Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 1- kom inn, bli med :-)

“VRÆÆÆÆÆÆÆL!!!! FROOOOOODIIIIIT!!!”

Morgenen startet med et fryktelig vræl! To pipete stemmer hylte av full hals fra ute i gangen i dag morges… “Sirkuset” var i gang liksom! Men i år kunne jeg nesten skylde meg selv, for jeg hadde lagt opp til det på et vis…
Her var det bare å komme seg opp…

Rev opp soveromsdøra og prøvde å være LITT morsk i ansiktet siden jeg ble vekket, men må innrømme jeg hadde litt problemer med å holde maska da jeg så disse to komme pilende…nærmest skrekkslagne.

 

“Hjæææælp!!! Frodith!!! Hva er det som har skjedd??? Det har “grodd ut” nisseluer på oss….De var IKKE der da vi la oss!! Og de er UMUUULIG å få av!!!”
De så opp på meg med store øyne,  tok tak med potene, og vrikket og vridde, for liksom å vise meg at det ikke gikk. Pepper røsket og rev i Salt sin lue. Og den satt så klart BOM fast.
“Ser du??? Det GÅÅÅÅR ikke!!” De tittet opp på meg og så virkelig fortvilet ut.

Det de ikke visste var at jeg i nattens mulm og mørke hadde vært inne hos dem og sydd luene fast i hodet, bare for å “drive litt ap” med dem. Sånne rottentotter er så myke i hodet, og sover så hardt at de merker ikke om de får månen i hodet en gang….

 

“Dere trenger vel ikke ta SÅNN på vei?? Jeg har sydd dem på….Slapp av… Dere ser vel at JEG har også??!!” . Jeg prøvde meg med et avvæpnende smil.

“Håh!! Er DIN sydd fast kanskje??!! Har Hr Frodith sydd på din da??” Salt er ikke tapt bak en vogn, og vet hvordan hun skal få sagt det liksom…
Eh…nei…ikke akkurat…Men den sitter LITT hardt fast likevel…”. Jeg svelget litt og kjente jeg ble LITT rød i ansiktet..

“Og en annen ting….”, Salt hadde fått blod på tann nå, og sto der med et fryktelig fornærmet ansikt…“Skal vi liksom fly rundt i bare LUA hele adventen liksom??? Jeg går IKKE naken en hel desember-måned til altså. Du kan bare komme med alle argumenter du VIL om at vi har pels og sånn….Jeg VIL IKKE gå naken!!!”
 

 

Her så jeg mitt snitt til å komme til forsoning igjen. 
For så klart hadde jeg ikke tenkt at de skulle fly med rumpa bar HELE adventen…

“Neeeei….har så klart tenkt på KLÆR må du vel skjønne. Har jo vasket og tørket noen drakter fra tidligere, som ble AKKURAT tørre til i dag”. Jeg ga dem mitt beste smil.

Og jeg så det tindre i Peppers øyne da han dro på seg Nissefar-drakten. Og da Salt fikk på seg Nisse-jente-drakten smilte hun så bredt at jeg trodde at topplokket skulle falle av, og da skjønte jeg at jeg var tilgitt..

 



Så her har dere Salt og Pepper, klare for desember. På vei ut til det norske folk!!

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg begynner litt forsiktig, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:

 

 

 

 

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det andre har svart feil 😉 Riktig svar på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen av kalendergave.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av første kalendergave annonseres kort tid etterpå 🙂 

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

Ha en fin dag <3

 

 

#julekalender  #adventskalender #kalendergaver #salt #pepper

 

33 kommentarer
    1. Jeg tror det nesten ikke, men jeg klarte å komme for sent til den aller første kalenderluken! Går det virkelig an? Jeg lover å komme sterkt tilbake!
      Salt og Pepper ser utrolig flotte ut i de fine nissedraktene, så jeg lover å skjerpe meg fremover.
      Her har det gått i ett fra jeg sto opp. Ut på “postmannsoppdrag” med flax kalendere til alle ungene, ut å handle. Så kom eldste datter på besøk og ble til seint i kveld, og det var veldig koselig! Men da gikk tiden. Vi ville følge henne til bybanen nå i kveld sånn at hun slapp å gå alene i mørket…slutter visst ikke å være beskyttende foreldre selv om barna har flyttet 🙂

    2. ÅÅÅÅÅÅÅ nå holdt jeg på å misse konkurransen og greier! Svarene er: 1: Donald Trump
      2: Island.
      3: Berlinerkranser
      pepperkaker
      Stoor god klæm og gratulerer med åpningskalenderfest med nye klær til Salt og Pepper og greier <3

    3. Nemmen..se..de har fått klær på seg…Så herlig!! og påsydd lue..ja det skjønner jeg var ekkelt..hihih…Her er mine svar: 1: Donald Trump… 2: Islands flagg 3: berlinerkranser pepperkaker Ha en god kveld i stua!

    4. Tekniske problemer (sitter på mobilen) så får prøve så langt det går.. 🙂
      1. Jeg ser plutselig ikke forskjell på Carl I Hagen og Donald Trump. Holy- de er like! Jeg får gjette på nordmannen.
      2. Island.
      3. Berlinerkranser og pepperkaker.

    5. Prøver med et svar siden det er åpning i dag. 1. Donald Trump 2 Island 3 pepperkaker + berlinerkranser.

    6. Hihi..litt av en måte å bli vekka, på =P Og så fiiin Salt & Pepper ble <3
      Jeg prøver meg på å svare, jeg..og selv om jeg er totalt borte vekk når det gjelder kjentfolk, trur jeg nissen er Donald Trump, Salt & Pepper er på Island, og de har lyst på berlinerkranser og pepperkaker =)

    7. Hei, så moro å være igang igjen! Jeg liker virkelig denne kalenderen 🙂 De er så fine.
      1) Donald Trump
      2) Island
      3) berlinerkranser og pepperkaker

    8. Jeg tikker innom deg for å ønske deg en herlig fin dag og advent<3
      Er som regel innom deg hver dag, men ikke alltid siden jeg ikke blogger hver dag, dessverre. Utrolig kreativ er du, helt herlig å lese dette, og jeg tenker at det blir like herlig fremover.
      Et lysglimt i hverdagen for mange Frodith- tusen takk- en fantastisk måte å bruke din kreative «gave» på<3
      Jeg ønsker deg og alle som er innom bloggen din lykke til<3
      Jeg legger ved svarene:
      1) Donald Trump
      2) Island
      3) Pepperkaker
      Må advent bli fredfull og fylt med glede<3

    9. Da er du i gang igjen! 😀
      Bra at Salt og Pepper ble fornøyde med førjulsantrekket. Skjønner jo godt at de ble litt forskrekket over lue-stuntet ditt! 😉
      1.Donald Trump
      2.Salt og Pepper er på Island
      3.De har lyst til å bake berlinerkranser!

    10. For et fint innlegg 🙂 Koste meg når jeg leste det her. Rottentottene dine er herlige altså :-))
      Jeg prøver meg på 1. Donald Trump. 2. Island og 3. Pepperkaker og berlinerkrans.
      Nyt første desember så langt det går an :-))

    11. Juhu så er vi i gang med desembermoroa! Lykke til. Jammen er de rottene smarte! Stilige ble de også i sine nissedrakter. Nå kan advent komme tenker jeg.
      Så var det gjetting da.
      1 Donald Thrumph
      2 Island
      3 berlinerkranser og pepperkaker.
      Tror jammen jeg klarte det! Nå skal jeg se å få opp en adventsstake og så er det helg! Kos deg 🙂

    12. hi hi ,sydd fast luene ja ,jeg skjønner att dei reagerte på det ,men fine ble dem med full antrekk da hi hi .
      Svarene mine i dag blir
      1. Donald Trump president i usa
      2.Island
      3.berlinerkranser
      pepperkaker

    13. Hehe … det var en pangstart på 1. desember. 😀
      Nissen er Donald Trump, Salt og Pepper er på Island, og de har lyst på berlinerkranser og pepperkaker.

    14. Jipppiii! Nå er Salt, Pepper og du i gang 😀
      1. Donald “The Donald” Trump
      2. Island
      3. Berlinerkranser og pepperkaker
      God 1.desember til dere tre <3 😀

    15. DER var vi i gang ja! Og de herlige rottene er jo spinnville! Men ikke så rart når du SYR luene fast i hodet deres, haha Nå ble de veldig pene da, så det var sikkert lurt. Jeg tror nissen er selveste Trump, at ferden gikk til Island og at de vil bake berlinerkranser og pepperkaker. Takk for en herlig start på dagen skjønne du <3 klem

    16. Gratulerer med åpningen av kalender. Kommer tilbake med svar seinere hvis jeg husker det.
      Ha en fin dag.

    17. Nissen er Donald Trump , Salt og Pepper er i Finland,og de vil gjerne bake berlinerkranser og pepperkaker 🙂
      En god adventstid ønskes dere alle 3 <3

    18. Syns det var litt av en nissestrek å sy luene fast i hodene til Salt og Pepper…..
      Svaret på spørsmålene er
      1) Donald (Trump) Der er jeg faktisk litt usikker. Han så liksom litt for mild ut i øynene, så hvis andre har andre forslag bør man kanskje “stjele” det svaret…
      2) Island. et land jeg har hatt lyst til å besøke siden jeg var lita og hadde brevvenninne i Akureyri
      3) Berlinkranser og pepperkaker vil musene bake. Det vil jeg og

    19. Jippi, da er kalenderen igang! <3 Så fine de er med nissedrakter! Da prøver jeg meg med svar:
      1) Donald Trump.
      2) Island.
      3) Berlinerkranser, pepperkaker.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg