Cafè “Det Glade Hjørnet” -påskeåpent

 

Siden det er påske rett rundt hjørnet har jeg bakt “GUL kake”, som mange kaller den. Jeg kaller den “suksess-kake” (jeg TROR det er samme kaken?) 

 


I alle fall, viktig med gult i påsken. Gult lyser opp, nesten som man slipper sola til. Gule klær, kyllinger, sola, gul genser, gul kake. JA TAKK! Til alt.  I år trenger vi mer gult, mer lys og mer glede enn noen gang i påsken. Så KJØR PÅ!

Tv-2 Nyhetskanalen har hermet etter min tanke med Cafè “Det Glade Hjørnet” 😉  Nemlig tanken med å spre litt glede. Så jeg tilgir dem å være “hermegåser” 😀  De kjører nemlig nå “GODE nyheter”, en ny kategori.. 

Og det er jo egentlig litt GODE nyheter som har vært poenget med min cafè også. Fortelle hverandre hva vi setter pris på ved hver dag. Sette fokuset på de hyggelige tingene. Så jeg fortsetter inn i påske-dagene. Og holder døgnåpent 😉

 

Her er mine siste dagers gladnyheter:

 

-Jeg har møtt søsters på Ekebergparken i sola. Nistepakke, skravling og trim <3

-Jeg har møtt Karidansen i Sofienbergparken, og tatt bilder som også kom på bloggen

 

 

-Jeg har hatt kaffe-date med Lady August på bilde-telefon

-Jeg er frisk og fin, har ikke vært syk siden jul. Og DET er fine greier det!

-Jeg får masse trim om dagen. Gå flere kilometer i uka.

-Jeg strikker påskegenser til meg selv, som skal brukes i “påske-film” om Salt og Pepper

 

 

Hva har du gjort av hyggelige ting de siste dagene?

 

 

 

#kafe #glede #positivtfokus #

 

16 kommentarer
    1. En merkelig påske i år, for nå har jeg vært hjemme noen uker med «hjemmekontor». Samtidig har formen ikke vært helt på topp men nå løsner deg etter to uker 🙂 I dag har jeg vært ute og gått tur med min mann og det er deilig når alt er nesten som vanlig. I helgen hadde vi FaceTime bursdag med yngstejenten og det var en merkelig. Men det er viktig å ta alle smittevernregler på alvor. Nå i påsken skal vi kose oss likevel.

      1. Man kan kose seg på mange måter 🙂 Godt dere finner noen varianter for å ha det fint på nettet også 🙂 Jeg har begynt å venne meg til den nye arbeidsformen. NESTEN. LITT for mye data-jobbing, men det går… kLemmer <3

    2. Elsker suksess-terte, suksess-kake, gul kake eller kjærlighetskake. God kake har mange navn 🙂 I dag har jeg vært på koselig handletur, først med min mor, og så med Guttene. Laget liten video om urteolje. Mangler bare litt så skal jeg “lime” den sammen. Deilig med påskefri 🙂 klem

    3. selv om stuen vår ikke er påskepyntet,så er jeg glad,for nå har mannen fått opp en etterlengtet vegg og den skal bli grønn og fin :=) i dag har han pusset og limt opp glatt tapet der det bare skal males,jeg har fått vasket bort det meste av støvet og nå begynner det å se ganske bra ut :=)

    4. Kjempeherlig 😀 Gladnyheter? Tjaaa.. fått måket en liten kosekrok på terrassen. Og i dag fikk vi tak i en hel pakke med tørrgjær. Vi har jo bakt brød “i alle dager”, men ikke kjøpt gjær siden Korona krisa oppstod. Så da skjønner ikke vi hvem som har ranet alle butikkene for gjær… 😀 Så er vi friske og trives, DET er veldig bra 😀

    5. Tjolahopp, for en flott kafe med entusiastisk personale og utsøkt kake! Full pott på TripAdvisor fra meg. Og for en fornøyelig blogg! Ha en fortreffelig påskeuke!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg