“Frodiths lille januar-moro”- 13.- Hender

 

HENDER

Hender er som du vet en viktig del av mitt liv. Min verden. 
Tenk at hender faktisk er ord, setninger, tanker, kjærlighet, diskusjon, sinne….ja alt du vil! Det er ikke en ting du ikke kan formidle ved hjelp av hendene, kroppen, ansikt og mimikken i kombinasjon på ulike måter. 

Jeg simpelthen elsker å kunne uttrykke meg med hendene. Med tegnspråk. Det vakreste språket i verden. Helt udiskutabelt!  🙂 

Under her får du et dikt, først på norsk, så du kan lese det. Så kommer det samme diktet på tegnspråk. 

 

 

Venn

 

 

Holde hånden min
forsiktig og vart.

Side om side.

Ikke foran og bak
Ikke først eller sist

 

 

 

Holde hjertet mitt
forsiktig og vart
Slik jeg holder ditt

Side om side

Ikke foran og bak 
Ikke først eller sist

 

 

 

 

Vennskap

Som sommerfuglens dans
Lett, fargerikt, skjørt

Handle with care <3

 

 

 

Og her kommer den på tegnspråk:

 

 

 

 

 

Hvis du lurer på hva jeg holder på med her, så er det en liten januar-utfordring, og du må lese på “Frodiths lille januar-moro” for å finne ut av opplegget og hva oppgavene går ut på 🙂 Fremdeles mulig å bli med. Si gjerne fra til meg hvis du har begynt, så jeg kan legge deg på listen med linker 🙂

Og hvis du får lyst å se hvem andre som er med, så finner du de på linkene under her.

 

Heidisverden

natheless

livetmedvesla

Mettejosteinsdatter

Pensjonistgunna

happy

friluftsheidi

kjerringtanker

elevele

zoeticworld

utifriluft

bunny

Skogfruen

Solliv

Fruensvilje

Gryende

BforB

Kariengesvik

audmarit

Lenalykke

kvardagsengel

Allansverden

 

19 kommentarer

Siste innlegg