Glede seg OVER og glede seg TIL


Ja…her står jeg og hopper i ren glede igjen!! 
Eller…du VET nok at det er litt JUG…For jeg klarer jo ikke hoppe med den brekte tåa..Så derfor kun en tegning…Bare for å illustrere HVOR glad man kan bli.

Man har alltid noe å glede seg over, om man tenker seg om. Og garantert noe å glede seg TIL. Det gjelder bare å sette lys på det av og til.
Jeg har begge deler. Og akkurat nå er dette glede- seg- OVER og glede- seg- TIL– materiale: 

Glede seg OVER:
-Jeg gleder meg over å ha en kropp som fungerer rimelig bra 
-Jeg gleder meg over at jeg er en “enkel” sjel, som nyter de små ting
-Jeg gleder meg over flotte venner, den beste kjæresten og en herlig familie
-Jeg gleder meg over at vi har fått litt orden på ting og tang i forhold til mamsen
-Jeg gleder meg over mett mage og grei økonomi
 


 

 

Glede seg TIL:
-Jeg gleder meg til å muligens gå ut å spise med Hr Frodith i dag
-Jeg gleder meg til å treffe min venn Karidansen på lørdag, for å dra på en bitteliten “ekspedisjon”
-Jeg gleder meg til å feire mamsen på søndag
-Jeg gleder meg til julekalender på bloggen og juleferie om ikke så lenge
-Jeg gleder meg til In August-konsert i januar


(Fra en tidligere “ekspedisjon” med Karidansen)

 


Det var ikke LITE å glede seg over og glede seg til!!!

 

Hva gleder DU deg OVER?
Hva gleder DU deg TIL?

 

 

 

#glede #livet

19 kommentarer
    1. Så koselige gleder!!!! Men har du brukket toa???? Jeg har visst ikke fulgt med i det siste. God bedring. Nå gleder jeg meg til du blir bra igjen, til din adventstid og min, til julepynt og musikk og til våren! Klem 🙂

    2. Jeg gleder meg over å være hjemme igjen fra den månedslange ferien. Og at jeg har fått hjelp av mine barn som kommer og besøker meg og hjelper meg.Snart blir det også jul, og da blir det nok mere familiehygge!

    3. Jeg gleder meg OVER at jeg har det bra og at jeg har tid til å slappe litt av for tida…. jeg gleder meg TIL at det snart er jul…..at jeg skal ha litt fri….at ungane kommer hjem…… klemmer <3

    4. Du er superflink å glede deg søs <3 Jeg gleder meg til å treffe deg nå snart og så gleder jeg meg til konsert og at du kommer <3 klemme og såklart gleder jeg meg til masse mer <3

    5. Mange fine gledesting her..:) Gleder meg til mannen og jeg skal ta kaffe eller finne på noe i helga..men legger sjelden planer før dagen er der..men noe kos blir det :)) Også er det ikke så lenge til jeg har bursdag..gleder meg vel ikke så mye til det..men glad for hvert år jeg får da :)) Ser du er i god gang med kalendergaver..blir spennende ..så ja, kalender hos Frodith gleder jeg meg til :)) Klem <3

    6. Så koselig! Og så sant, så sant! Det er så mye å glede seg over og glede seg til. Vi må fokusere på det! Og ikke det negative! Jeg kan også nevne i fleng….. Og takk for påminnelsen!

    7. Jeg gleder meg over:
      – at kroppen fungerer såpass at jeg klarer å jobbe og trene
      – at jeg har gode venner
      – at kattene min er friske og rampete
      Jeg gleder meg til:
      – at jeg snart skal pynte til jul
      – at jeg skal på julemarked på Akershus Festning og Jul i Vinterland
      – at jeg “kanskje” drar å ser julegrana på Universitetsplassen bli tent
      – at jeg skal møte jentene jeg gikk på barne- og ungdomsskolen
      – at jeg skal på julekonserten “Blåtoner” med bl.a Knut Anders Sørum
      Det er mye mer jeg gleder meg til også, men da blir kommentaren så innmari lang så det holder med dette ;o))

    8. Du verden 😀 Jeg gleder meg over sånne innlegg som dette 😀 Ta det nå bare litt rolig i svingene, skjønner jo at det er hektiske døgn både på jobb og hjemme med kalenderprosjekt og Salt&Pepper som maser om å være i vinden 😀 Du får hilse Karidansen når dere treffes 😀 Klem

    9. Jeg gleder meg over at jeg har venner og familie som støtter meg så mye som de gjør om dagen!
      Jeg gleder meg over at jeg har en terapaut som står på dag og natt for at alt skal gå bra med meg!
      Jeg gleder meg til å reise til søstra mi idag og jeg gleder meg til at pappa kommer hjem til helgen 🙂 God dag <3

    10. Hmmmm … tror jeg må tenkte over det der en stund, og kanskje skrive et innlegg selv en dag. For noe er det jo, selv om jeg innimellom har litt mer problemer enn deg til å se de små tingene. Men imens kan jeg jo glede meg over at møtet med min x-kollega i går var så koselig at vi satt og kjasa og lo i fire timer på en restaurant. Det var som om vi hadde hatt kontakt hele tiden disse to årene det er gått siden jeg så ho sist. Merkelig … og SYKT koselig. Ha en fin dag da.

    11. Ja du finner de små enkle gledene…og det er bra…Ja..kanskje jeg også skal liste opp litt hva jeg gleder meg til, og over….Tror vi trenger å tenke litt mer over det…og ikke bare la de negative tingene blomstre….Ha en god og herlig dag….

    12. Ja det må jeg si, du hadde mye å glede deg over og til
      Jeg også gleder meg over mye og gleder meg til mye, selv om det i det siste ikke har hørt slik ut

    13. Hei Frodith. Det var leit med tåa di, men herlig å lese alt ting som gleder deg. Du er en inspirasjon til alle.
      Jeg har også mye å være glad for og glede meg til:)
      Ha en fin dag:)

    14. Herlig å gå noe å glede seg over og til.
      Gleder meg over at jeg har det så godt. Gleder meg til julekonsert og middag ute med mannen min i adventstida. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg