Oleeè-oleeeè – sambaen er løs!! Karnevalstog på vei!!!

Oleeee!Jihaaaa!!! Her kommer hele karnevalsparaden!! Gi plass!! JIHAAAA!!

Hører du trommene?? (her må du hjelpe til LITT med egen fantasi)…Hører du de jallende ropene og sambarytmene??? Hører du glade tilrop, kastanjetter, karakas og tamburiner?? Hører du glade gitarer og en  og annen fløyte stemme i???

SER du det lyser av fargerike kropper nede i svingen der??  Ser du at det er et karnevalstog på vei??

Først i toget er de vrikkende og buktende kroppene, som slår an tonen….

 

Og så kommer hele gjengen fra blogg-blokka!! Den herlige gjengen som har meldt seg på karnevalet!! Til og med et par fra utenfor blokka, og blogg-løse og greier

Aller først i toget er :

Etdiktomdagen.blogg.no som ved pga litt feil fra karnevalsledelsen hadde gått seg bort litt…Men nå er hun på plass og først i toget. Svinsende flott!!

 

fotogurua85.blogg.no som en fin liten Minion..

 

Lett slentrende bak kommer sjeiken fra naboblokka: Minmatgaleverden.no

 

Flagrende og flaprende med englevinger, i hælene på sjeiken kommer en ekte engel: matogkakeoppskrifter.blogg.no


 

“OLEEE-OLEEE!! Sambaen er løs!! Her på bloggen er det KAAAARNEVAL!!!”

 

Gjøglende bak kommer  klovnen: Akbhandy.blogg.no

 

Et veldig skummelt fjes kommer rockende bak i en mørk krok av toget…og det er så klart Ladyaugust.blogg.no

Oslopadda har funnet fram fin-stasen anledning dagen og svinser avgårde med smil om munn.

En som også ville være med, og MÅTTE få lov, er ingen annen enn Kjerstis blogg-berømte venninne: Bonnie. Hun hører altså til Minmatgaleverden.no sin blogg-blokk 😉 Men kommer gjerne springende hit med snuten sin..

 

“Oleee-oleee, sambaen er løs…her på bloggen er det KARNEVAL!!”
Piloten synger av full hals der hun kommer flygende. For de som ikke kjenner henne igjen, det er Fruensvilje.blogg.no

 


En brillemodell hadde ikke problemer med å finne veien til toget vårt, så her kommer hun: Natheless.blogg.no

 

Kledd som en sommerfugl er Hanne Beate, og det gleder arrangøren som er SÅ glad i sommerfugler <3

Svinsende og svansende og dansende med sambasteg nedover blogg-gata er Pitbulljedda.blogg.no,eller Vera Lynn som mange kjenner henne som, i et charlston-preget antrekk:

“Oleeeee-Oleee!!Sambaen er løs!!”

 

Skjult bak en burka feirer Seljordslia.blogg.no karnevalsdagen, med flagg og greier.

 

Gjøglende og nynnenede uten ord kommer vår alles Etvennligpuff.blogg.no :
“Humm-hm–hmm-hm…na-na-na-na!!”

Flydd inn direkte fra Venezia: eller Stavanger, her er elleville Stavangerinmyheart.blogg.no

Margarites.blogg.no har funnet fram cowboyen i seg, og kommer gallopperende nedover sammen med de andre:
Jihaa-hippetihopp!!

 

Med sveisen parykk og hoppsa-takt kommer Charlotte79.blogg.no hoppende:

 

Bak Charlotte kommer med gule krøller og lange hoppe-steg en vrikkende og syngende Annebe.blogg.no

 

Ingen karnevals- tog uten et vaskeekte hippie-par!! Direkte inn fra venstre siden kommer flower-power fra Toveview.blogg.no

 

 Evaswindow.blogg.no  “snappet” seg til en plass i toget, for hun ville så gjerne være med..

 

Og det gjorde Elevele.blogg.no også. Hun er på farta, og kostymene ble “stjålet”, så her var gode råd dyre, for med i toget SKULLE hun!! Så GAMLA kom på plass, og SNIPP- SNÆPP, så var hun med …

 

 Og HELT til slutt kommer jeg!! Og samler opp rumpe-vrikk og sambalyder….mens jeg spiser sunn sjokolade med havsalt og håper at min egen rumpe sitter fast når kvelden er omme, etter all vrikkingen DEN har fått gå gjennom 😉

Inni hodet mitt går sangen som alle tidligere år: “OOOLEEE- OOLEEE, sambaen er løs!……”

Og det er det siste jeg hører, før opptoget svinger mot enden av bloggveien og forsvinner i det fjerne…


 

Tusen millioner takk til alle som var med i toget, uten dere hadde det jo ikke blitt noe tog…Og

Tusen takk til alle som kom å så på 🙂 Man må ha noen med som ser også, for at det skal bli gøy!!

Og karnevals-opptoget ble kjempefint i år også!! Gøy at så mange vil være med!

Takk skal dere ha, og ha en strålende fin dag <3

 

 

#karneval #utkledning #karnevalsparade #fantasi #lek #moro #rarefolk #sambarytmer

32 kommentarer
    1. Artig å se de mange innslag her. Kreative og fine folk i sambatakter. Seriøst, jeg har ikke vært innom eller blogget på lenge, ser jeg nå. Men nå blir det andre b(L)oll(gg)er. jeg er tilbake for fullt.

    2. Herlig å se så mange kreative mennesker <3
      Og et skikkelig gladinnslag var det også 🙂
      Flink du til å arrangere....gleder meg ekstra til våren nå <3
      Takk for titten og for at jeg fikk være med <3 Klemmer <3

    3. Hehehehe det er helt greit og går helt greit kjære du 🙂 Ble bare litt forsuffet og lurte på om JEG hadde glemt å sende deg bildet. Men jeg kan være med neste år, frodith!!!! Jeg ønsker ikke noe spesiell oppmerksomhet!!! 😀 Går helt fiiiiiiiint!!!! 🙂

    4. Etdiktomdagen: Å neeeeeiiii, her er det skjedd en glipp. Jeg lastet ned fra mailen, og noen lastet jeg på jobb, og det må ha skjedd en feil!! Nå skal jeg få deg inn umiddelbart, og få litt fokus på deg!!! Takk for at du sa fra, jeg er sååå lei meg 🙁 God klem tilbake og UNNNNSKYLD <3

    5. Så mange fine bilder! 🙂 Og så mange FORSKJELLIGE 🙂 Skikkelig artig når det er så variert! Moro å se 🙂
      Oslopaddeklem

    6. For et herlig tog- koser meg maks i dette selskapet 🙂
      Nå er det straks 50 årslag, så jeg kan ikke bli så lenge. Men jeg kaster opp i dag så spørs om jeg får med meg 50 årslaget uansett. Ha ha. Typisk min flaks.

    7. Som alltid mye bra og fine folk som byr på seg selv 🙂 Også du da som alltid gjør så mye hyggelig på bloggen 🙂 Har reklamert litt så flest mulig får sett det artige toget :)) Klem og fin dag videre <3<3

    8. Olé olé olé…. Nedover blogg-gata gikk toget i mens vi vrikket og vred kroppen i sambarytmer, og trommene sørget for at vi alle som en klarte å holde takten… Dette var så morsomt Frodith, både å være med på og se alle de andre flotte bidragene.
      Hva skulle vi gjort uten deg Frodith, som får oss til å senke garden å by på oss selv. Tusen takk for lekenheten og oppfinnsomheten 💕

    9. For en herlig lørdag med sambarytmer og kjempeflott karnevalsopptog! Vi trengte litt farge her i dag for ute var det hvitt når jeg sto opp, men nå regner det igjen… Tusen takk for at du arrangerte karneval i år også – like gøy hvert år 🙂 Ønsker deg en fantastisk og fargeglad lørdag. Klemmer <3

    10. Ja, det var litt av et tog 🙂 fantastisk at så mange ble med. Jeg tenkte tanken jeg også, men jeg ble tilskuer istedetfor, men jeg klapper og jubler for alle 🙂

    11. Ollleeee! Kjenner sambarytmen bølger seg gjennom kroppen. Ett herlig karnevalstog dette. Mange flotte deltakere. 🙂 Takk til deg frodith. En flott karnevalslørdag til dere alle. :-))

    12. Du verden så mange fine bidrag og fine kostymer, den hunden tok kaka. Bare synd at jeg ikke ble med men jeg kommer sterkere tilbake senere. Fantastisk flott opptog med masse farger, briler, kjoler og hatter. Ha en fin dag.

    13. Så flott og langt tog! Og så masse gøye kostymer. Bonnie var veldig stolt over at hun fikk være med, og nå angret hun litt på at hun vred seg ut av kostymene og bare tok på briller. Takk for en flott parade. Det gjaller i ørene av alle rytmene, så nå skal jeg vrikke videre ut i lørdagen. klemmer<3

    14. WOW, så flott karnevalstog, – jeg har aldri opplevd noe finere! :o) Mange har lagt masse jobb i å kle seg ut, og hippie-paret var jo helt herlig! Flott tiltak, Frodith! <3

    15. Så mange flotte karnevals kledde folk! Takk for at jeg fikk se på..og her var det mange flotte kostymer! Ha en vrikken god dag! Samban er løs…:-)

    16. olè olê….. så herlig. Flott gjeng, og for et tog. Du er så flink:))))) Jeg merket at jeg tenkte på hva er det neste du finner på….. gleder meg allerede… hihi.
      Ønsker deg en fin fin samba lørdag…..

    17. Så artig å se alle bidragene 🙂 hihi… skikkelig sambarytmer og virkning på rumpestumpen 😀 Hehe..
      mange fine bidrag her 🙂
      Og selv takk for at du steller i stand med karneval på bloggen 😀
      Ha en super lørdag 😀 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg