Hvis man har sagt A- MÅ man si B da?

 

Det er et uttrykk som går ca sånn: “Hvis du har sagt A, må du si B!” 
Dette “kortet” trekker folk titt og ofte. PESER den stakkaren som står foran seg, og har vært så “ubetenksom” å si A..

-“Ja…du vet: Når du har sagt A….så må du si B!”

Den som sier det står der gjerne med en litt overlegen mine. Nesa vendt opp, og øynene litt megetsigende nedover. Som om det var DER du sto, bitteliten og lagelig til for “hogg”. 

Folk liksom KREVER at man skal si B… At man må komme med RESTEN. Du er liksom skyldig verden det høres det ut som. 

Jeg tenkte på akkurat dett uttrykket i forhold til dette med den påbegynte sunne livsstilen min. Jeg har jo nå hatt 4 dagers Helsefarm med bestisen. Og i følge min definisjon på “helsefarm”, så betyr det EGENTLIG at jeg er ferdig nå. Jeg har sagt A, og A holder i massevis. Jeg er ferdig etter de 4 dagene med sunn livsstil, og er ferdig trent for resten av året.. 

 

 

MEN…nå er det jo en spøk dette da. Helsefarm-begrepet.  Det ER jo ikke nok med 4 dager. Det HOLDER Ikke for hele året. Nå er det ikke sånn at noen ANDRE skal få stå der å kreve at jeg må si B i forhold til trening. Prøver de seg på det så blir jeg som oftest bare litt provosert og irritert: “Jeg MÅ ikke si B! Det er ingen som kan KREVE at jeg skal si B

 

( Når man strever sånn med musklene etter EN dag trening, er det på tide å gjøre noe kanskje?)

 

Nå har jeg imidlertid LYST til å si B da. 
Altså jeg har LYST til å fortsette med en litt sunnere livsstil. Jeg BØR få litt mer muskler, for å holde meg oppreist resten av livet.

Jeg BØR trene litt for å klare å komme meg opp igjen om jeg faller….Ja, du skjønner…?

 

 

(Dårlig stilt med magemuskler)

 

Jeg BØR tenke på at usunn mat ikke er godt for kroppen min, på flere måter. Jeg BØR tenke litt på framtiden, selv om jeg er sinnsykt dårlig på å planlegge sånn framover. 

 

 

(så svak at man ikke klarer å knekke sjokoladeplaten…da trenger man kanskje å trene litt også…)

 

Så planen for dagen er klar. 
Jeg skal “spenne på meg” skoa, og ta en tur langs elva. Fortsette rutinen fra Helsefarmen.
Jeg skal si B hele veien, mens jeg svinser i sola. Fordi jeg VIL det, og ikke fordi jeg MÅ noe som helst 😉

 

 

 

 

 

 

#trening #sunnhet #livsstilsendring

8 kommentarer
    1. Herlig å komme seg ut på tur, om man selv vil. Man trenger ikke tenke på det som trening engang, men bare nyte opplevelsen og alt det positive som følger med. Nydelig langs Akerselva! 🥰

    2. Hehe.. du er morsom, og jeg er veldig enig med deg da, man MÅ ikke si B, men jeg tenker det utsagnet er var vel egentlig ment i sin tid for å understreke hvor «teit» det er med dem som sier noe for å irritere, med å bevisst utelate slutten. Jeg hadde en kusine i min barndom som hele tiden skulle poengtere at hun visste noe om diverse, men hun kunne ikke, ville ikke blablabla fortelle det. Altså da kan man jo heller bare holde kjeft da?!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg