Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 10- kom inn, bli med :-)

 I disse dager er det mange ting som står på listen over ting som må gjøres. Folk skal vaske stryke, bake, lage sylte, pølser, kjøpe gaver, sende oppdateringer til det ganske land over hva familien har vært gjennom det siste året, sende julegaver, sende julekort, ta bilder til julekortene osv .  For advent er en tid man skal slappe av og kose seg… 😉

Så vi var så klart en tur på post-i-butikk i går, for å få sendt noen pakker og slikt, før vi stakk til fotografen…


Så vi sto nå der i kø og hang da…og ventet på at det skulle bli vår tur..

 

Men det tok jo ikke lang tid før Pepper var OVER ALT.. Han sniffet og snuste i hver krik og krok på postkontoret.. Jeg prøvde å beholde plassen min i køen , men det var jammen ikke lett når man måtte ut å løpe hele tiden…

 


Når Pepper begynte intens snusing på en mann bak meg i køen , var jeg jammen glad jeg hadde en hjelpende hånd, for jeg kunne ikke forlate køen for n-te gang for å få skikk på rotta…

 

Salt holdt seg merkverdig rolig oppå pakkehaugen min, som vi skulle sende av sted… Jeg innbiller meg hun hadde friskt i minne hvordan det gikk på tirsdagen, når hun IKKE fikk trekke vinner av kalendergave fordi hun jukset i bordtennis… Det kan du lese HER..

 

Men til slutt kunne hun bare ikke dy seg lenger, hun bare MÅTTE nedpå…og var nær ved å følge med pakken ned i kassen hos Rimi- postfunksjonæren..

 


“De fingrene der så HELT ut som de var laget av marsipan….”….

 


Da jeg til slutt fikk se DET blikket til Pepper, på vei bort mot postfunksjonærens fingre… var det bare å dra de begge to etter halen, og stappe de i posen…

 


På utsiden fant vi denne kalendergaven, som er den vi skal dele ut i dag..

Men før det kan skje har DU en jobb å gjøre i dag :

 For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg har jo hatt litt ulike ting,men alt for vanskelig har det vel ikke vært… KANSKJE øker jeg  på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Vi får se..  Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:


 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil det de andre har svart 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av kalendergaven annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

Ha en fin dag <3

 

#julekalender #adventskalender #kalender #gaver #rebuser #julenøtter

27 kommentarer
    1. Hoho, villstyringer! Skjønner at de blir litt gira rundt så mange pakker 🙂 De gleder seg vel sikkert veldig til å få sine egne ^^
      Mine svar
      1) Petter Northug
      2) George Clooney
      3) God jul og godt nytt år

    2. Hei, her kommer jeg seilende i siste liten. Dagens svar er 1- Petter Northug 2- George Clooney og 3- God jul og godt nytt år – står det på julekortet 🙂 her har dagen flydd av gårde. Først jobb, videre rett på møte, hjem til ferdig middag og så rett ut for å handle. Kom hjem like før kl 21 så nå blir det sofasitting til jeg sovner. Klem <3

    3. Hjelpes- jeg var sååååå redd for å miste bildene mine nå i kveld, at jeg nesten glemte helt julekalenderen :O Jeg jobber på spreng for å flytte alt til en ekstern harddisk liksom :O
      Men, jeg er klar nå og kan til og med alle svarene- trur jeg 😉
      1. Petter Northug.
      2. George Clooney.
      3. God Jul og Godt nytt år.
      Krysser fingrene i kveld også jeg 😀

    4. Hehe ikke lett med ville rotter på shopping 😀 Hmm for prøve å svare på julekalenderen din: 1. Petter Northug, 2. George Clooney, 3. God jul og godt nytt år.
      Nå løper jeg, skal på Stoff og Stil og shoppe litt 🙂
      Klemmer

    5. De søte rottene dine finner på mye rart altså, og regner med at du får noen forklaringsproblemer innimellom, hihi.😅 Uff, og du som må sende ut kalendergaver i tillegg til det andre midt oppi alll trafikken på postkontoret, – håper du samler opp litt! Mine svar idag😊:
      1) Petter Northug
      2) George Clooney
      3) På det fine julekortet står det “God Jul og Godt nytt år.”

    6. de er jammen travel disse rottene dine du 😀 jammen bra at de ikkje havnet i postsekken 😀
      Petter Northug
      Unge lovende George Clooney
      God jul og Godt nyttår <3
      ha en super onsdag klemmerier <3

    7. Denne var vrien og ja, eg har 1) Petter Northug og 3) God jul og godt nytt år. Må tenke litt meir på den toeren, eg er ikkje så god på disse typene der 🙂
      Eg har og vore på post i butikk i dag, både sendt og henta pakker, men var glad eg ikkje hadde sånne småkryp med meg. Måtte skrive på til både tollere og syndere virka det som, enda det berre skulle til Sverige

    8. Nå har jeg et spørsmål….som du ikke trenger å svare på….;) “Jag bara undrar”…..Hvem er det som tar bilder av deg og rottene når dere er ute på raid??? Spør du vilt fremmede?? DA er du modig!!! Er det Herr Frodith som tar bildene??? Da er HAN modig……for jeg tror neimen ikke det er mange menn som hadde turt å være med sin bedre halvdel på sånt!! Herlig “galskap”!
      1. Petter Northug
      2. George Clooney
      3. God jul og Godt Nytt år!

    9. Hei!! 🙂 Fort-fort gjetting her! 🙂 Nissen er Petter Northug – skiesset. Og fra yngre dager… det er muligvis et bilde av George Clooney. På hjertekortet fra kryddergjengen og Høne Pøne von Bentasil står det ”God Jul og Godt nytt år”. Sånn, det er mine svar fra i dag.
      God ettermiddag til deg!
      Klem-klem-klem

    10. Jeg vet det, jeg vet det!!!! George Clooney!!! Jeg greide det! 🙂 Og så var det Petter Northug og GOD JUL OG GODT NYTT ÅR som jeg allerede har skrevet 🙂

    11. Hehe, de er rampete de små. Jeg lurer på hvor mange som ser rart på deg der du holder på,hihi
      Svarene er Petter Northug og så må det vel være George clooney og så hadde de jo så vakkert skrevet god jul og godt nytt år

    12. Hei på deg
      Nå har jeg gått glipp av julekalenderen i 2 dager :-/ Når jeg har logget meg på har du allerede trekt vinneren. Så i dag er jeg skikkelig på hugget og klar som et egg.
      Her kommer svarene fra Stusslifrua
      1 Petter Northug
      2 George Clooney
      3 God jul og godt nytt år
      Mange klemmer fra Bente

    13. Mornings søs <3 Jeg er skikkelig dårlig på slike oppgaver, sånn skikkelig, men ikke på God Jul og Godt Nyttår såklart 😀 Her fyker dagene og jeg rekker nesten ikke puste engang. I natt har jeg sovet som en prinsesse på ny madrass og greier 😀 Ha en nyyydelig dag og stoor goood klæm <3

    14. Nei og nei, jeg klarer ikke gjette nummer to! Men jeg får tenke litt da! Jammen godt du hadde hjelp på postkontoret. Det var jo nær at de to rottene hadde fått både frimerke og stempel de også! Ha en fin dag. Klemsiklem:)

    15. En slik post-i-butikk er det mye rart og snuse på for slike små. Det var kanskje bare et under at de ikke ble sendt avgårde i posten. Lure nøtter i dag også, siden det ble skivebom for meg i går må jeg tenke mere idag. Så sant jeg husker på det kommer mitt svar seinere i dag. Ha en fin dag.

    16. Kan bare nr. 1 og 3 jeg. Er innom her støtt og stadig, men lar vær å svare fordi jeg aldri kan spørsmål nr. 2. Men om ikke det kommer inn noen riktige svar, kan det være at vinneren blir en som bare har svart på to spørsmål….. 🙂 Petter Northug. God jul og godt nytt år.

    17. Gøy med rotter på posten:) Godt de ikke spiste opp alle julegavene da:) Så de er nok veloppdragne likevel:) Jeg tror jeg bare svarer i dag jeg:) 1 Petter Nortug 2 George Clooney. 3 God Jul og godt nytt år. Ha en strålende dag fine frodith:)

    18. Leven på postkontoret da 🙂 Hehe. Petter Northug er nissen, og den unge gutten, nei hvem i alle dager, kanskje det er han Jostein Bever eller no sånt?? God jul og godt nyttår har de søte små skrevet på julekortet 🙂 Ha en søt førjulstorsdag. Klemmer<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg