En rev tok rev i seilene, rev dem i to og “røyket seg en rev”

 

Er jeg DOPA eller? 
He-he…neida. Litt tåkeprat rundt dagens ord i homonym-utfordringen står i stil med været på utsida. Det finnes jo “TUSEN” tolkninger av ordet rev.

Rev i seilene betyr å ta de ned, så vidt jeg forstår. Jeg er ikke noen båtmann akkurat. 
“Røyke en rev” betyr å røyke hasj
Rev noe i to, altså som i rive i stykker. 
Et rev i vannet, som i grunne under vannet, eller korall-rev

 

Og så har vi DENNE da. Luringen. 

 

 

Det er dårlig med den EKTE Mikkel rev her i byen, men jeg tar det jeg har av rever, for å illustrere dette. Du skjønner hvem jeg mener uansett, ikke sant? 😀

 

Akerselva -rev

 

Slottsparken-rev

 

 

Dette var dagens bidrag til min lille foto-utfordring 🙂

 

 

 

Hvis du vil være med i min lille folto- utfordring hvor vi tolker ord med å legge ut bilder, så finner du reglene HER. Hadde vært gøy om du ble med.
De som har lagt ut noe så langt er disse under her. (Det kommer flere… 😀 ) Dere må nok bla litt på siden deres, for dette er ikke direkte lenker til innleggene bare til bloggen.

 

 

Kjerringtanker

Natheless

Midtlivskrise

Solliv

Evaswindow

Mettejosteinsdatter

fruensvilje

dedicat

gryende

 

DU må gjerne bli med. Bare start når du vil. Si fra til meg, så leger jeg deg til på listen som jeg legger ut hver dag 🙂 

 

 

 

 

#rev #utfordring #homonymer

10 kommentarer

Siste innlegg