“Med hodet i sanden, og beinet i “sutrefella” kan det lett bli mørkt…”

 

For noen dager siden la jeg ut noen ordtak jeg har laget selv. 
Det er små rare setninger om livet, som dukker opp litt plutselig når jeg går for meg selv og filosoferer. 
Mange ganger har det vært sitater av andres tanker som har fått meg til å tenke, og som har gjort at jeg har laget mine egne. 

Som f eks dette: 

“Den enkleste måten å bli oppmuntret på, er å oppmuntre noen andre.”
(Sitat: Mark Twain)

 

Da jeg leste denne setningen gjorde det at jeg var gjennom en lang tankerekke og endte opp med mitt eget ordtak som i overskriften.
Noen ganger legger jeg ut hele tankeprosessen.
Noen ganger trenger rare setninger litt mer forklaring.  Altså: 

 

“Den enkleste måten å bli oppmuntret på, er å oppmuntre noen andre.” (Sitat: Mark Twain)

Jeg kunne ikke være mer enig.
Det funker i alle fall for meg. De gangene jeg føler livet har bitt meg i rumpa…De gangene jeg står med hodet i sanden nærmest og lurer på hvorfor det er mørkt..De gangene jeg har gått i “sutrefella” og bare går i ring rundt mine egne tanker, og lurer på hvorfor ting er så vanskelig..

 


Da tar jeg et hardt tak i mine egne skuldre og rister litt. Så vender jeg blikket UTOVER i stedet for innover (der det grumses fælt akkurat da), og tenker ut noe hyggelig å gjøre… For noen… For hvem som helst egentlig…. Alle trenger en oppmuntring innimellom. Tankene får et nytt fokus. Glemmer grumset på innsida. Får meg til å trekke hodet opp av sanden, og beina ut av “sutrefella”.. Plutselig smiler jeg, mens jeg legger planer…Plutselig får jeg morsomme ideer, som skal gjennomføres…

Jepp…Det er ikke tull eller en klisjè noen skinnhellige folk har kommet på. Det er nemlig en sannhet:

“Den enkleste måten å bli oppmuntret på, er å oppmuntre noen andre.”

 

OG: 

 

“Med hodet i sanden og beinet i “sutrefella” kan det lett bli mørkt!” (sitat: Frodith)


Så:
Få hodet opp av sanden, og beinet ut av “sutrefella” og lag deg en god dag 🙂

 

 

 

 

15 kommentarer
    1. Er SÅ forbaska enig…det er ikke noe gøy å gå i sutrefella, og da hjelper det på å prøve å hjelpe andre. Jeg er nok ikke så fysisk til stede siden jeg som regel holder meg unna folk – men TikTok’n min er blitt min måte å prøve å komme ut til flest mulig med mest mulig positivitet som kanskje kan være til hjelp for om så ett menneske 😊 Men selvfølgelig skjer det at jeg sutrer litt der også – men det er skjeldent, altså 🙈🥰

    2. Jeg tenker at du må være en veldig god venn å ha, jeg.🤗👍🏻👏🏻
      Det er slett ikke alle som klarer å tenke på andre når de egentlig har det litt dritt selv.🥰
      Det er en stor og god egenskap det.🤩

      1. Jeg tror jeg er en god venn, sånn generelt sett. Men det med å tenke litt mer på andre når man har gått seg vill i egen dritt er egentlig nesten litt egoistisk motivert 😀 Altså, det er for å komme ut av egen “sørpe”. Så motivet er ikke nødvendigvis bare uselvisk 😀 Men det er jo vinn-vinn egentlig. JEG drar meg opp av “sørpa”, og noen andre får noe glede av det jeg gjør. Jeg er flink til å vende fokuset utover når jeg begynner å sutre. Blir ikke LENGE av gangen i deppe-modus 🙂

    3. Takk for nok inspirasjon👍 Hjelper detta, vet du, sjøl om jeg egentlig ikke har en sutredag i dag☺️ Får aldri nok påminnelser fra kloke sitater🙋🏼‍♀️

    4. Et fint sitat, både ditt og Twain’s sitt, inn i et nytt år. Håper det nye året blir bra, for deg, for de fleste. Og tanker, hvordan de blir brukt. Klem <3

    5. Herlig, skal snar på Bakern og kjøpe baguett og gå tur etterpå..
      Så sutrefella får ligge i ro…Herlig sitat!!!
      Klem og fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg