Trekning av kalendergave bak luke nr 1

 

Salt og Pepper har antagelig arvet noen av mine gener..For selv om de er rotter og tøydyr til og med, og jeg -siste jeg sjekket- er et menneske, så tror jeg dette med gener er noe som kan smitte over litt på andre måter enn bare gjennom fødsel og sånt…
For jeg har jo ikke FØDT dem …Neida…de er jo adoptert, og kommer fra Bergen faktisk..

Men noe har de altså arvet etter meg, og det er det er nesen for og gleden over GAVER.. Det er nærmest så de kan lukte dem på lang vei, og sånn er jo jeg også. 
 

​Så da vi kom fra jobb i dag var det to sett med rotteføtter som pilte som trommestikker bortover linoleumen… *Tass-tass-tass
“Oi, se DÆÆR da!! Det MÅÅÅ jo være til oss”

 

Pepper var litt raskere enn vanlig i “avtrekkern” og krabbet lynraskt opp stolbeinet. Salt ble stående litt med gapet åpent..Dette hadde hun ikke ventet seg…
“Jøss!! Hva er skjedd med DÆI a??”

 

Men hun er jo ikke tapt bak en vogn som man sier, og vet råd…Så hun smatt kjapt som oter opp stolbeinet… Og hun har det jo med å “kjøre over ” Pepper litt innimellom, (selvfølgelig uten å tenke over det), og denne gangen tråkket hun bare forbi han rett og slett…Eller det vil si PÅ han!!
“Dalt!! DI DÆI!! Du dråkked bå dnuten mid”      (Les: Salt- gi deg. Du tråkker på snuten min)

 

Og det bor ikke noe vondt i Salt. Og siden hun vet at rampestreker ikke lønner seg, og spesielt ikke i kalender-tiden, så er hun forsiktig med hva hun gjør..:Eller dvs. Hun prøver å rette opp igjen i det minste.. 
Så så fort hun var oppe på bordet, snudde hun seg og ga Pepper labben: 

“Pepper! Hei…her er labben! Dra deg opp!!”

 

Så pilte de bortover mot gavene. Salt først …en stund..

 

Så ledet Pepper litt….

 

….til de plutselig var framme begge to..
“Kremt!! Hei…Salt og Pepper!! Stopp en halv!!”

 

De bråstoppet!!
Jeg kunne nesten høre skrensen på duken.
.
“HVA??? VI?? Frodith??…Hva ER det?? Er det ikke til ÅÅÅSS??

 

“Nei!! Ikke røre!! Dette er kalendergaver!!”

Ja du hørte riktig. Det er en av disse vi skal dele ut nå..

 

Salt fikk beskjed i dag tidlig om at hun antagelig ble den utvalgte til å trekke  vinneren av kalendergave bak luke nr 1, hvis hun klarte å oppføre seg bra. Hun har har “prøvd” å holde seg i skinnet i hele dag, livredd for å miste rettigheten 😉 Og selv om Salt er litt vilter av seg, så skal det faktisk en del til før jeg fratar dem DEN rettigheten…
Hun har gledet seg fælt, for det er MAAANGE som har svart, og maaaange som hadde riktige svar også.  Så hun får litt av en jobb nede i lua der hvor alle lappene ligger….med å trekke med seg bare EN lapp  …

Men før vi trekker vinneren- Her er svarene :

Dette var så klart:

MEG VEL!! 😉

 


Og med speilvendt skrift sto det jo ganske så sant…

 

 

Og denne unge mannen…

 

…så du vel med en gang at var: 

 


 


Og nå er Salt klar som et egg her…til å trekke vinner-lappen.

I full fart farer hun ned til alle lappene i lua…

Og jeg kan høre det romsterer der nede…. Og opp komme hun drassende på en DIGER lapp, på hvem som skal vinne den første kalendergaven….Og på den lappen står det skrevet:

 

 

Hurra!! Søtmonsen!! Matogkakeoppskrifter.blogg.no

Du vant den aller første kalendergaven, blant så mange som hadde riktig!!  Gratulerer!! Gaven vil bli sendt rett over helgen, og nå blir det spennende å se om du blir fornøyd med gaven 🙂 
 

Og til alle som var med i dag:

Tusen takk for at du var med!! Moro!

Nye muligheter i dagene som kommer. Jeg legger ut luke 2 i morgen tidlig,kl 7-tida, slik at alle får god tid til å kvesse klør, hjerner, penner og annet de måtte trenge 🙂 Jeg har MAAAANGE kalender-gaver som vil ut å reise 😉

 

 

God natt så lenge <3

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #utdeling #rotter #jul #trekning

16 kommentarer
    1. Haha, så gøye bilder. De så virkelig forskrekket ut der de sto foran gavene 🙂 Og vet du, det første min mor sa da hun så nissen var jo, “ja men er ikke det Frodith da?” men jeg trodde hun mente kalenderen, og så kjente jeg ikke igjen munnen din. Arg!! Jeg får prøve igjen, og ta imot gode tips når jeg får dem 🙂 klemmer

    2. Så gøy, og gratulerer til Søtmonsen. Her ble det tidlig kveld fra julebordet, for det ble litt “mannefall” i løpet av dagen – både sykdom og en del slitne etter uken. Jeg skal ut og hjelpe min (nesten) nyopererte mor i morgen med litt handling. Så holder eldste datteren på å flytte ut, så nå blir det mye hjelp der også. Skap og møbler fra IKEA skal skrus sammen, og det er greit å ikke gjøre det alene. Og så må jeg prøve å få tid til å henge opp julestjernen også…men det er jo lenge til jul 🙂 Klemmer <3

    3. Oi, du store altså 😮 Glemmer sånt jeg vettu ;D Hehe.
      Blir julaften tidlig i år da ;D Veldig moro <3 Du får hive deg med på julekonkurransen hos meg også nå ;D

    4. Søtmonsen ): Ja, du ble aller først 🙂 Tenk det da 🙂 Og du skal få en gave til, pga en konkurranse du vant for en stund siden. Premien er kjøpt, jeg må bare få sendt, kommer sammen med kalendergaven 🙂

    5. Så gøy! jeg elsker å følge disse søte små rottene dine…De blir så levende med deg bak..herlig!! og grattis til Søtmonsen..Jeg får prøve igjen imorgen..men ikke lag så vanskelig da….;-) Ha en god kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg