Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 12 – kom inn, bli med :-)

Når det er jul, så skal man jo skrive julekort eller julebrev, skal man ikke? Det er viktig å oppdatere fjerne kjente på hvordan det står til med forskjellige greier, og om man kan så bør man jo få ut noen skryte-brev om sine unge håpefulle…
Så jeg prøver hvert år jeg…
Men det er ikke bare -bare å få ut skryte-brev med den “gjengen” jeg har liksom… Første del er imidlertid å få tatt FINE bilder hos fotografen..
Og det så lovende ut i studioet til fotografen vi besøkte i går ettermiddag..

En innbydende sofa var satt opp i studioet hans, i adventsfargen lilla..Og til og med et juletre var på plass borti kroken der..

 

Så var det bare å få på plass hovedpersonene….Og de så strålende fornøyde ut med det de så….

 

 

Spolte i vei bortover mot den flotte digre sofaen… Jeg kunne i “drømme” se for meg de to, sitte pent oppi der, side om side… Og gjøre stas på både seg selv og Frodithen…

 

Men det er jammen ikke lett å få Salt og Pepper til å sitte fint samtidig oppå der…Så vi kunne få et fint bilde til julebrevet…Når EN satt fint, så gjorde den andre SLETT ikke det..

 


Av og til var de begge to helt på styr, sto på hender og skulle IKKE bruke sofaen som en vanlig sitteplass nei…

 

Plutselig hadde Salt bestemt seg for å sitte fint, men da gikk Pepper helt av skaftet og slå hjul bortover gulvet…

 

Så var de begge TO på vei ut av sofaen… 

 

Plutselig var det tid for å leke litt James Bond, 007, rygg mot rygg, med skyteren fra hoften…

 

Jeg kjente det var litt lite tålmodighet igjen da Pepper begynte å klatre på rygglenet… Nå MÅTTE vi få tatt disse FINE bildene snart!!

 

Til slutt måtte jeg gjøre kort prosess og rett og slett sette dem på plass…Kunne ikke vente på at de skulle ta til vett samtidig, UTEN hjelp…

 

Så var EN på plass…

 

Og så en til…
Jeg tror de ante at tålmodigheten var på bristepunktet, for nå var de som lam oppå sofaen der…

 

Så til slutt fikk da fotografen tatt et fint bilde, som kan brukes til skryte-brev… 

 

 

Eller vi kan bruke et av disse med Frodithen??

 

Det får vi avgjøre når de beste er fremkalt…. 😉

Nå er det klart for dagens julenøtter. ER DU KLAR???

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg har foreløpig litt lette oppgaver, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da regner jeg med du er klar:

 

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Riktig svar på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen av kalendergave.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av dagens kalendergave annonseres kort tid etterpå.

Det er hjemmelagede kalendergaver.

Så-da ønsker jeg alle lykke til!

Håper du klarer alle jule-nøttene 😉

 

Ha en fin dag <3

 

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #salt #pepper

25 kommentarer
    1. I går var jeg for sen..jeg var lite på i går..og har jo vunnet..så var ikke så nøye..hihih..men må jo følge med på rottene! og de er så søte…..herlige Salt og Pepper og frodith!!!

    2. Syns dere blei veldig fine jeg <3
      Svarene i dag blir:
      1. Hallo, syns det er best med bare Mr. Bean jeg 😛 Ha ha.. Rowan Atkinson.
      2. Marit Bjørgen.
      3. Georg W. Bush..

    3. Altså,, nå vil jeg ikke kalle de “hertingene” dine for overdrevent veloppdragne 😛 Men de må jo være en større trim generator enn et frikort til Stamina. 😀
      1. Rowan Mr Bean Atkinson
      2. Marit The Queen Bjørgen
      3. Georg W Bush.
      Takk for meg og lykke til videre 🙂

    4. Hahaha ikke lett det der med aktive ramperotter :)))))) nesten som aktive småtroll hos fotografen :))) hihi..
      1. Mr Bean … måtte tenke lenge før jeg kom på at det er Rowan Atkinson han egentlig heter:))
      2. Marit Bjørgen.. litt har jeg fått med meg med en “sportsgal” stefar :))
      3. George Bush som ung

    5. Hei 🙂
      Fine bilder! Morsomt å lese kalenderen din 🙂 Jeg er kommet meg hjem fra jobb, og det er slikt å gjøre og slikt å føre før jul, men litt tid til blogg har jeg selvfølgelig i adventstida 🙂 Jeg prøver å svare på oppgavene i dag:
      1) Rowan Atkinson
      2) Marit Bjørgen
      3) George W. Bush
      Hilsen fra Oslopadde

    6. Så gøye bilder! Synes nok det ble finest det med dere alle tre på 🙂 Jeg er på vei til byen, en liten tur på humorlabben og stå standup. 1. Rowan Atkinsen 2. Marit Bjørgen 3. George W. Bush Ha en finfin kveld. klemmer

    7. Så finfint bilde av deg og rottene!
      1. Atkinsen, alias Mr. Bean
      2. Marit Bjørgen
      3. Denne var virkelig vanskelig og jeg har jobbet for å finne ut…
      men jeg sier George Bush i yngre dager.Han var hvertfall pen

    8. Heiheihei og god formiddag!
      Han med nisselua er Rowan Atkinson, i karakter som mr. Bean.
      Hun vrengte dama er Marit Bjørgen.
      Han unge sporty fyren må da være George W. Bush for noen år siden.

    9. Vet du, jeg syntes du skal være med på bildet som du skal bruke på skrytebrevene ;o)) Å så til dagens rebus:
      1. Rowan Atkinson
      2. Marit Bjørgen
      3. George W. Bush

    10. God morgen, skal til tannlegen no så eg skynder meg med nøttene dine.
      1. Rowan Atkinson
      2. Marit Bjørgen
      3. George W Bush
      Ha en fin dag 🌞

    11. Det er ikke alltid så lett å ha med seg de små til fotografen, men bildene ble fine tilslutt da! 🙂 Her er mine svar idag:
      1) Rowan Atkinson
      2) Marit Bjørgen
      3) George Bush jr.

    12. he he dette minnet om da jeg gikk til fotograf med barna mine hi hi .
      men men dere fikk noen fine bilder til slutt da ,likte godt det med frodithen på.
      så var det disse spørsmålene da :))
      1)Rowan Atkinson
      2)Marit Bjørgen
      3) George Bush

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg