Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 8 – kom inn, bli med :-)

Da jeg kom hjem fra jobb i går, hørte jeg noen underlige lyder inne fra soverommet..Det var knising, og tromming, og føtter som hoppet og spratt. 
Jeg lukket døren forsiktig opp, og der midt på gulvet sto Salt og Pepper i de fineste kostymer.

Hvis du var innom her i går kveld fikk du med deg at Salt og Pepper hadde en fantastisk kulturell opplevelse i går. Og det endatil på et kjøpesenter!! Og når de har overvært noe sånt blir de fryktelig inspirert, og skal bli “verdensstjerner” selv..

 

Salt brukte den ene bordtennis-racketen som gitar, og klunket i vei….

 

..mens Pepper i sin fine tversoversløyfe sang for fulle lunger inn i “mikrofonen”: 

“Oh helga-helga naaaaatt!! 

 

De snudde seg mot hverandre, og harvet løs på “gitar” og “mikrofon”, før de….

 

…snudde seg inn mot speilet, tok noen små dansetrinn og riktig NØT å se seg selv. Sånne små rotter elsker å se seg selv opptre, så flaks for dem at vi har et garderobeskap med store speil-dører… 
Salt liksom LA SEG bakover, og kjørte en gitar-solo…
Pepper gjorde ikke noe forsøk på å låte som “englene” i går, men sang av full hals slik bare en gutterotte kan: 


“Jingel-bell, jingel-bell -jingel-bell rock!!”

Jeg sto helt stille i døråpningen der, ville ikke de skulle se meg…Og ville ikke forstyrre dem..Tydeligvis gjorde jeg en god jobb med DET, for jammen meg hadde de ikke et ekstranummer som de øvet på også… Jeg tror ærlig talt de planlegger en STOR konsert et sted. Vær OBS!!

For plutselig hadde de skiftet kostymer, eller hvertfall Salt…

 

“Pepper!! Vi lager rocke-band!!! Vi er liksom to GITTTARISSSTER….Og så rocker vi liksom SÅÅÅÅNNNN!!!” 
Hun slang seg rundt, viste Pepper hvordan han skulle stå, og fortsatte: 
“Og vi kan kalle oss “Rats without hats”… For vi har jo bare sløyfer…Ha-ha..”

 


Nå skal det sies at det ikke er den vakreste sangen  jeg har hørt akkurat…Men de er rotter med attitude så det holder, så nå har jeg meldt dem på Norske Talenter….

Vel…nok om “Rats without hats”… Nå er det DIN tur.. Nå er det klart for dagens julenøtter!!

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg har foreløpig litt lette oppgaver, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da regner jeg med du er klar:

 

 

Hint: Den gikk på tv for noen år siden

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Riktig svar på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen av kalendergave.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av dagens kalendergave annonseres kort tid etterpå.

Det er hjemmelagede kalendergaver.

Så-da ønsker jeg alle lykke til!

Håper du klarer alle jule-nøttene 😉

 

Ha en fin dag <3

 

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #salt #pepper

31 kommentarer
    1. De kan mye de rottene dine…flinke og flotte er de! og du forteller og lager så flotte episoder med dem..Gleder meg til å titte inn å se hva de driver med den dagen…hihih.. her er mine svar:
      1 Morten Harket
      2 Nissene på låven
      3 Brad Pitt
      ha en god kveld!

    2. Rockestjerner – ja hva blir det neste? Rotter er nesten som småbarn, for de synger også av full hals og ler hjertelig.
      Nå til dagens rebus: Morten Harket, Nissene på låven og Brad Pitt (jeg begynner å føle meg ganske sikker på disse gåtene, eller så er jeg bare heldig foreløpig).
      I morgen blir det bytur og da må jeg jammen klare å ta noen bilder snart om livet her i byen. Jeg rekker liksom ingenting synes jeg…bortsett fra å lese andres blogger på kvelden. Klemmer og god helg <3

    3. WOW ! Stilige med hatt og sløyfer.. :)) 1 Morten Harket 2 Nissene på låven 3 Brad Pitt :)) Kos deg med kvelden og klem fra meg <3

    4. Ser at mitt svar var anonymt i dag så tar det en gang til
      1. Morten Harket
      2. Nissene på loven
      3. Brad Pitt

    5. Når “Rats without hats ” gjør sin entré på Norske Talenter – da skal jeg Rotte meg i godstolen med pc’ en min, og følge med som en smed!
      1. Morten Harket.
      2. Nissene på låven.
      3. Brad Pitt.
      Har sjølsagt sett svarene ovenfor, men kunne svarene sjøl også! ÆRESORD, Frøken Frodith! !!!!😉

    6. Hei og hååå nå er det Jul igjen… Og du er i farta med kalender og de heftige ”krydder rottene” dine 😀 Og jeg som sang og Helga Natt i kirka på lørdag.. og skal gjenta det i kirka oppe i bygda neste søndag 🙂 Dere er bare helt herlige sammen 🙂 Etter konferanse med min kjære.. så ligner svaret på mange andre:
      1. Morten Harket
      2. Nissene på låven
      3. Brad Pitt
      Måtte bare innom her en tur 🙂 Lykke til videre.. 🙂 Du er unik 🙂

    7. 1. Morten Harket
      2. Nissene på låven
      3. Brad Pitt
      Glemte nesten å svare her i dag 🙂 Det går jo ikke an. Og nr 3 stjelte jeg av de andres svar. Var kjent, men ikke god på disse skuespillerne 😉

    8. For å være sikker på at jeg skal rekke å svare bare hiver jeg ut svarene nå 😛
      1. Morten Harket.
      2. Nissene på låven.
      3. Det ser mistenkelig ut som Brad Pitt?
      Woop woop 😀

    9. Superartig historie om de der to røverne 🙂 Flotte bilder…
      1) Morten Harket
      2) Nissene på låven
      3) Brad Pitt

    10. Gleder meg til norske talenter 😀 herlige rotter 😀
      Så til dagens oppgaver
      1. Morten Harket
      2. Nissene på låven
      3. Brad Pitt

    11. Hei – hei! 🙂
      Innom for å svare på oppgavene i dag. Jeg tror nissen en Morten Harket, og at julekalenderen heter ‘Nissene på låven’. Det siste bildet er kanskje Brad Pitt?
      Jeg tror det 🙂
      Snakkes!

    12. Ja DA skal jeg jammen se på Norske talenter altså! For det der rockebandet med gitttarristene må jeg få med meg. Så kule! I dag ser jeg bare 1, Morten Harket og 2. Nissene på Låven. 3. Aner jeg bare ikke…såeh….Tom Cruise da, goood fredag. klemmer<3

    13. Så tøft rockeband da, – bra du meldte de på Norske Talenter, hihi. 😉 Her er mine svar idag:
      1) Morten Harket
      2) Nissene på låven
      3) Brad Pitt
      Ønsker deg en fin fredag, – nå er det snart helg! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg