Når kreativiteten får blomstre…

…da koser jeg meg…

 

Du husker kanskje dette store nøstet her….?


..stort som en ball, og lett som en fjær…Og nydelig farge…Mange gjettet på hva det skulle bli: lue, hals, skjerf osv…

 

Tenk at det ENE nøstet kunne bli hele denne jakken 🙂 

 

Heklet på to dager…ute på landet.. 


Ingen oppskrift , som vanlig…Jeg er FOR utålmodig med sånt…Men jeg har jo egen kropp i nærheten til enhver tid, og derfor er det jo lett å PRØVE på, og tenke ut veien videre.. 

Garnet er sånn som skifter farge HELT på egen hånd 😉 Så lite tråder og slikt..

Og kun en hempe til å holde det hele sammen litt foran.

Liker du håndarbeid?

Hekler du?

Har du heklet/strikket noe på frihånd før?

 

 #håndarbeid #hekling #frihånd #jakke 

53 kommentarer
    1. Nei, føler ikke for å legge ut sånt, men jeg har lagt ut bilde i dag av luen jeg fikk med deg 🙂 Med meg inni 🙂 Jeg husker jeg la ut noe jeg strikket når et av barnabarna ble født men han blir 3 år i mai :)Det er ikke mye jeg har strikket siste årene kun noen få plagg 🙂

    2. Hæ, er denne laget uten oppskrift, på TO dager? Skjønner ikke hvor du tar sånt fra jeg, den ble jo så fin! 🙂 Også er det nesten litt utrolig at det ene nøstet ble til hele den jakka! Håndarbeid er fasinerende greier 🙂

    3. dandilion: Ja, og mine ting inneholder noe små feil da, ene armen er nok LITT smalere enn den andre osv… fordi jeg ikke gidder å telle etc, men bare måler opp mot hverandre 😀

    4. Hekleri og Ra: Takk 🙂 Ja ett eneste nøste, men det var stort altså 🙂 Og jeg følte liksom det ALDRI krympet…Heklenål nr 9 og garnet var fluffy 🙂

    5. Den jakken ble veldig fin. Nydelig farge som passer godt til deg 🙂 Jeg hekler også for det meste på frihånd. Har så vidt prøvd meg på oppskrifter for mindre ting. Det hender jeg skriver ned egne oppskrifter når jeg lager noe på frihånd 🙂

    6. nei jeg skal nok ikke det )) kjenner att det gjør vondt om jeg holder armen oppe litt i den stillingen ,så jeg bør nok vente en god del lenger )) men jeg drømmer hi hi

    7. Tone: Jeg hekler mest nå, lærte for 3 år siden, Men har strikket alltid. Men aldri på mønster, det orker jeg liksom ikke 😀 Men blir noe utav å finne på og prøve på seg selv også 🙂

    8. Helge: Takk Helge 🙂 Ja, mye fine strikkede ting med mønster altså, så du er heldig som fikk av søster. Og sånne Marius-gensere MÅ man gjøre på mønster. Ha en fin kveld 🙂

    9. margarites: Ja, føler det er helt meg fargen…Jeg går rett bort til de fargene i hyllene liksom… 😀 Ja, her er det minus 13 😛 jeg hører dere skal kose dere til helgen, jentene 🙂 Jeg skulle så gjerne vært der 🙂 Klemmer <3

    10. Hanne Beate: Jeg orker IKKE oppskrift, det er liksom helt drepen for meg 😀 Så vi er forskellige, og det er fint 🙂 Jeg får mer til fine ting når jeg hekler enn når jeg strikker på frihånd 🙂 Ha en fin kveld <3

    11. Veronica S: Jeg tenker ut utseende på den i hodet, og så prøver jeg på meg selv underveis. Jeg ville ikke klart det samme fine uttrykket med strikking.. Takk 🙂 Koselig du synes den var fin <3

    12. Unni: Tusen takk 🙂 Ja, et giga-nøste til 180 kr, så det ble en billig og fin liten jakke 😀 Jeg lærte å hekle for 3 år siden, så det er bare å begynne 🙂 Du klarer det nok. Jeg begynte med å hekle vesker mest. rundt og rundt. Og så heklet jeg meg en topp. Når jeg KUNNE tre forskjellige masker så var det bare å bruke dem etter som jeg følte for selv 🙂 Mamma strikker sokker til meg, for det kan ikke jeg 😀 Ha en fin dag du også Unni 🙂

    13. karidansen: Takk 🙂 Og det er så moro å finne på underveis, tenke seg hvordan den skal bli, og så BLIR den nesten sånn også 😀

    14. natheless: Moro å hekle til seg selv, for det går greit synes jeg. Litt verre og STRIKKE på frihånd føler jeg, men jeg gjør det også. Men da blir det lett stort og ikke så fint i formen. Lett å forme med hekling 🙂 God klem tilbake og takk -takk <3

    15. Mariann Sæther Tokle: Skulle gjerne sett noen av de tingene du strikket, men du vil kanskje ikke legge det på blogg? 🙂 Moro med 7 åringen som får noe nå da 🙂

    16. // Ja, gjett om jeg la merke til at den var turkis! Er veldig glad i den fargen selv, og du kler den så godt! Det viktigste er at det er kjekt å holde på med ja, får satse på at jakken overlever en god stund da 🙂 Klem <3

    17. cuskima: Takk skal du ha 🙂 Den er litt søt på et vis, jakken 🙂 Og liker fargen i garnet 🙂 Moro å lage den også 🙂 Ha en flott dag Pus <3 klemmer <3

    18. levoglek: Ja, alle kan ikke like alt 🙂 Sånn er det bare 😀 Og godt med venner som kan og kan bestille der. Du er veldig flink til andre ting 🙂

    19. annebe: Takk 🙂 Jeg liker ikke så veldig sånne oppstilte bilder, men hvis jeg skal vise noen klær blir det lett det 😀 Men jeg KAN jo ikke dette da 😀 Klemmer <3

    20. Karina Larsen: Du ser hvor godt jeg liker turkis 😀 ? Den tunikaen i konkurransen din var jo også, turkis-grønn 🙂 Jeg liker sånt 🙂 Denne jakka er litt GOD i tillegg. Men tror garnet er så tynt og ikke sterkt så vet ikke hvor lenge den overlever 🙂 Men det er ikke så nøye 😀 Moro å lage den, det er hovedsaken 🙂 Takk skal du ha <3 Ha en fin kveld du også <3

    21. Mektig imponert! Så utrolig fin jakken ble, falt skikkelig i smak hos meg. Kledde deg godt 🙂 Jeg er dessverre ikke noe flink til hekling og slikt. Skulle virkelig ønske jeg var det fordi det er så mye fint man kan lage, men interessen er bare ikke helt til stedet dessverre. Ønsker deg en fin kveld <3

    22. Den ble jo kjempefin…også så fine “antrekks”bilder av deg da :)) Lite håndarbeide på meg for tiden..men litt baking og islykter og slikt kan jeg pusle med :)) Onsdagsklem <3

    23. Oi! Så fin den ble. Du er flink :))
      Jeg er ikke så flink på håndarbeid.. Skulle ønske jeg var det da, men jeg får bare ikke til å like det, så jeg har gitt opp. Jeg har mye annet jeg er flink på i stedet for 🙂 Også har jeg mange venninner som er gode i håndarbeid. “Bestiller” heller litt av dem i ny og ne om det er noe spesielt :p

    24. wow eg tippet pledd,men ser jo det ble en knalltøff jakke 😀 den var jammen stilig og kledde deg supergodt!!!
      ha en varm god dag min venn <3 klemmetingene

    25. Kjempefin jakke 🙂 Ja jeg strikker og hekler og syr applikasjon av silkestoffer, men de siste årene har det vært kun litt strikking. akkurat nå strikker jeg genser til 7 åringen. Han har plukket ut mønster og garn selv. Vi har jo fabrikken til Raumagarn her så det er et stort, flott utsalg der vi kan velge og vrake i garn og mønster. Når jeg nå får huset i orden og har hverdagen hjemme, så skal jeg lage applikasjon igjen. 🙂

    26. Næ, den ble skikkelig lekker! Du er så flink atte. Jeg er ikke så tålmodig alltid til plagg til meg selv, men jammen frister du!!!! Kos deg du vakre modell! Klem fra en stoooooor beundrer!

    27. Wow, så fantastisk FIN!! Også, av bare ett nøste! (selv om det var stort..)
      Så utrolig fink du er! 😉
      Skulle ønske jeg også kunne hekle eller strikke, kan ikke kunne alt sikkert! 😉
      Heldigvis har jeg ei mor som strikker mye fint til meg. <3
      Ønsker deg en fin dag Frodith. <3

    28. Åh, så flott da!😍 Tenk at det ble en hel jakke da, og du er superflink som kan hekle helt på frihånd. Jeg må alltid ha oppskrift og følge den helt slavisk, ellers går det skeis. Moro å hekle/strikke av sånt garn som skifter farge, – jeg har strikket noen sokker med flerfarget garn og det blir en spennende effekt. Ha en super dag!😊

    29. jøss det må jeg si ,og så fin som jakken ble,sikkert varm og god også )
      Kjenner att jeg virkelig savner å strikke no,hmmmmm ikke utenkelig att jeg prøver meg litt om ikke lenge ))

    30. Stilig! Den jakken ble jo kjempefin, og så gikk det jo utrolig fort da 🙂 Jeg strikker men nesten bare etter mønster. Hekler gjør jeg sjelden, men må ha et slags mønster eller oppskrift da også. Fargen er helt Deg, og jeg er også glad i blåtoner i mange varianter. Nå er jeg på vei på jobben i kulden. Vi har 7,5 kuldegrader om dagen, men ingen snø. Har snart hatt flere tørre dager i år enn i hele fjor 🙂 Da satte vi jo nedbørsrekorder i fleng. Ha en strålende onsdag. Klemmer <3

    31. Det ble en fantastisk fin jakke. Har ei søster som elsker strikking, hun tar med seg strikketøyet overalt. Fikk en fin Mariusgenser til jul av henne som hun strikket på 2-3 uker. Men jeg tror hun stort sett bruker oppskrift. Det er noen som er veldig flinke når det gjelder håndarbeide og resultate blir alltid like pent.

    32. Åhhh herlige deg 😉 knallfine genser jo!!! Og på to dager heklet ferdig!! Du er jo bare rå! Jeg kan ikke med hekling 🙁 men liker veldig godt håndarbeid. Jeg har tålmodighet til å sitte brodere rogalandsbunad men kan ikke strikke eller hekle noe særlig uten å få dra hjelp.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg