Når padder går tur… ;-)

Alltid koselig å rusle langs Akerselva med Oslopadda, min venninne <3

Vi rusler, skravler, tar bilder og går på kafe. Og hun er ikke så glad i å bli knipset SELV, så da blir det mye bilder av meg da innimellom. Dette med å gå tur er en god ting, enten alene eller med noen. En mental opplading, så vel som fysisk. For går man alene får man mye fint å se på, og hjernen mye annet å tenke på …og går man sammen med noen får man alltid løst en del både små og store problemer. Man går der side om side, ser på ting, snakker likevel uten at ting blir så fryktelig seriøst, det blir bare luftet 🙂 Elsker å gå tur, både alene og med noen 🙂

Folksomt langs elva… men får vel anonymisere de LITT…

 

 

Elva bruser….

Og man er i stor fare for å bli litt….

…våt i ansiktet ….

 

Liker du å gå langs elver og fosser?

Liker du best å gå tur alene eller sammen med noen?

 


 

#foto #elv #foss #tur
57 kommentarer
    1. Ja, det er stort sett da det dukker opp noen fint og spennende, men i verste fall har jeg mobilen 🙂 Jeg syns det er fint å bare se på ting også, og la det være litt i fred, på en måte 🙂

    2. Jeg liker elver og fosser, men er alltid litt redd for å dette ut i, for jeg er ikke så glad i vann, og har ofte mareritt om tsunamier og slikt :/ Men det er jo så flott, så heller en foss, enn å stå på et fjell hvis bølgene er litt store, selv om de ikke treffer meg 🙂
      Noen ganger er det deilig å gå tur aleine, andre ganger er det veldig greit å ha med noen. Det hender faktisk jeg går tur uten hundene også, bare for å klarne hodet litt. Noen ganger er kameraet med, andre ganger ikke 🙂

    3. Liker elver og fosser..liker bruse-lyden av dem
      ..
      Kommer helt an på humøret..noen ganger elsker jeg å gå alene med musikk på ørene, andre ganger er det moro å gå sammen med noen.

    4. Jepp , alltid hatt ett nært bånd til han ….:)) Men da ser jeg jo han igjen ….For det må jeg :)) Han må bare ikke bli der oppe i nord for lenge …håper han kommer ned igjen etterhvert , i alle fall litt lenger ned på kartet så det ikke er så langt når man skal besøke hverandre 🙂
      Klemme hardt 😀 <3

    5. cuskima: Åja,,,det var mandag i går 😀 he-he , jeg er helt på jordet fordi JEG hadde fri 😀 Men i dag har jeg vært på jobb. Spennende med nytt bad kanskje da 🙂

    6. karidansen: Ja, den ble heklet i fjor, men ikke så mye brukt. Er enten for kald eller for varm 😀 Men er nok egentlig litt en vår-tunika 🙂 NÅ omtrent 🙂

    7. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: He-he, ja det er vel Nøkken som lokker ja 😀 Foss er litt tøft, elver og bekker som sildrer er bare deilig mentalt 🙂

    8. Så stilig at du har heklet den sjøl. Det er en fantastisk flott farge til deg. Hårfargen er også stilig og passer til din personlighet, Lekne & Frodige frodith…….. 😀

    9. eg har hatt en kjekk dag også -en megafin diger båt utenfor vinduet og litt shopping….litt snø litt regn hagl og litt sol…..kan ikkje si det er kjedelig hvertfall :D:D
      klememtingene <3

    10. Ja, der er utrolig pent der!
      så kjenner jeg gleder meg til jeg skal tilbake dit nå om ikke så lenge.. har standar turen opp der på sommerhalvåret, med bading og dingling av ben på toppen! 🙂

    11. maiken: He-he, ja man må øve på litt regn-turer. Det gjelder vel å ha rette klærne da 😀 Jeg har kjøpt den hos Lisbetpedersen.blogg.no. Og hun BOR i Bergen 🙂 Kjøp da vel 🙂 Hun har mange fine vesker til salgs 🙂

    12. karidansen: Det er en tunika jeg har heklet selv 🙂 Litt tykk, så kan bruke utpå annet som en genser nesten 🙂 Takk 🙂 Nei, jeg går ofte med folk jeg kjenner godt, og har ingen SÅ skravlete venner 😀 Vi prater om det passer seg og ellers går i ro. Jeg kan også gå alene 🙂

    13. Helge: Ja, helger er fint til tur, men meldt regn til helga. Jeg skulle vært på tur selv…men kanskje må droppe pga mye regn…Ha en fin kveld 🙂

    14. Anonym: Helt herlig tur 🙂 Ja, det er mest morsomt å gå med andre som knipser, hvis det er mitt mål for turen. For jeg har også kjent på det med dårlig samvittighet for at folk må vente…

    15. Blir mest alene med musikk på ørene. Jeg liker egentlig godt å gå , men det regner så jævlig her i Bergen , og jeg hater å gå tur i regn, men har tenkt å øve meg på det og 🙂
      Likte den uglevesken din, men så har jeg en hang til ugler da , uhu 🙂

    16. Flott jakke! Ja, jeg liker å oppholde meg ved vann, Fontener, fosser og elver. Har høydeskrekk, men synes det er flott å se på store fosser som ender i et skikkelig juv. Jeg liker både å gå alene og sammen med noen, alt ettersom. Det er godt å gå med noen man kan være stille sammen med også. Det blir slitsomt hvis skravla må gå absolutt hele tida i flere timer….synes jeg……Men er det ei venninne jeg sjelden ser, så har det “Demmet” seg opp mye hos oss begge! 😉

    17. Det var mange fine bilder av deg det, du kler så godt den stilen på klær :))..og det er hyggelig å gå å rusle en tur med noen..som du sier, da går praten mer løst..
      Men jeg trives jo også godt alene jeg da…eller med mannen..:)) Elsker å være ved vann i det heletatt..bekker og sjø :)) Klem <3

    18. Elsker og gå ved fosser, elver!
      hjemme hvor jeg er fra, så er det en foss hvor man kan gå under, så man står mellom gjellvegen og vannet som renner!!=) å heelt på toppen RETT før fossen starter, er det en bitteliten kulp man kan bade i, før den 60m lange fossen begynner, helt ubeskriivelig og være der.. sitte og dingle med beina utenfor der om sommeren ( for da er fossen så liten at det går ann) er utrolig skumelt og deilig!!

    19. Går mye på tur alene men innimellom sammen med andre. Skal kanskje på tur med noen andre til søndag, men om jeg blir med vet jeg ikke enda. Fosser og elver er fine innslag på en tur det. Men det blir oftere elver enn fosser på mine turer. Ha fortsatt en fin dag.

    20. Så herlig tur. Jeg liker å gå både alene og sammen med noen. Hvis jeg skal ta bilder liker jeg best å gå alene, for jeg føler at de andre hele tiden må vente når jeg stopper for å ta bilde. Selv om jeg sier at de bare skal gå, for jeg tar dere igjen, så stopper folk og venter. Da får jeg litt dårlig samvittighet, samtidig som jeg blir litt irritert på meg selv som ikke bare TAR den tiden jeg trenger. Har nok “mistet” noen motiv jeg gjerne skulle hatt pga dette. Men om jeg går med andre som også tar bilder, da får jeg det jeg vil, og vi venter på hverandre. En felles forståelse for hva som skal til 🙂 Klem <3

    21. Virker som et flott sted og rusle, vi går helst i skogen, finner så mye rart der 🙂 Flotte bilder da..Skjønner jeg må ta en tur og titte lit her ja) Når vi er på sunmøre har vi store fosser og dypedaler, høye fjell osv. Er flott og jogge eller gå )
      Går man alene blir det fort i joggetempo, sammen med flere så blir det og gå. Sånn er det bare 🙂 Liker begge deler altså))

    22. Fantastisk flotte bilder av deg <3
      Og jeg elsket det nederste bildet...vanvittig kult 🙂 Du er en flott modell du. Jammen godt ikke du har vegring mot å bli fotografert 🙂
      Jeg er fascinert av vann. Elsker å fotografere stille vann med speilinger i. Ikke så ofte man kommer over akkurat det her på Vestlandet 😉
      Og jeg liker best å gå tur sammen med noen. Men det er herlig alene også 🙂 Så gjør gjerne det også, spesielt når jeg har behov for ro 🙂
      Ha en flott dag på landet. Kos deg masse 🙂 Klemmer godt <3

    23. Herlige bilder av en flott modell igjen! Jeg liker å gå tur både alene og sammen med andre. Det blir forskjellige turer etter hvem man er sammen med. Tur er flott uansett! 🙂

    24. Steinsdalen i Hardanger har en voksen foss man kan gå under…..der har eg gått mange ganger 🙂
      eg elsker vann og sjø…..
      ha en smashings og fargerik dag <3
      klemmetingene<3

    25. Ååå så ut som en helt magisk tur …nå kan jeg angre på at jeg satt inne i går ja …Men ja jeg liker vel kanskje mest selskap …men kunne sikkert gått alene , skal bare litt til før jeg kommer meg ut da liksom , haha ….
      Elva som bruser er så fint der ….jeg elsker det området der når jeg først kommer meg ut som sagt 😀 Nydelige bilder som får meg til å hoppe inn i dem og være sammen med Frodithen og bare nyte livet i sola med fin natur 😀
      Ja å ser du har på deg den kule hekle kjolen din , fine deg 😀
      God klem med ønsker om en super ny uke 😀

    26. Jeg liker også å gå tur, men ikke sammen med for mange. Da blir liksom noe av opplevelsen borte… Når jeg går alene får jeg med meg mye mer av det rundt meg, og så er det deilig å bare la tankene vandre, uten å bli forstyrret. Å gå alene eller sammen men en annen, er det beste for meg 🙂 Det er dessverre ikke mange brusende elver og fosser her jeg bor… :-/

    27. Jeg er veldig glad i å gå tur, og da gjerne i skogen. 😊 Liker nok best å gå sammen med noen, men man legger mer merke til ting rundt seg når man går alene. Turorientering er en fin aktivitet, og da kommer man ut på steder som man ikke har sett før. 🌲 Anbefales! 👍

    28. ladyaugust: Ja, det er den jeg heklet 🙂 Får ikke brukt den så mye, den er i akryl, og blir fort for varm eller for kald 😀 Men liker godt formen og fargen. Håret er nylaget og blir fint i sola 🙂 Koselig med tur med venninne. Jeg går ofte langs elva, også alene. Når du kommer på besøk til meg kan vi svippe nedom, det ligger rett ved 🙂 Kos deg i dag. Jeg er hos mamma 🙂 Klemmersøsklemmen <3

    29. Moornings 🙂 Så tøff du er med nyfarga hår og flott turkis antrekk 😀 Drit-tøff <3 Er det den du hekla her tidligere? Det er pent ved Akerselva for der har jeg nemlig vært, en hel gang 🙂 Det har vært frost i natt kan jeg se på gresset og DET er ikke bra når man har plantet frø. Nå er det mervåknekaffe her. Håper dagen ding blir super <3 godklæmme 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg