Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 7 – kom inn, bli med :-)

I går kom dem masse snø. Store fine hvite filler dalte ned fram himmelen. som “engler ned i skjul”. Og snøen var kram, omtrent så kram som jeg husker fra JEG vokste opp. En slik kram snø som så klart innbyr til litt av hvert..
Pepper satte ivrig i gang med å rulle små baller bortover gressplenen vi hadde funnet…

 

Snøballen vokste så klart…og ble større og større… Og hadde det ikke vært for at Pepper trener litt med vekter ville han ALDRI klart å rulle den ballen SÅ stor..

 

Til slutt var den blitt kjempestor…Og ball nummer 2 skulle på plass der oppe…For det skulle jo bli en MANN!! Og det var aaaalt for høyt opp..det kunne selv Pepper forstå: 
“Salt!! KOM!! Du må hjelpe!!”

 

 

Og Salt kom! Og Salt hjalp…Pepper brukte henne som stige, og smatt lynkjapt opp med “hodet”.
“Bebbe! Du drågge på desa bi!! Sudd be de!!”

 

Til slutt fikk snømannen låne lua til Pepper, og så riktig så fin ut. 

 

Men det tok ikke lange tiden før Pepper var klar for ny vinteraktivitet! Sånne rotter er ganske så hyperaktive når det er vinter, og snø. Og heldigvis for MEG at de herjer på UTE, for da kan jeg hvertfall drømme om en roligere kveld..
 


Pepper hadde laget seg en bitteliten ball..Ikke beregnet for snømann-laging..Det kunne jeg helt klart se!!

Han så riktig så rampete ut. 

 

 Klappet snøballen tett og fin…… lente seg bakover og sendte den avgårde bortover  mot der Salt sto…

 

 

Og salt fikk hele den digre snøballen midt i snuten så det SANG!! 

 

Det føyk snø til alle kanter og noe snø rant ned rundt snuten hennes Hun liknet nissen med skjegget der hun sto:
“AU!! Pepper!! Aaaau!! Det der var bare ikke moro!!”

 

Etterpå måtte jeg ta dem inn på et rom hvor jeg pleier å henge opp klær….

 

Pepper ble ved en liten feiltakelse hengt opp på snora… (eller så feil var det ikke for han var fryktelig våt…)
Salt kastet seg over ende på gulvet og lo så hun skrek.

 

Hun vred seg fram og tilbake…

 

…holdt seg på magen… og lo så tårene trillet liksom: 

“Pepper!! Der henger du!! Ho-ho!! Jeg tror jeg DØØØØØR!! 

Latteren ville ingen ende ta…

 

….Eller… det var helt til jeg synes at NÅ var det nok!!! Og hang opp henne også!! Da stilnet latteren brått…

Men nå håper jeg DU har fått deg en latter og er klar for å løse dagens jule-nøtter, slik at du kanskje kan vinne en kalendergave..

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg begynner litt forsiktig, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da regner jeg med du er klar:

 

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Riktig svar på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen av kalendergave.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av dagens kalendergave annonseres kort tid etterpå.

Det er hjemmelagede kalendergaver.

Så-da ønsker jeg alle lykke til!

Håper du klarer alle jule-nøttene 😉

 

Ha en fin dag <3

 

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #salt #pepper

39 kommentarer
    1. Det var godt Salt og Pepper fikk lekt i snøen i går..for i dag kan de vel ta med seg badetøy å plaske i vanndammene….hihih..ALL snøen er borte her! Du fremstiller de så herlig..jeg blir helt fascinert….Du er virkelig god….Her er mine svar:
      1 Siv Jensen
      2 Tom og Jerry
      3 Dronningen vår..Sonja!
      Ha en god kveld!

    2. De to rottene ser ut til å kose seg. Og så snømann og snøballkrig… 🙂 Her regner det bøttevis om dagen – ferdig måket snø med andre ord 🙂
      Svarene i dag er Siv Jensen, Tom og Jerry og Dronning Sonja (eller Sonja Haraldsen den gangen bildet ble tatt).
      Nå er middagen inntatt og det er tid for å besøke mamma. Hun kommer seg jo ikke ut nå som hun er avhengig av to krykker etter hofteoperasjon. Klemmer og god kveld <3

    3. Ble syk i går kveld med kraftig forkjøla og hodepine, tidligere i uka var det noe oppkast. Best og rense magasekken før julematen kommer. Så dette går nok over etterhvert. Du verden så glad i snå rottene dine er, tror de går på ski eller? Avgir svar tross sykdom i skallen; 1. Siv Jensen 2. Tom & Jerry 3. Dronning Sonja.
      Ha en fin kveld.

    4. Ha ha ha- si unnskyld til Salt i fra meg for at jeg ler av den snøballen hu fikk mitt i fleisen, men du får det så herlig og levende frem <3 Godt hu kunne le litt (mye) av Pepper til tørk da <3
      I dag må jeg rekke å svare altså- dagene flyr jo avgårde her 😛
      1. Siv Jensen.
      2. Tom & Jerry, Julen 2017.
      3. Det må jo være en ung Dronning Sonja det der.
      Kos dere med dagen i dag- her regner det strikkepinner, som Kristoffer så fint sier 😛

    5. For er morsomt innlegg å lese, nå koste jeg meg masse med å lese om salt og pepper hehehe 😀
      1. Nissen ligner fælt på finansministeren vår, Siv Jensen 🙂
      2. Igår leste Salt og pepper julebladet til Tom og Jerry 😀
      3. Dette lignet fryktelig på dronning Sonja, eller Sonja Haraldsen som hun het på dette bilde 😀
      Ha en fin dag videre 🙂

    6. Det var da fryktelig så mye ugagn de to kan finne på! Godt de er så små at de kan hankes inn og henges opp etter lua, så det blir litt ro på deg 🙂
      Jeg har dette som svar på dagens nøtter:
      1) Siv Jensen
      2) Tom og Jerry
      3) Sonja Haraldsen
      Hilsen Oslopadda

    7. Så fin snømannen ble..elska kram snø som barn :)) Begge to opp på snora gitt..hehe…
      1 Siv Jensen 2 Tom & Jerry 3 Dronning Sonja… Ha en fin dag videre 🙂 Klem <3

    8. Hjertelig takk for den flotte kalendergaven og det fine puslespillet. <3 Passer fint for junior for han er så glad i å tegne og pusle. Lua var både superfin og -myk, og passer perfekt! 😃
      Mye moro med kram snø! 😃 Ja, nå er det fint å lage snømann og lage snøballer. 😃 Mine svar idag:
      1) Siv Jensen
      2) Tom og Jerry
      3) Dronning Sonja

    9. God morgen og her er mine svar i dag .
      Nr 1 er Siv Jensen.
      Nr 2 . Salt og pepper leste Tom og Jerry i går.
      Nr 3 er en ung utgave av Dronning Sonja .
      Ha en flott dag

    10. Så morsomt at Salt og Pepper koser seg i snøen. :-))
      Svarene i dag er:
      1. Siv Jensen
      2. Tom og Jerry
      3. Drønning Sonja.
      En fin dag til deg, Salt og Pepper. :-))

    11. kjekt med litt snø å leke med,her er det regn og vind,ikke mye gøy ute da men klissvåte det blir en .
      Dagens oppgave tror jeg er
      1,Siv Jensen
      2, tom og jerry
      3, dronning Sonja

    12. Hehe … god morgen i snøen. 🙂 Her regner det noe sykt. Håper vi også får litt hvitt på bakken før jula setter inn for alvor.

    13. Ååååå, de er bare så herlig. Smilte og lo litt her nå. Fin snømann. Her regner det for tiden. Men i dag er jeg på syvende dagen på jobb i strekk, så nå gleder jeg meg til klokken fire idag, for da er det helg!! 1 Siv Jensen. 2. Tom og Jerry, så klart ,) 3. Martha Louise. Tror jeg. Synes jeg blir flink, og han der Putin i går er så gal at han er det ikke rart jeg ikke klarte, hehe. Goood torsdag. klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg