Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 21 – kom inn, bli med :-)

“Så går vi rundt om en enerbær-busk -BUSK..enerbær-busk -BUSK” 

Sangen gikk lystig, mens Salt og Pepper svinset og svanset rundt det fine juletreet de hadde fått tak i. De hadde pyntet det med pakke-bånd som de hadde laget krøller på.

 

 

“Vi klaaaaappper i hendeneee vi syyyynger og vi leeer…så glad er vi…så glad er vi…”

 


De smalt labbene sammen, alt de maktet, mens halsen sto i spenn for å komme opp i høy C.

Plutselig ble Pepper litt lei av den tradisjonelle juletre-gangen…

Han grep tak i halen til Salt, idet hun var på vei inn i sin fjerde runde rundt juletreet…

“Så gjør vi så når til kirke vi går- GÅR…Kirke vi går- GÅR…Kirke vi går- GÅR….TIIIIIIILIG en søndags MÅÅÅÅÅÅREN” 

Pepper pep i vei på rotte-mål, mens han holdt et grepa tak om halen til Salt.. Salt vred og vridde på seg og prøvde febrilsk å komme ut av det stramme grepet til Pepper

 

Til slutt reiste hun seg på to, vridde seg rundt og satte øynene i Pepper: 

“Kan du SLUTTE med det der!! Det er ikke noe moro altså!! SLIPP halen min!!”
 


“Ville DU likt om jeg gjorde de samme liksom??!

Hun pilte i vei, mot halen til Pepper!


“Der har jeg deg, din rottemikkel!!”

 


Pepper dro avgårde..med Salt på slep..Hun hadde IKKE tenkt å slippe, for hun hadde fått en lys ide..

 

“Hallo alle sammen!! Kan dere høre meg??” *tapp-tapp “Virker denne?…..Den siste låten vi skal ta for dere er JINGLE BELLS” 
Hun hadde tatt i bruk halen til Pepper som mikrofon, og var i ferd med sette i gang sitt glans-nummer…

 


Pepper likte seg dårlig!! Han kom seg opp på to og sendte Salt et iltert blikk og en tydelig melding:   

“Jeg henter katten hvis du ikke holder opp!!”

Er det noe ikke Salt liker så er det katter, så hun slapp umiddelbart… DET ville hun ikke skulle skje, og torde ikke ta NOEN sjanser..

Men er det noe begge to liker, så er det julekalender og julenøtter. Så nå er de klare til å servere dagens julenøtter : 
 

For å være med i trekningen av kalender-gave, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Riktig svar på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen av kalendergave.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av dagens kalendergave annonseres kort tid etterpå.

Det er hjemmelagede kalendergaver.

Så-da ønsker jeg alle lykke til!

Håper du finner ut av nøttene
 

Ha en fin torsdag <3

 

 

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #salt #pepper

27 kommentarer
    1. Ja de trener rundt treet..flinke rotter! her er mine svar:
      1 Ari Behn
      2 Carl i Hagen
      3 Når nettene blir lange, og det kiler i magen, da er det snart jul! ( må innrømme at jeg så på de andre…hihihih-) ha en god kveld!

    2. jeg kommer seint innom som vanlig…men bedre sent enn aldri 🙂 De to rottene har kost seg ser jeg med gang rundt juletreet, og det har vi gjort på jobben i dag også. Vi har nemlig hatt juletrefest og det var mange blide fjes å se. Pølser med ketchup og julekaker gikk ned på høykant etter underholdningen. Og selvsagt kom nissemor på besøk (hun er nemlig mye mindre skummel enn nissen). Men her kommer mine svar
      1. Ari Behn
      2. Carl I. hagen
      3. Når nettene blir lange og det kiler i magen, da er det snart jul
      Nå må jeg gå på kjøkkenet og bake ut noen julebrød, og så får de steike til seint i kveld. Ja ja nok en kort natt dette her da. Klem <3

    3. Du har noen ramperotter innimellom, men veldig fint pyntet av dem da! Det skal de ha ros for 🙂
      Selv om jeg var så heldig å vinne i går har jeg bare lyst til å være med å svare, bare dropp å ta med lappen min hvis jeg svarer riktig 🙂
      1) Ari Behn
      2) Carl I Hagen
      3) Når nettene blir lange og det kiler i magen, da er det snart jul

    4. Haha, herlig mikrofon! Men fint tre de har pyntet da. Jeg har hentet tre i dag. Skikkelig stikketre. 1. Ari Behn. 2. Carl I Hagen. (lurer på om han angrer på det bilde) 3. Når nettene blir lange og det kiler i magen da er det snart jul. klemmer<3

    5. ..de derre Salt & Pepper, altså..hehe =P
      Når jeg endelig har knødd meg tilbake i blogg-blokka, fant jeg ut at jeg skal hive meg med på denne morsomme adventskalenderen din..såååeh..
      Nissen er Ari Behn
      Karen fra det gamle album, er Carl I. Hagen
      Og teksten jeg ser, sier: “Når nettene blir lange og det kiler i magen, da er det snart jul”

    6. De er så rampete de rottene altså <3 Søte små rampetroll <3
      Og så kan jeg jaggu svarene uten å google i dag- det var noe nytt 😛 ha ha..
      1. Ari Behn.
      2. Carl. I Hagen.
      3. Når nettene blir lange og det kiler i magen, da er det snart jul.
      Og nå er det faktisk snart jul!

    7. Fine rottene i juletider <3 1 Ari Behn 2 Karl I Hagen 3 Når nettene blir lange og det kiler i magen, da er det snart jul
      Klem til deg <3

    8. Så bra de øver på julesanger og gang rundt juletreet, selv om det ikke går helt greit da, hehe.<3 Her er mine svar idag:
      1) Ari Behn
      2) Carl I Hagen
      3) Når nettene blir lange og det kiler i magen, da er det snart jul

    9. Hei hei 🙂
      Fint julete de rottene har! Jeg har ikke ordnet noe tre ennå – mulig det blir et i huset her også. Men med litt annen pynt.
      Så til dagens svar:
      1) Nissen er Ari Behn,
      2) bildet fra gamle dager er Carl I. Hagen.
      3) ”da er det snart jul og det kiler i magen, Når nettene blir lange”
      Det er mine svar for i dag.
      God torsdag! Hilsen Oslopadde.

    10. 1. Ari Behn
      2. Carl I. Hagen
      3. Når nettene blir lange og det kiler i magen, da er det snart jul

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg