Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 20 – kom inn, bli med :-)

På min arbeidsplass jobber det ei sur, gretten , gammel dame… Hun ser det verste i det meste, og har en geip hengende ut nesten uansett…Av og til driver hun og roter til ting nede i klasserommene, og det er vel lenge siden hun har gjort noe fornuftig på vår arbeidsplass…
 

Det skulle vise seg at den sure, bistre damen er livende redd for små rotter! 
Da vi ankom i går, svingte Salt og Pepper seg ut av sekken og FOR bortover gulvet, for å titte litt nærmere på den gamle damen,. JEG kan jo ikke tenke meg noe mer uskyldig og bedårende enn disse to…men for andre kan de altså være vanvittig skremmende!

 

Den gretne gamle damen hoppet opp på en stol! Der ble hun stående å hyle og vifte med hendene , mens de sto små på gulvet så vettskremte ut selv…Hva var DETTE for et vesen??

 

Hun husjet på dem… ville bare ha dem vekk…

 

Men Salt er jo ikke den som gir seg så lett. Hun tror at jo nærmere hun kommer folk, jo mer “mykner” de og begynner å elske henne..Så hun satset hardt, og spratt så fort bare en rotte kan, oppover beinet på den hylende damen… trippet over magen hennes, og klatret den siste biten på armen hennes…
Det lyste frykt av den gretne damen..

 

Øynene forandret seg faktisk…. fra gretne, til paniske redde… uten at JEG kan forstå hvordan noen kan være redd den lille sjarmerende krabaten… MEN nå er vi jo forskjellige…Og noen ser skjønnhet der andre ser udyr…

Jeg kunne jo fortalt deg at etter en liten stund så smeltet den gamle damen, og bli myk som smør. At Salt forandret henne…Og at små tøydyr kan forandre verden. 
Men det var ikke sånn… Hun feide Salt av armen, og lot seg ikke sjarmere..

For det er vel sånn verden er: Selv om to små tøydyr kan forandre NOEN AV OSS, så forandrer de nok ikke verden…

MEN…jeg vet de gleder mange, og så også i dag! Nå er det tid for julenøtter!! Håper du er klar?!

 

For å være med i trekningen av kalender-gave, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂
 

 

 

Mandatory Credit: Photo by RICHARD ROSSER / Rex Features ( 10364a )
MICK JAGGER OF THE ROLLING STONES
VARIOUS - 1964

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Riktig svar på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen av kalendergave.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av dagens kalendergave annonseres kort tid etterpå.

Det er hjemmelagede kalendergaver.

Så-da ønsker jeg alle lykke til!

Håper du finner ut av nøttene
 

Ha en fin onsdag <3

 

 

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #salt #pepper

30 kommentarer
    1. Hahahaha godt hun smelta 🙂 Herlig <3 Her er dagens svar for de kan jeg: 1. Anita skorgan, 2. jule-nissen er snill og grei, og gjør alle glad. Den siste kan jeg kjempegodt den også for det var min brors favorittband og vokalisten der er: Mick Jagger Stor goood klæm <3

    2. Det går vel ikke an å være redd for de rottene der vel…Men har man museangst, så har man…Søte små…smeltet kanskje hjerte hennes til slutt..Her er mine svar i dag:
      1 Anita Skorgan
      2 Julenissen er snill og grei, og gjør alle glad
      2 Mick Jagger
      Ha en god kveld! klem

    3. Jeg tror nok den gamle gretne damen er veldig glad i de søte små:-D
      1. Anita Skorgan
      2 .Julenissen er snill og grei og gjør alle glad
      3. Mick Jagger
      Stor klem til den herlige gretne damen ♥

    4. Det var en litt bisk dame… rart hun ikke smelta helt assa<3
      1. Anita Skorgan
      2. Jule-nissen er snill og grei, og gjør alle glad
      3. Mick Jagger

    5. Merkelig hun ikke mykna opp av de søte små.. slik vi andre som ser dem gjør <3 Nå går det fort mot julaften og snart er kalendertiden over for i år..
      1 Anita Skorgan 2 jule-nissen er snill og grei, og gjør alle glad 3 Mick Jagger
      Klem og fin kveld til deg <3

    6. Huff…ikke greit med sånne gretne damer 😉
      Og oppgaven vet jeg også svaret på. Men nå har jo de fleste andre skrevet svaret, så da dropper jeg det, ellers ser det ut som jeg jukser 😉
      Artig å kikke innom her og gruble litt, og ikke minst, lese om de to søte rottene 😀
      Goood klem til dere alle <3

    7. Fin historie om den gamle damen….:)
      Anita Skorgan
      2Julenissen er snill og grei, og gjør alle glad. (av en eller annen grunn fenger disse hulter til bulter bokstavene meg…)
      3. Mick Jagger
      Hjelpes, han var lett å se hvem han var. Noen er seg selv lik hele livet…..

    8. Hoho, for en sur og gretten dame! Og så BRA at det IKKE gikk som i en amerikansk spillefilm. For det er jo ikke sånn virkeligheten er, og det er godt at noe er realistisk, og ikke bare rosenrødt! Men fantastisk var hun, den gretne damen! Vi må ha sånne damer og blant oss. 1. Anita Skorgan 2. Julenissen er snill og grei og gjør alle glad. 3. Mick Jagger, den munnen altså… klemmer<3

    9. 1. Anita Skorgan
      2. Jule-nissen er snill og grei, og gjør alle glad
      3. Nick Jagger
      Ja en fortsatt fin dag 😀

    10. pffft de er jo snillest i verden kan da ikkje være redde for dem vel ? <3
      Det er nydelige Anita Skorgan
      Julenissen er snill og grei og gjør alle glad
      og sist men ikkje minst I got the moves like Jagger......ja Mick Jagger <3
      klemmerier <3

    11. Uff da, for en sur dame. Håper jammen hun får fram smilet innen jul!
      1 Anita Skorgan
      2 Julenissen er snill og grei, og gjør alle glad
      3 Mick Jagger
      Sånn, dette fikset jeg lett i dag gitt! Hurra for Frodith og rottene!!!!

    12. Hei 🙂
      Kikker innom bloggen – tar en rolig dag i dag, blir mest litt strikking og TV-titting her i gården. Men må jo prøve meg på oppgavene 🙂
      1) Nissen er Anita Skorgan
      2) Nissen er snill og grei, og gjør alle glad
      3) Mick Jagger (han har nok et annet navn, EGENTLIG, men jeg vet ikke hva det er, beklager)
      Det var mine svar – ha en finfin dag 🙂 Snakkes!
      Oslopaddeklem

    13. Det er en artig julekalender du har, prøvd meg noen ganger men ikke så ofte som før. Så nå tar jeg en hvil fra pc-en enn så lenge. God Jul.

    14. Oi oi oi- tenk at hu ikke lot seg sjarmere da :O he he.. Var uansett verdt et forsøk, tenker jeg <3
      Og så må man takke google for at de er så smarte, når man husker fornavn, men ikke etternavn og etternavnet er det første som kommer opp som forslag 😛 ha ha.. I alle fall..
      1. Anita Skorgan (jeg stavet i alle fall riktig- jeg pleier nemlig å si Skoggran, uten at jeg husker navnet hennes noe lettere av den grunn).
      2. Jule-nissen er snill og grei, og gjør alle glad.
      2. Mick Jagger.

    15. Å, så utrolig vakker historie, at tøydyr kan smelte et hvilket som helst hjerte, det er jeg ikke tvil om <3. Hele verden burde ha sitt eget tøydyr, eller et annet dyr, som våre to vakre hunder, da ville helt klart verden vært et bedre sted å være med enda mer kjærlighet, for vi har så mye å lære fra tøydyr og andre dyr <3.
      Ju hu...denne tror jeg at jeg har klart, til og med uten å kikke :
      1) Anita Skorgan
      2)Jule-nissen er snill og grei, og gjør alle glad.
      3) Mick Jagger
      Ha en herlig dag med magisk julefantasi <3. Klem fra Mette

    16. Skjønner ikke at det går an å ikke like de små krabatene dine, så skjønne som de er ^^ Teite damen!
      Her er mine svar:
      1) Anita Skorgan
      2) Jule-nissen er snill og grei,og gjør alle glad
      3) Mick Jagger

    17. Hun hadde godt av å bli skremt litt altså, for sure og gretne gamle damer skal man ikke ha på arbeidsplassen, hehe. 😉 Her er mine svar idag:
      1) Anita Skorgan
      2) Jule-nissen er snill og grei, og gjør alle glad.
      3) Mick Jagger.
      Ønsker deg en super onsdag! 🙂

    18. God morgen. Her er jeg tidlig oppe i dag, for mannen i huset dro kl 05.00, og da fikk ikke jeg sove lenger. Sto opp og tenkte jeg skulle kaste sammen noen kokosmakroner….men så hadde jeg ikke nok kokos. Trodde posene var 300 gram, men så var de bare 200… Ja ja ting skal visst ta litt tid her i år.
      Salt og Pepper er to herlige rotter, og selv om jeg ikke har nådd å få med meg julenøttene i tide de siste dagene, så har jeg vært innom. i dag fikk jeg litt ekstra tid tidlig.. og her er mine svar
      1. Anita Skorgan
      2.Jule-nissen er snill og grei, og gjør alle glad
      3. Michael Philip “Mick” Jagger
      Ønsker deg og dine to rottevenner er super onsdag. Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg