Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 6 – kom inn, bli med :-)

Etter møtet med “Rudolf” i helgen….(som du jo VET ikke var Rudolf, men et helt alminnelig rådyr), har Salt og Pepper vært rimelig opptatt av reinsdyr…Og da spesielt ETT, altså : RUDOLF. 
Om det er fordi han er reinsdyr, eller om det kun er fordi han er julenissens hjelper vet jeg ikke. Sånn som jeg kjenner dem er de jo rimelig opptatt av julegaver, så det har nok LITT å si..

I alle fall herjet de rundt som Rudolf og nissen i går ettermiddag.  Snøen innbyr jo til vinteraktiviteter og så lenge man har både ski og en slags nisse-slede så sier det seg selv, hva som ble dagens aktivitet..

 

“Rudolf” (lSalt) hadde ski på beina og et tykt bånd rundt magen.Båndet var festet i Pepper og sleden hans. I sleden satt Pepper rund og god som nissen selv, lente seg bakover og vinket til forbipasserende. Foran slet Salt med bakglatte ski, med å få sleden i gang.

 

“Hypp-hypp, hoppla -hei…Løp da!! Trekk da!!! “

Pepper virket ivrig på å komme i gang med gaveutdelingen..

 

Salt var helt svett, og så aldri så lite fortvilet ut.. Brei -beint, tung i magen og med fryktelig bakglatte ski: 
“Frodith!! Jeg KLAAARER ikke!! Han er for tung!!” (greit å ha noen å skylde på..)

 

Pepper synes ikke han var det MINSTE tung…
“Det er du som er dårlig på ski!! Jeg gjør meg jo så lett jeg kan oppi her…Og veier sikkert bare noen få gram!! Jeg trodde jammen meg at Rudolfer var flinkere til å trekke sleder altså..Blir ikke mye julegaver å få levert i denne farten..”

Han himlet med øynene og så skikkelig overbærende ut.. 
Men når Salt blir lei finner hun bare på noe annet..Så hun “spente seg fra” nissesleden, og stakk mot akebakken.

Der suste hun utfor så lua sto rett ut bak..
Det var plutselig ingen problemer med å få fart på skiene..Litt vaklende i beina, som Bambi på isen.. Og tempoet altfor høyt: 
“Froooodiiith! Pepper!! Det går aaaalt for fort!”

 

 

 

Så det gikk jo som det måtte gå.Beina forsvant vekk under henne, og hun gikk på ryggen med et smell. SVOOSJ!! Så lå hun der, som en skilpadde på skallet, sitt, med alle fire beina i været…Og kavet..

 

Men små rottentotter er ikke kjent for å gi seg så lett, så hun kom seg opp og gikk fiskebein opp bakken igjen…Så var det PÅN igjen…
Og nå er det PÅN igjen for deg også. Nye oppgaver som skal løses , og jeg regner med du er klar!!?

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg begynner litt forsiktig, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da regner jeg med du er klar:

 

<a href=

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Riktig svar på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen av kalendergave.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av dagens kalendergave annonseres kort tid etterpå.

Det er hjemmelagede kalendergaver.

Så-da ønsker jeg alle lykke til!

Håper du klarer alle jule-nøttene 😉

 

Ha en fin dag <3

 

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #salt #pepper

29 kommentarer
    1. 1. Jens Stoltenberg
      2. Langrenn, slalom, aking, snøballkasting
      3 Vladimir Putin
      Kult konsept med å ta bilde av rottene i all slags situasjoner forresten 🙂

    2. For en nusselige slede! 😀 Tror dine tøyrotter er de som koser seg mest i hele Norge 🙂
      Her er mine svar (helt i siste liten)
      1) Jens Stoltenberg
      2) Langrenn, slalom, aking og snøballkasting
      3) Vladimir Putin

    3. Så han på tv, så nå vet jeg det!!!! Putin selvfølgelig.
      1 Jens Stoltenberg
      2 Langrenn, Slalom, Aking, Snøballkasting
      3 Vladimir Putin
      Stakkars rotter som de strever i snøen. Her er alt borte igjen og det plaskregner i kvelden.

    4. De rottene er bare supersøte! og jeg DIGGER dem!! Her kommer mine svar:
      1 Jens Stolgenberg
      2 snøballkasting, aking, slalom, langrenn
      3 Vladimir Putin
      ha en god god kveld!

    5. Hei hei! Er litt sent innom her i dag – jeg måtte tenke litt på det siste bildet – det fra gamle dager. Men nå har jeg funnet det ut, med litt hjelp her hjemme 🙂
      1) det er Jens Stoltenberg som er nissen,
      2) Det står snøballkasting, aking, slalom og langrenn
      3) Vladimir Putin
      Det er mine svar i dag 🙂 I kveld har jeg pakket og ordnet julegaver, og jeg har JOGGET. Føler meg flink 🙂
      Ses plutselig!

    6. Så artig å lese hisrtoriene dine, heldige rotter som får oppleve så mykje moro 🙂
      Så til dagens oppgave.
      1 Jens Stoltenberg
      2 Snøballkasting, aking, slalom og langrenn
      3. Vladimir Putin

    7. Tror Pepper har spist litt mye julemarsipan, derfor Salt syne han er litt tung 🙂 I dag søs kunne jeg alle, det er jeg nesten sikker på 😀 Nummer en er :Jensemann eller Jens Stoltenberg
      nummer to er: snøballkasting, aking, slalom, langrenn og nummer tre er : Putin såklart, det så tilogmed jeg 😀 Ha en fin kveld søs, her øves det 🙂 Gooodklæmme <3

    8. SOM å se meg på ski dette…bortsett fra slutten med fiskebein opp bakken 😉 heia Salt 🙂
      1.jens Stoltenberg.
      2. Snøballkasting-aking-slalom-skirenn
      3. Vladimir Putin. Meget lik seg selv i voksen alder:o

    9. her er mine svar i dag ,artig og være med på dette 🙂
      Nr 1 Jens Stoltenberg .
      Nr 2 Snøballkasting aking slalom og langrenn.
      Nr 3 President Vladimir Putin .

    10. Har veldig stor forståelse for at Salt ble lei av å være trekkdyr!
      1. Jens Stoltenberg
      2. snøballkasting, aking, slalom, langrenn
      3. Vladimir(?) Putin

    11. Så søtt med den lille sleden og de bittesmå skiene. De har jammen litt utstyr….:)
      1. Jens Stoltenberg
      2.snøballkasting, aking, slalom, langrenn.
      3.Jeg sier Putin

    12. Gøy å se at de koser seg i snøen. 🙂 Pepper er nok ikke så tung, men med bakglatte ski er det ikke så greit. <3 Mine svar idag:
      1) Jens Stoltenberg
      2) Snøballkasting, aking, slalom, langrenn
      3) Vladimir Putin

    13. Hihi….fikk litt gode barndomsminner nå. Bodde i Troms, og der var det snø og lek i massevis 🙂
      Lykke til med kalenderen <3

    14. God morgen. Det var da en flott Rudolf og en staselig Nissefar. Men skjønner godt skibakken var morsommere for Salt. 1: Jens Stoltenberg. 2. Snøballkasting, aking, slalom, langrenn. Og så var det nummer 3…….som jeg ikke får te….. Jeg burde kjent ham igjen på smilet, det er no kjent, men altså, jeg får bare tippe. John Travolta

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg