“Et blikk over skulderen”

 

Et blikk over skulderen, så det hun forlot
En endeløs vei etter kaos og rot

 

Først hadde hun vært skikkelig på topp
Livets tur hadde bare vært opp
Skrittene var lette opp mot målet
Litt utfordringer på veien hadde vært lette å tåle

 

Lettbeint og skyhøy- et hode på vinger
Ingen vet hva dagene bringer

 

Rett bak en topp lå det mørke skyer
Hun tenkte: det går over og vinden lyer
Men vinden økte og skyene tetnet
Ingen varsel om at det snart letnet

 

Skrittene ned kjentes vonde og tunge
På veien hørte hun ordene runge
De satte seg som en tagg i brystet
Såret, sveket, trist og rystet

 

Et blikk over skulderen, så det hun forlot
En endeløs vei etter kaos og rot

 

Hjertet tomt men himmelen blå
Foran lå et ventende NÅ

 

 

 

 

Dette lille diktet ble skrevet på inspirasjon fra et bilde jeg fikk av en av leserne mine: 
 Jeg ba om å få tilsendt bilder jeg kunne skrive tekster til, siden jeg elsker å skrive på denne måten, og det var 9 stykker som sendte meg bilder! Herlig!! Zoeticworld sendte meg dette bildet som på morgenen her ble et lite dikt 🙂

 

9 kommentarer
      1. Kanskje det kommer noe gjennom bildet. Det handlet ikke om meg i alle fall 🙂 Men jeg får liksom noen tanker. En lang endeløs vei. En topp. Som ofte betyr slit men likevel glede.
        Og nedoverbakker er jo mer lettvint, men likevel forbundet med ned i kjellern. Når man setter seg ned og skriver, så blir det liksom en stemning. Det er noe du har fanget på bildet. Og kanskje er det litt deg inni der 🙂 Jeg synes det er så gøy å skrive til bilder. Man får liksom en egen gnist og stemning. Gøy. Takk for bildet du delte med meg <3 Klem

        1. Ja det er utrolig hva som kan formidles gjennom bilder, altså.. spesielt for sånne som deg som liker å skrive og dermed kanskje “lese” bilder bedre enn mange andre 😊 Og det er nok garantert litt av meg inni der ja.
          Og bare hyggelig det – syns det var koselig at du kunne bruke det ❤Klemz

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg