Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 11 – kom inn, bli med :-)

Da jeg våknet i dag tidlig var det noe som var HELT feil… 
Jeg hadde hørt lyder utafor soveromsdøra i lange tider. Noe hadde vekket meg….Noe hadde fortsatt å holde meg våken…
Egentlig var jeg litt usikker på hva det var, men trøtt var jeg i alle fall.

Åpnet soveromsdøra med et stort gjesp…

…og fikk lyset rett i fleisen…

 

 

Hm….Hva var dette?? Hva laget alle lydene?? Hva vekket meg så tidlig om mårran, og gjorde at jeg ikke fikk sove igjen??

Da fikk jeg plutselig øye på to rottentotter sittende rett på utsiden av soveromsdøra. Det var Salt og Pepper så klart! Og de så SKIKKELIG gira ut!! Øynene vidåpne, de hoppet og spratt… skulle  liksom OPP….Var nesten på vei opp beinet mitt… Snatret i vei med rotte-mål…. stemmer helt i fistel:


“Frodith!! Frooooodith!! Våkne skikkelig da!! Det er i dag vi skal til fotografen!! Det er i dag vi skal ta bilder til julekortene!!! Kom igjen da, få på deg klærne!!”


De var helt spinnville!! 
Jeg derimot var LITT mer lunken…Jeg hadde fjorårets tur til fotografen friskt i minne, så kan ikke si jeg gledet meg.. Fotografen var en rimelig gal mann, og han hadde en “tøyse-dukke” som var vill og gal, og som i alle fall ikke laget FINE bilder som kan brukes på julekort…

 

 

 

Men vi SKAL til fotografen i dag…bare at nå er det først tid for litt julenøtter, så nå håper jeg du er KLAR??

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg har foreløpig litt lette oppgaver, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da regner jeg med du er klar:

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Riktig svar på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen av kalendergave.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av dagens kalendergave annonseres kort tid etterpå.

Det er hjemmelagede kalendergaver.

Så-da ønsker jeg alle lykke til!

Håper du klarer alle jule-nøttene 😉

 

Ha en fin dag <3

 

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #salt #pepper

29 kommentarer
    1. Rakk det!!!! Jeg tror jeg har tre rette også, for dette visste jeg! Håper det gikk bra hos fotografen i dag??? Ha en fin kveld videre!
      1 Kronprinsesse Victoria av Sverige
      2 Jul i Blåfjell
      3 Hugh Grant

    2. Uff…blir du vekket så tidlig også…skikkelig ramperotter det der…hihih..Du får passe på å få noen bilder uten den rare figuren der ja…hihih..håper dagen har vært fint! Her er mine svar:
      1 Kronprinsesse Victoria
      2 Jul i blåfjell
      3 Hugh Grant
      Ha en riktig god kveld!

    3. Haha, så herlige morgenbilder. Men du var ganske pen på de altså, for å være sånn rett fra senga! Vakker både dag og natt du min venn 🙂 Gleder meg til fotografbilder. Men han var rimelig GAL den fotografen ja…. 1 Prinsesse Victoria 2: Jul i Blåfjell. (så koselig den var) 3. Hugh Grant. Og det gjettet jeg FØR jeg så på de andre. Så nå håper jeg det var rett. klemmer<3

    4. Hei, I dag er det nok svenske kronprinsesse Viktoria, så ble jeg ikke helt enig med meg selv om månetoppen eller jul i blåfjell kom først, men har googlet meg fram til at jul i blåfjell var rett svar og tilslutt er det “min kjære skuespiller” Hugh Grant, tror jeg. Han er iallefall framkalt smilet mitt når jeg har sett flere filmer han spiller.

    5. Julekort ja….det har ikke jeg begynt å tenke på enda….
      1- Sveriges kronprinsesse Victoria er nissen,
      2- Jul i Blåfjell
      3- Hugh Grant
      Middagen er laget og spist, og snart skal jeg ut for å hjelpe til med å skru IKEA møbler. Og der gikk den kvelden 🙂 Klemmer <3

    6. Vkre Prinsese Victoria av Sverige <3
      Jul i Blåfjell
      og unge flotte Hug Grant <3
      ha en magisk dag, her er det snø og kaldt i Bergen
      klemmetingene

    7. Bare å komme seg opp med slike spinnville rotter… <3 1 Kronprinsesse Victoria 2 Jul i Blåfjell 3 Hugh Grant... Kos deg med resten av dagen... Klem fra Mjøndalen <3

    8. Spennende å være hos fotografen da- gleder meg til å se bildene <3
      Dagens svar:
      1. Prinsesse Victoria.
      2. Jul i Blåfell.
      3. Hugh Grant! Jeg elsker Hugh Grant!

    9. Hehe, noen som gleder seg til fotografen! <3 Lykke til, - håper det går bra! 🙂 Her er mine svar idag:
      1) Kronprinsesse Victoria
      2) Jul i Blåfjell
      3) Hugh Grant

    10. hei og god morgen!
      Jeg sitter på kontoret og prøver meg på nøttene i dag:
      Nissen er kronprinsesse Victoria og serien du spør etter er ”Jul i Blåfjell”. Bildet fra yngre dager må være Hugh Grant, tror jeg. Så ham nettopp på TV, mener jeg 🙂
      Ha en fin mandag 🙂
      Oslopadde

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg