Tre nøtter til Askepott- eller tre prinsesser til nissen ;-)

Når desember banker på, er det enkelte ting man ikke kommer utenom… Det er julemåneden, og allerede fra oktober har jo butikkene både solgt jule- marsipan og jule-pepperkaker i lange baner.. Det har blitt pyntet med lys og stjerner i ukevis, og når desember dukker opp er det duket for det reneste hysteri rundt omkring,  med skrikende unger hengende som slips i mødrenes travle hender på shoppingsentrene.. 

MEN- så er det også all kosen… God tid, hvile, familie, venner og  “Tre nøtter til Askepott”.Og nå i 2015 kan vi føre på listen over kos: “Tre prinsesser til nissen”!

Og hva er det for noe fjas tenker du kanskje, men det er slett ikke fjas, for i dag kan jeg servere ikke mindre enn tre prinsesser, tre blogg-jenter, til julenissen: Tre prinsesser som har bursdag på samme dag, i måneden HANS:

 

Fjellgeitebundingen er den jeg har kjent lengst: Hun virker tøff, jordnær,  åpen og ærlig. Hun går på med hele seg, og lar ikke ting stoppe seg, selv om det butter litt innimellom.  Samtidig: Hun er og blir litt mystisk for meg: anonym på blogg, et hemmelig yrke og midt i all åpenheten og tøffheten virker hun også sårbar og følsom. Hun strikker og lager masse flott, og vi får ofte se det på bloggen. Hun liker seg ute i naturen med familien, og hun tar flotte bilder av rever og annet 🙂

Tante Jul


 

…har jeg hatt som bloggvenn en stund, men hun er ikke så ofte på blogg. Hun er en periode -blogger. Plutselig er hun mye og lenge på blogg. Så kan hun ha opphold over en lang periode, for plutselig å komme tilbake med hele seg. Hun er Tante Jul, og i disse dager lager hun karameller og gir vekk i små konkurranser på bloggen sin. Adventskalenderish. Hun er glad i jul, barna sine og Dylan Thomas. Hun liker bøker jeg aldri har lest, og musikk jeg aldri har hørt om. Hun går sin egen vei, og sånne folk liker vi jo <3 

 

Og sist men ikke minst, Etdiktomdagen

mitt nyeste bloggbekjentskap. Etdiktomdagen virker som en vakker prinsesse. Hun har et utseende en prinsesse verdig, men jeg opplever henne også som en vakker personlighet. Hun skriver nydelige dikt som berører en og tar flotte fotoer av de vakreste motiver. Hun gir av seg selv på bloggen, og jeg føler jeg på kort tid har blitt litt kjent med hennes. Hun virker varm, morsom, livsglad, kreativ og som en veldig god venn. Hun er en fjell-geit og glad i naturen generelt. Er ofte på tur, med venner eller alene. Hun har en katt som heter Mr Sniff.  Og sist men ikke minst: Hun maler vakre, vakre malerier som helt klart rører noe i MEG hvertfall. Jeg må nok få kjøpt meg et av dem 🙂 

 

Og i dag har de altså bursdag, alle som en… 

Gratulerer med dagen jenter!! Håper dere får feiret dagen som dere ønsker, midt i alle juleforberedelsene!

Et stor god bursdagsklem fra Frodithen i farta <3 og cyber-kake så klart 😀

 

 

PS – til deg som kanskje lurer: Det BLIR Frodiths Julekalender også, den kommer i 8-tida 🙂 

 

 

#bursdag #bursdagsinnlegg #gratulasjoner

20 kommentarer
    1. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Du har ikke fått vært så mye på blogg ser jeg, sånn er det jo bare av og til 🙂 De tilgir det nok 🙂 Håper alt er bra med deg hvertfall 🙂

    2. Ja, det er du jo, men jeg fant deg fordi andre på vennelista mi fikk kommentarer fra deg 🙂 Det er jo fint å kunne ta bilder av deg selv også og er jo alltid en risiko for å bli gjenkjent uansett, så jeg vokter litt ekstra for å verne meg.

    3. Hei, snilleste Frodith. Jeg ble et lite øyeblikk redd for at du slettet innleggene etter dagen var over. Ble ekstra glad over å få påminnelsemelding, dernest over å finne innlegget og tilslutt over at du tar deg tid til å skrive om meg og de andre jentene. Tusen, tusen takk. Beklager at jeg ikke er mer åpen, men kan ikke det. Det fine med å være litt anonym, er at jeg kan være mer meg 🙂 Tusen takk, før det du gjør. Du er enestående. Klem

    4. Hei og takk for så fin omtale! Det er sant at jeg er en periodeblogger, det har jeg i alle fall vært de siste to-tre årene. Før det var jeg ganske jevn i fem års tid. Kanskje det går seg til igjen en gang…
      Jeg har hatt en strålende og begivenhetsrik bursdag, og har fått mange fine hilsener. Mindre enn halvannen time igjen av dagen min nå. Håper disse to andre har hatt en god dag, også!

    5. Har ikke fått lest så mange innlegg i dag…før nå :)) Gratulerer så mye til tre flotte jenter..og til oppmerksomme deg som lager så hyggelige innlegg på bursdager…selv i julestria :)) Klem <3

    6. I dag henger jeg virkelig etter når det gjelder blogglesing. Gratulerer med dagen til tre flotte jenter, både kjente og ukjente for meg. Dagen i dag skulle brukes til så mye…og plutselig er den nesten over. Sånn er det noen ganger. I morgen skal jeg ta meg en bytur, lenge siden jeg har vært på søndagshandel før jul. Jeg pleier å styre unna de dagene, men nå tror jeg det kan bli koselig. Klem <3

    7. gratulerer med dagen til alle av dem
      eg kjenner ikkje de to første,men etdiktomdagen ble eg nett kjent med også og hun er som du beskriver så fint…<3
      flotte damer og håper de hadde en super dag 🙂

    8. etdiktomdagen: Og tenker nissen er glad for dere 3 jeg 🙂 Håper du får en dag full av glede og førjulskos, pluss litt gaver så klart 🙂

    9. Hei og god morgen!
      Sitter og leser om oss tre heldige prinsesser – og jeg blir reint rørt av slike gode ord, kjære frodith <3
      Du gjør dagen min 😀
      Så gode ord og skryt er ikke hverdagskost og da varmer det enda mer.
      Gratulerer de to andre med dagen også 🙂 Desemberbarn <3
      Tusen takk!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg