Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 10 – kom inn, bli med :-)

I går fikk vi ENDELIG dratt i land et juletre her… Ikke at JEG er så nøye på det..Er ikke så voldsomt fokusert på sånne julegreier JEG egentlig. MEN jeg har jo to rottentotter, og de er rimelig normale på det området.. Som andre rotter omtrent.. Elsker jul, og VIL ha juletre..

Så vi måtte avgårde å finne et sted hvor de solgte juletrær så klart…

På Stortorget har de salg av juletrær, så vi svingte innom der… Og der sto det mange flotte, tykke, grønne fine trær…Og ikke så verst billige heller…
 

Salt og Pepper pilte avgårde for å sjekke ut de ulike varene… 
 

Et av trærne fikke en GRUNDIG sjekk… Men de så ikke ut til å være helt fornøyd…Ingen trær så ut til å være HELT sånn som de hadde tenkt seg..
 

De tok seg et nytt overblikk….  Og plutselig fikk de øye på noe… på et annet område der…

 

Et tre som det nesten sto navnet deres på!! Det måtte være MENT for dem!! De FOR avgårde så fort de korte bena kunne bære dem…

…livredde for at noen andre skulle komme FØR dem og snappe treet for nesen på dem…. 
 

Men de RAKK det!! Ingen fikk tak i det før dem… De betalte en tier…Sånn for syns skyld, til juletre-selgeren, og dro med seg treet hjem…
 

Kjempefornøyde med å ha fått juletreet i hus…  Selv om de måtte slepe og dra gjennom hele byen…
 

“Se da Frodith!! Er det ikke kjempefint!! Nå må vi begynne å lage julepynt!!”

Og det må vi sikkert…Men nå er det først tid for litt julenøtter, så nå håper jeg du er KLAR??

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg har foreløpig litt lette oppgaver, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da regner jeg med du er klar:

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Riktig svar på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen av kalendergave.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av dagens kalendergave annonseres kort tid etterpå.

Det er hjemmelagede kalendergaver.

Så-da ønsker jeg alle lykke til!

Håper du klarer alle jule-nøttene 😉

 

Ha en fin dag <3

 

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #salt #pepper

33 kommentarer
    1. God kveld, dette rekker jeg jo akkurat.
      Nissen er ELVIS PRESLEYYYYYY!
      I hjertet står det “Du grønne glitrende tre goddag”.
      Rotta er Carl I. Hagen.

    2. En kjapp tur innom her bare. Så bra at rottene har fått juletreet i hus. Jeg har et på loftet, men det kommer nok ikke ned før det nærmer seg lillejulaften.
      1- Elvis Presley,
      2- “Du grønne glitrende tre goddag”
      3- Carl I Hagen
      Her er desember en travel måned. Har vært en ny tur på IKEA nå i ettermiddag. Det tar tid å skaffe møbler og få alt på plass før sistemann flytter ut herfra. Men det nærmer seg 🙂 Klemmer <3

    3. Hei, er lei for at jeg ikke rakk innom på fredag og i går, men i dag er jeg på plass igjen. Og så fint juletre dere har fått, ikke rart rottene er fornøyde 😀
      Her er mine svar:
      1) Elvis Presley
      2) Du grønne glitrende tre god dag
      3) Carl I. Hagen

    4. Fy for noen priser på juletrær..600kr…herlighet..Jeg kjøper billig på plantasjen..sikkert ikke god kvalitet..men akk.skal ikke stå så lenge..GODT Salt og Pepper fant et billigere..den prisen likte jeg…hihihi… Her er mine svar:
      1 Elvis Presley
      2 Du grønne glitrende tre goddag” (med store bokstaver da)
      3 Carl I Hagen
      ha en god kveld!

    5. He he håper dette er dagens: Landet på Elvis Presley, Du grønne glitrende tre, god dag og Carl i Hagen. Han så nå litt gammel ut da, stakkars, men kanskje det er lenge siden jeg så han.

    6. Godt å få juletreet i hus.. her er det kunstig nå da.. Skulle være mulig å finne en plass til det minitreet der fant..hehe…søtt var det i alle fall..:))
      1 Elvis 2 ” DU GRØNNE GLITRENDE TRE GODAG” 3 Carl I Hagen.. Klem <3<3

    7. Kunne tenkt meg et sånt lite tre også i år—–ikkje helt i juletremodus,men all annen pynt er ok..nå skal vi ikkje være hos meg i år på julaften så da kanskje får vi se om det blir et tre eller ei:)
      Elvis Presley
      Du grønne glitrende tre godag
      Og Carl I Barne Hagen 😀 er den vrengte rotten ;D
      ønsker deg en fantastisk 2nd søndag i advent <3

    8. 1,Elvis Presley
      2,du grønne glitrende tre god dag
      3,Carl I Hagen
      Synes salt og pepper fant et meget fint juletre :)) lykke til med pyntingen

    9. O’ du grønne glitrende…….
      I år har jeg faktisk tenkt å ha et lite juletre, sjøl om jeg skal jobbe på Julaften og ganske mye i romjula!
      1. Elvis Presley
      2. Du grønne glitrende tre god dag.
      3. Carl I. Hagen

    10. He, he, du får vel endel oppmeksomhet når rottene skal ut på juletrekjøping….
      1. Elvis Presley
      2. “Du grønne , glitrende tre god dag”
      3. Carl I Hagen

    11. Hahahaha herlig, de går for plast akkurat som meg 😀 Her kommer svarene søs: 1: Elivs 2: Du grønne glitrende tre god dag og nummer 3: Carl I Hagen Ha en smashing flott dag, her skal det støvsuges Goooodklæmme <3

    12. Akkurat ja,, da ble de før meg 🙂 Har venta i fjorten dager på beskjed om å komme å hente juletre. Bruker jo å ha et adventstre på terrassen. Men Ylva og Aina satte en stopper for det.. og sikkert like greit at jeg ikke hadde fått opp noe på terrassen. Så da dropper vi det i år. 🙂 Men innetre kommer på plass 🙂 Ha en herlig andre søndag i advent der på landet 😀
      1. Elvis Presley, the King of Rock 🙂
      2. Du grønne glitrende tre god dag… røverspråket kan man,, nemlig, og synger andre bass 😛
      3. Carl Ivar Hagen, “the fallen peaceprice”

    13. Vi prøver på nytt og satser på at nettet ikke klikker denne gangen 😛
      Åhh, Salt og Pepper fikk uten tvil det flotteste treet av dem alle- heldige små rotter <3 Gleder meg til å se det ferdig pyntet 😀
      Og så dagens svar:
      1. Kongen selv, sies det; Elvis Presley.
      2. Du grønne glitrende tre god dag (jeg sang mens jeg skreiv det- jeg lover!) 😉
      3. Carl Ivar Hagen..

    14. Så bra Salt og Pepper fant et passende lite tre 🙂
      Mine svar er;
      1. Elvis Presley
      2. Du Grønne glitrende tre god dag
      3. Carl I. Hagen
      Håper du har en finfn søndag 🙂

    15. Så flott juletre de fikk tak i, og helt i riktig størrelse. De andre der var jo altfor store. 🙂 Vi selger juletrær og nek før jul, og det er veldig trivelig! Mine svar idag:
      1) Elvis Presley
      2) Du grønne glitrende tre god dag.
      3) Carl I Hagen
      Ønsker deg en fin søndag! 🙂

    16. Morn,morn 😀 i dag såg eg det jamen fort 😀
      Og trur eg har de riktige.
      1. Elvis Presley
      2. Du grønne glitrende tre god dag
      3. Karl I Hagen
      Ha en fin søndag, vi har fått snø i Bergen. Håper det ikkje blir meir no

    17. God morgen 🙂
      I går vant jeg i kalenderen din! Det første jeg vant var en lue for mange år siden. Den er super, og jeg bruker den myyyye hver vinter 🙂 Gleder meg til å se hva jeg vant i går! Men det morsomste med kalenderen er ikke å vinne, men å delta, og nå skal jeg gjette dagens oppgaver:
      Nissen er Elvis Presley og på røverspråket står det ”Du grønne glitrende tre goddag”. Julerotta di er Carl I. Hagen. Det er mine svar for i dag 🙂
      Nå snart frokost, og så må jeg bake en kake som jeg skal ta med til svigers på førjulslag.
      Ha en fin søndag!
      Oslopaddeklem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg