirsdagen! Klemsiklem:)

    18. Så søte de var da de spilte yatzey i går, og hun som sovnet midt i klementinspisingen, hehe. I dag var det vanskelig, og jeg klarer bare maten jeg, du vet jo meg og mat, skulle jeg hatt en rotte måtte det bli Pepper, han er liksom litt opp min gate han 😉 Klementiner, kransekake og pinnekjøtt. Resten får bare være, for jeg fikk de aller mykeste, nydeligste vanter i posten i går <3 klemmer

    19. Nr 1) Kronprinsesse Mette Marit
      Nr 2) En ung Richard Gere
      Nr 3) A Klementiner, B Kransekake, C Pinnekjøtt
      🙂
      Ønsker deg en fin dag <3 😀

    20. Jeg tror nøttene dine var lettere i fjor enn i år men skal kanskje sende inn et svar iløpet av dagen. Her er det hverdagen igjen på så mange måter. Gavne skal jeg bli ferdig med idag – lært av fjorårets blemme da nesten alt ble kaos. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg