Byliv er ikke som det en gang var…

 

Alle innleggene  mine havner snart under kategorien “byliv”. Helt umulig å plassere denne bloggdamen i noen kategori, og dermed også innleggene. Bloggen handler jo om bare tull og fjas innimellom, men kalles det “underholdning”?

Av og til filosoferer jeg over rare ting, ord og uttrykk, eller livet generelt. Hva kalles det? “Samfunn”, eller “livsstil”. Og sånne hverdagsgreier, om alt og ingenting, vel de passer ikke inn i verken “interiør”, “mote” eller “teknologi”. Så når man ikke passer inn “malen” som blogg.no har bestemt seg for, så må jeg være kreativ. Diktene mine blir “kultur”, og tegninger og rare videoer blir “underholdning”. Resten ligger under “livsstil” eller “byliv”…. For man får ikke postet innlegg uten å markere seg i en kategori….  (*himler med øynene)

 

Vel…liten avsporing dette. 

Altså …Byliv…ikke som det en gang var. FØR spennende, hektisk, pulserende, folkerikt.. På en god måte.. Nå er det fremdeles alt det der, men nå på en litt skummel måte.. For nå bør det jo slett ikke være hektisk, pulserende og folkerikt. Nå er det liksom sånn at jo færre folk ute, jo bedre. 

Nå er det liksom kommet dithen igjen at vi må VELGE hvem vi skal “leke med”. Er det absolutt nødvendig å treffe den og den vennen? For her i byen stiger smittetallene i været igjen. Jeg er LITT sur på at det skjer…. Jeg har “lekt” med så få venner helt siden mars at jeg føler ikke det er MIN skyld. Det kjennes som at det er noen ANDRE som skal ofre litt nå, når det skal strammes enda mer inn… Jeg har oppført meg nærmest eksemplarisk i denne perioden. Ja..jeg sa nesten. 

I dag valgte jeg å treffe verdens beste kollega igjen. Ikke nå lenger kollega, men fortsatt verdens beste Merethe. Tenkte det kanskje kunne blir LEEEENGE til vi så hverandre igjen, hvis de skal begynne å stramme igjen…Vi satt lengst inni i en kafé, i flere timer. Støtte ikke borti noen andre mennesker. Det var superkoselig!! <3

Glad vi valgte å treffes. Jeg TRENGER de gode treffene i livet mitt. Livet skal ikke bare handle om  corona eller jobb… Man må leve litt også, og få de gode samtalene og impulsene  🙂 

 

Så…selv om ikke bylivet er som det en gang var, så er fremdeles Merethe det. Og jammen meg er det godt at det er sånn 🙂 

 

 

Ta deg gjerne en tur innom å se på video-snutten jeg har laget 🙂 HER

 

 

#vennskap #byliv #verdier #livet

15 kommentarer
    1. Ja, du bor jo i byen da, så det passer jo uansett liksom. Jeg veksler litt om det ene og det andre, uten at jeg merker så mye til at flere leser av den grunn. Klemsiklem på mandagen!

    2. kategori ja ,jeg legger alt under landliv siden jeg stort sett bare er på landet :=) men jeg liker byliv også,men det er neimen ikke ofte jeg får oppleve det,og ja kanskje like godt i disse dager,må bare håpe dette går over

    3. De der kategoriene, bryr jeg meg ikke så veldig mye om 😀 Men utrolig bra at du får tid til sånne solskinnsøyeblikk som dette må ha vært 🙂 Det bryr jeg meg om, skjønner du 🙂 Ha en flott søndag… driver å ”klatrer” i innlegg her, siden jeg ikke var så mye på blogg i går 🙂

    4. Nei disse kategoriene…. det meste havner inn under underholdning hos meg – så friluftsliv og landliv 😀
      Er ikke så nøye tenker jeg 😀 Kanskje jeg kan begynne legge mine dikt under “kultur” hmmmm jaja …

      Savner bylivet og savner oslo!! klem

    5. Så koselig treff, noe må man bare unne seg, selv i disse tider. 🌸 Ellers må jeg innrømme at dette ikke er tiden for å ta en opplevelsestur til Oslo. Jeg er der stort sett bare én gang i året, så da kan det vente. Ha en flott lørdag! 😃 Mildt/varmt for årstiden, så godt å være ute og her er det opphold også.🍁

    6. Jeg synes at du har vært flink til å treffe dine venner selv om det er koronatider og det er viktig. Jeg har ikke truffet mye av mine venner i det siste, men chatter online med de:) Mindre farlig:)
      Ellers, ja, av og til passet ikke kategoriene som blogg.no har bestemt at vi skal bruke, men vi ikke har noe valgt:)

    7. Avstandhverdagen er noe folk takler fint syns jeg. Vi må leve deretter og tenke på at det er land som har det verre enn oss. Sjøl så gikk jeg til legevakt lørdag på grunn av flere stygge sår på venstre legg. Fikk bandasje og rett på medisering og en mandag venter undersøkelse på sykehus. Men dette går bra, er bare uvant og havne i en slik situasjon. Lenge mellom hver gang jeg er hos legen. Nå blir det ny hverdag med medisin og egenandeler. Men det er mange som har det verre tenker jeg så dette går fint. Håper du husker at klokka skal stilles for nå er det slutt på sommertid. Ha en fin dag.

    8. En vanskelig balansegang for tiden ja…
      Jeg lever jo ikke blant de farligste vil jeg tro. Har ikke så mye kontakt , hverken privat eller på jobb, men litt sosial innimellom MÅ man bare være, flokkdyr som man er…

    9. Tråkig tid…Jeg vil jo reise med tog og buss hele tida. Men blir surrende her hjemme..Det fyker opp igjen nå og da blir det strengt til og fra Oslo kan jeg tenke meg..Koselig treff du hadde. Klem…

    10. Ahh.. Det er altså flere med samme plasseringsproblem her! 😛
      De samfunnsrelaterte og/eller meningsinnleggene er jo grei skuring, men hva de øvrige angår føles det som om typ 90% ikke hører hjemme i noen av de forsidekategoriene (hehe)

    11. Ja, det var litt dumt de fjernet kategorien “hverdag”. Mange av mine hverdagsinnlegg legger jeg i min kategori hverdag, men har litt samme problem som deg iblant hvor det hører hjemme på blogg.no sin kategori.

    12. Mm – helt enig….. godt at det er noe som er som før – noen gode venner som er akkurat den samme! Det er mye trist og holdtilbake nå – slitsomt! Håper det ikke blir så mye restriksjoner – selvom det ser ut som om det kommer til å skje…. god klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg