Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 1- kom inn, bli med :-)

“Hei-hå- nå er det JUUUUL igjen, vi lager JUUUULEGØY og går på ball igjen!!”

Høye pipende stemmer ljomet  gjennom luften i går, i ekte Per Aspelin-stil… Vi hadde tatt oss en tur i en akebakke. NOE måtte jeg jo finne på for å holde Salt og Pepper i ro. De siste døgnene har vært et sant mareritt skal jeg bare fortelle! Når det nærmer seg tiden vi skal sette i gang julekalenderen, så er de to ikke til å være i hus med…

Salt satt “dronningaktig” i sleden og maste: 

“Pepper!! DYYYTTT da!! Jeg vil kjøre FOOOORT!!”

Og Pepper dyttet han stakkar…Alt han maktet..Men rumpa til Salt har blitt litt tung i det siste, og det var ikke bare- bare å få i gang sleden… Men plutselig rykket den løs, og RASTE nedover bakken…

 

Pepper “gikk på snuten” så det sang da sleden forsvant nedover bakken. I sleden satt Salt og hylte: 
“Pepper!! Frodith!! Åååå, det kiler i magen!! Se på meg NÅÅÅÅ!! Jeg kjører UTEN hender!!  Pepper…SEEEE da!!”

 

Men Pepper lå fremdeles med snuten i snøen, og hostet…:
“Jeg ser INGENTING!! For øynene er fulle av SNØØØØ!!”

Foran der FOR sleden avgårde…fortere og fortere.. Trær og  busker forsvant forbi Salt i vill fart, og jeg hørte bare en stemme i det fjerne pipe: 

“Frodith!! HJÆÆÆLP!! Jæi VÆÆÆLVER!!”

 

Og det gjorde hun!
Langt der nede i bakken fikk sleden en sladd, og veltet over på venstre siden.. Pepper som hadde kommet seg på beina, prøvde alt han kunne å la igjen sleden for å redde henne, men han hadde ikke en sjanse så klart..

 

 

 

Hun føyk ut av sleden og langt bortover snøen..Der ble hun liggende å ynke seg, og det kom noen litt rare lyder ut av munnen:
“Bobiid! Bebbed! Pføy!!”
Hun spyttet snø…og fikk orden på snakketøyet igjen:  
“Frodtih! Pepper! HJÆÆÆLP meg da!!”

Og så klart hjalp vi henne. Etter litt tørking av tårer og litt kos. Var hun seg selv igjen. Og hun er ikke lite stolt av å være “hovedperson” og ha skapt litt “action” på julekalenderens første dag. 

Så nå er vi klare for at DU skal få noe å bryne deg på!!

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg begynner litt forsiktig, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:

 

 

 

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Riktig svar på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen av kalendergave.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av første kalendergave annonseres kort tid etterpå 🙂 

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

Ha en fin dag <3

 

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #salt #pepper

28 kommentarer
    1. Så gøy at du har laget julekalender… Den må jeg jo prøve meg på:
      1. Nissen er Frodith selv
      2. Salt og Pepper er verdens beste rotter! Hilsen Nissen
      3. Leonardo DiCaprio
      Det var i siste liten dette her, men jeg rakk det med et skrik ;o))

    2. Gratulerer med åpningen av kalenderen. Sallt og pepper er i stor form etter lang hvile og er klart for nye sprell frem til jul. Titter innom av og til og prøver meg en sjelden gang. Ha en fin kveld.

    3. Jeg er jo så dum i sånne ansikter..men det første er deg..altså
      1: Frodith
      2: Salt og Pepper er verdens beste rotter hilsen nissen
      Etter mye tenking og gogling..og hjelp av Bjørn..så mener jeg nr 3 er
      3: Leonardo diCaprio
      phuuu…om dette var lett..tja..da tror jeg at jeg får vanskeligheter…hihihi.. Men morsomt da…hihi..Ha en god kveld!

    4. Oj oj , for en aketur 😂😂 veldig gøy. Men altså, SÅ lett var det nå ikke…ellers er jeg som vanlig veldig dårlig på dette. Men jeg tipper Martha lois jeg da, og at Salt og Pepper er verdens beste rotter, hilsen nissen, ja det vet jo alle 😁 og så tipper vi Brad Pitt. Jeg sitter på akutten og venter på legen som skal sjekke min far. Ikke noe alvorlig, men lenge å vente. Og de visste heller ikke svarene. Min far tippet at nissen var min bror, men det tror jeg kanskje ikke 😁 klemmer fra akutten. Den var ny 😁

    5. Så gøy at det er 1. desember alt! Stakkars Pepper som fikk snuten full av snø, og Salt som veltet etter stor fart. Aking er ikke alltid å spøke med. Her er det travelt i dag. Har hatt seinvakt på jobb og så skal jeg snart av gårde på julebord, så jeg bare løper innom her hos deg og prøver meg på julenøttene.
      1. Nissen er Frodith 🙂 2. Salt og Pepper er verdens beste rotter! Hilsen Nissen og mannen bak bilde nr 3 tror jeg er Leonardo de Caprio. Nå må jeg se om jeg kan finne noe å ta på meg i kveld, for det har jeg ikke hatt tid til enda. Klemmer fra en som har litt dårlig tid 🙂 <3

    6. Endelig! 😀 Tihi! Er så moro med din julekalender <3
      1. Er vel selveste Froditj det ;D
      2. Salt og Pepper er verdens beste rotter! Hilsen Nissen
      3. Leonardo Di Caprio 🙂
      Ha en flott kveld <3

    7. Så koselig og “julete” med salt og pepper ute i snøen :)) Og hyggelig med kalenderen din igjen :))
      1 Frodith 2 Salt og Pepper er verdens beste rotter ! Hilsen Nissen 3 Usikker her men sier Leonardo DiCaprio .. Klem <3

    8. Herlig! Vi er i gang 😀
      1) Det er du som er nissen <3
      2) Salt og Pepper er verdens beste rotter! Hilsen Nissen
      3) Det er Leonardo Dicaprio
      Ønsker deg en fin 1. desember!

    9. Gøy å lese om Salt og Pepper 🙂 De hadde det gøy og litt mindre gøy, ser jeg 🙂 Jeg fikk dessverre ikke til oppgavene i dag. I dag sender jeg det du vet! Jeg er så forbanna det treig. Men i dag blir det 🙂

    10. Hei Frodith, flott med ny julekalender 🙂
      1) Frodith selv er nissen
      2) Salt og Pepper er verdens beste rotter! Hilsen Nissen.
      3) Leonardo DiCaprio

    11. Huffa bra det gikk fint med Salt tilslutt,skremmende aketur!!
      Sååå morsomt!! Er ikke sååå god på sånn halvtansiktsgjenkjenning,men må prøve:)
      1.jeg tror det er sjølvaste Frodith som er Nissen;)
      2. Det står: “Salt og Pepper er verdens beste rotter! Hilsen Nissen! ”
      3. Det er bilde av en ung Leonardo DiCaprio <3

    12. Herlige Salt og Pepper! <3 Ja, nå har det blitt snø å ake i, - gøy å se at de koser seg! Her er mine svar idag:
      1) Det tror jeg må være deg, Frodith.
      2) Salt og Pepper er verdens beste rotter! Hilsen Nissen
      3) Leonardo di Caprio

    13. Så dumt hun veltet da, det der kunne jo blitt verdensrekord! Herlige bilder ble det!
      Jeg forsøker meg med litt gjetting i år også da.
      1 Nissen må være deg Frodith!
      2 Salt og pepper er verdens beste rotter! hilsen Nissen
      3 Leonardo DeCaprio.
      Sånn da var desembermoroa i gang! Klemsiklem 🙂

    14. Ja, her var det fart og spenning på morgenen- enda godt det gikk bra med dem begge <3
      Og så sier du at du begynner lett i dag og jeg bare; lett? Hvem i alle dager er den første nissen i dag. Jeg tenkte og tenkte- dro kjensel på henne, men kom ikke på hvem det var. Så jeg tok heller en liten runde med litt andre ting her, og kom inn igjen nå, 1.5 timer seinere. Sto like fast, helt til det gikk opp et lys for meg hver som faktisk er nissen- herlughet, er det mulig å være så treig i oppfattelsen 😛 Ha ha..
      Mine svar blir derfor:
      1. FRODITH <3
      2. Salt og Pepper (jeg skreiv Petter først- ha ha) er verdens beste rotter! Hilsen Nissen.
      3. Leonadro DiCaprio
      Hurra for adventskalender 😀

    15. God adventsmorgen! Jeg har gledet meg lenge til kalenderen din 🙂 Endelig 1. desember! Og koselig å hilse på rottene 🙂 Jeg har jo truffet dem litt innimellom i løpet av høsten, men jeg må si det er noe EGET med kalenderen 🙂
      Jeg prøver meg på dagens små oppgaver: jeg tror kanskje at nissen er Frodith, og at det står ”Salt og Pepper er verdens beste rotter! Hilsen Nissen” i hjertet. Og bildet fra gamle dager er kanskje Leonardo DiCaprio 🙂
      Håper dagen din blir fin, – ses plutselig 🙂
      Hilsen Oslopadde

    16. Så morsomt med adventskalender i år også, frodith. 😃
      1. Selveste frodith nissen.
      2. Salt og Pepper er verdens beste rotter! Hilsen Nissen
      3. Leonardo Di Caprio

    17. 1) Frodith
      2) Salt og Pepper er verdens beste røtter!
      3) Leonardo di Caprio
      God 1.desember til deg ♥

    18. Hei håååååååååå nå er det jul igjen!!!!!
      😀
      For en innledning da – i full fart! Heldigvis blei ingen skadet 😀
      Nr. 1 Nissen det er selveste FRODITH
      Nr. 2 Salt og Pepper er verdens beste rotter! Hilsen Nissen
      Nr. 3 Leonardo dicaprio
      Yohooo!
      Ønsker deg en herlig dag kjekke du 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg