Dronningen av “tv-dress-land”

Jepp, det er meg.
Det var en tid da ordet “tv-dress” nærmest var et skjellsord. I alle fall i mine ører. Kanskje ikke akkurat skjellsord, men i alle fall var det rimelig latterlig. På linje med grill-dressen omtrent. Jeg var ung og kul, (eller prøvde å være det)… og grill-dressene og tv-dressene var noe foreldregenerasjonen drev med… Håpløse “gæmlis-fakter”..

 

 

Nå er jeg blitt min egen mor, sånn omtrent. Og på en dag som ville vært hennes bursdag hyller jeg henne bittelitt. Hun tegnet og sydde klær, var opptatt av mote og å kle seg fint. Holdt stilen til siste dag. Men hun visste også hva som var komfortabelt, og at det ikke alltid var så viktig å imponere omverdenen. Man skulle KOSE SEG.

 

Jeg har arvet hennes sans for klær. Men også hennes sans for KOS.
Jeg er dronningen av “tv-dress-land”!
Så fort jeg kommer innafor dørene her hjemme vrenger jeg av meg stramme bukser, stikkete gensere, og bh-er som trykker og klemmer. Jeg smetter inn i de mykeste tv-dresser eller til og med pysj, og koser rumpa av meg. 

 

 

Går du i  tv-dress eller pysj? 😀

 

 

 

Les også gjerne diktet jeg skrev til bilde fra Zoeticworld: “Et blikk over skulderen”
Og en liten omtale av “Gryxen-awards”

 

10 kommentarer
    1. Mamma’n din ❤️ Hun minner meg litt om mamma’n min også som likte å sy klær. Det er godt å få av seg de stramme klærne og inn i noe mer komfortabelt! Riktignok hender det at det plutselig kommer noen innom her, så kan ikke strippe helt ned, men såpass at det går kjapt å få seg noe presentabelt.😊

    2. Bh ryker med en gang jeg er innenfor inngangsdøren, og så er det joggeklær som gjelder (ironisk nok). Om man ikke skal kunne kle seg som man vil hjemme, da vet ikke jeg, man må jo kunne slappe helt av der man har sin hule.

    3. Det er viktig å kose seg !
      Jepp! Jeg er som deg 😀 Klarer ikke annet enn å jumpe inn i koseklær når jeg stikker snuta inn hjemme 🙂

    4. Hihi, så herlig! Her er det ikke pysj eller tv-dress, men mye joggebukse og fleecegenser…. eller morgenkåpe og pusesokker om morran i helga….! Det er viktig å kose seg <3

      1. Ikke sant det er deilig 😀 Puseklær er de beste. Skulle alltid hatt på puse-klær. Jeg har ofte PENE klær i hverdagen som er myke også jeg. Orker ikke kjøpe vonde klær. Men likevel må de av når jeg kommer hjem, for å gi plass til tv-dressen eller pysjen 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg