Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 16 – kom inn, bli med :-)

NOEN ble skikkelig glad i går kveld, da jeg ga dem en liten førjulsgave.. 
Salt og Pepper er jo litt kunstneriske av seg og kan sitte i timevis å tegne og male ..  Så da jeg gikk forbi disse staffeliene en dag, så MÅTTE jeg bare kjøpe dem.. 

 

“Jippie!! Nå skal vi bli ekte kunstnere, som han der Edvard Funk eller Munk eller hva han het..”
 

 

De gikk i gang med stor entusiasme!! Og like store malepensler omtrent..

 

Og om det ikke akkurat ble Munch- kvalitet over det… Så laget de i det minste mye mer stemning til jul enn han gjorde… Med både juletrær…

 

 

…og nisser…

 

“Tror du vi kan få solgt disse Frodith?? Og bli VEEEELDIG rike??

 

Vel…akkurat det er jeg kanskje litt usikker på…men jeg sa ikke noe om det til dem…
Jeg ga dem en tier hver, og kjøpte dermed bildene…Og de følte seg rike de!! Strålende fornøyde..

Og nå håper jeg du blir fornøyd, for nå setter jeg i gang med dagens julenøtter snart…

 

For å være med i trekningen av kalender-gave, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg har foreløpig litt lette oppgaver, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da regner jeg med du er klar:

 

 

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Riktig svar på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen av kalendergave.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av dagens kalendergave annonseres kort tid etterpå.

Det er hjemmelagede kalendergaver.

Så-da ønsker jeg alle lykke til!

Håper du klarer alle jule-nøttene 😉

Ha en fin dag <3

 

 

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #salt #pepper

30 kommentarer
    1. Så søte små de der var da 😀 Nå kan de male og kose seg ja 😉
      1. Marit Breivik.
      2. “Er det noen snille barn her?”
      3. Og det der er nok lille Frodithen det 😉 Hehe

    2. Så stililg…ja et sånt lite staffeli har jeg liggende…er mye de små kan bruke ja…Så flinke..og med øvelse så blir det nok den nye “funk” hihih mine svar:
      1 Marit Breivik
      2 “Er det noen snille barn her?”
      3 Er ikke det deg da?? Svarer frodith jeg…ha en god kveld!

    3. Se der ja,, der er de to hertingene på tur inn i den kunstneriske verden 😀 Ikke dårlig. Jeg hadde jo en bestemor som faktisk var anerkjent innen såkalt naiv kunst. 😀 Men der dryppa det lite på meg gitt..
      1. Marit Breivik
      2. Er det noen snille barn her
      3. Og der kom Julenøtta.. jeg var sikker på det var Tjorven.. men etter et halvdags seminar med kona, og selvfølgelig å snik kikke på andre.. så konkluderer vi med at det MÅ være deg, Frodith med godt synlige skøyeraktige gener allerede da 😀

    4. Titt titt! 🙂 Er kommet meg hjem etter en kald tur til Oslo sentrum for å treffe deg. Det var kaldt og surt i dag, ikke sant? Jeg har drukket noe varmt og spist litt, og nå er jeg i mye bedre humør 🙂
      Og i kalenderen i dag er det Marit Breivik som er nissen, og i hjertet står det ”Er det noen snille barn her?” Og bildet fra gamle dager er jo deg, Frodith 🙂
      Jeg skal lage godteri i kveld 🙂 Satser på at jeg klarer det like godt som din kollega 🙂 hun har gitt meg oppskriften!
      Lørdagsklem

    5. 1. Marit Breivik,
      2. “Er det noen snille barn her?”
      3. Denne søte jenta må vere Frotith’en sjøl 🌞

    6. Hahaha, herlig historie om Salt og Pepper 😀
      Blir gjerne med på konkurransen, og prøver meg på desse svarene her:
      1. Marit Breivik i skjult bekledning.
      2. “Er det noen snille barn her?”
      3. Det må være deg som liten? 😀
      Eg har forresten ein liten giveaway på bloggen min no. Klikk gjerne inn om du vil bli med 🙂

    7. Riktig så kunstneriske rotter!!!
      1: Marit Breivik
      2: Er det noen snille barn her?
      3: dette er nok søte lille deg, mener å ha sett bildet før… 😀
      God helg videre <3 Klem :))

    8. 10 kr var de i alle fall verdt de maleriene..ikke alle som har bilder malt av rotter..hehe..
      1 Marit Breivik 2 “Er det noen snille barn her?” 3 Frodith …. Klem <3<3

    9. Heisann midt i “julestria”. salt og Pepper ville tjene litt penger før jul på kunstmaling, kanskje de skal kjøpe gave til deg? Kreative er de i alle fall.
      I dag har jeg endelig fått unna mange julegaver, og det er en deilig følelse. Nå er det rydding og tømming av to skrivebord som står for tur. Så håper jeg at jeg får skrivebordene ut av huset på mandag, sånn at det blir litt bedre plass her hjemme. (Ting står igjen etter at ungene flytter ut nemlig, så nå vi mor ha rommene tilbake) Dagens rebus er grei og her kommer mine svar
      1. Marit Breivik
      2.Er det noen snille barn her?
      3. Det er deg Frodith som liten jente.

    10. Så søte kunstner rotter <3
      Nr 1 : Marit Breivik
      Nr 2 : Er det noen snille barn her
      Nr 3 : tror jeg er søte deg
      Ha ein fortsatt fin dag 🙂

    11. Ja det var en fin førjulspresang. Viktig å ta vare på kunstnerspirer. 1 Marit Breivik 2. Er det noen snille barn her 3. Tror det er deg, selv om smilet minnet litt om Tjorven 😉 God lørdag klemmer<3

    12. Morer meg kraftig; de er kunstnere i dag…. 🙂 🙂
      1) Marit Breivik
      2) Er det noen snille barn her?
      3) Tipper det er Frodith selv som lia pia

    13. Mornings søs 🙂 Gjett de der rottene er fliiiinke kunstnere eller? 😀 Herlig. Her er dagens svar fra meg:
      nr1: Marit Breivik
      nr2: Er det noen snille barn her
      nr3: Deg såklart 😀
      Gooodklæmme <3

    14. Så flinke malere, – dere kan jo åpne maleriutstilling snart! 🙂 Her er mine svar idag:
      1) Marit Breivik
      2) Er det noen snille barn her?
      3) Deg, Frodith.

    15. De er da så flinke ja, riktig talentfulle, det blir vel utstilling etterhvert?
      Første er Marit Breivik, så, er det noen snille barn her og den tredje lurer jeg på om det kan være dronning Sonja?

    16. 1 Marit Breivik
      2 er det noen snille barn her
      3 Frodith
      fine staffeli,jammen har Salt og Pepper en god del som kan underholde nå etterhvert

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg