Nakne damer, forurensning og maskulinitet i skjønn forening..

 

Høres ut som en merkelig kombinasjon, ikke sant?
Vel…det var kanskje ikke “skjønn forening”, men de befinner seg under samme tak i alle fall.  Nasjonalmuseets tak. 

 

 

Kunstneren Laure Provuvost, som du kanskje fikk med deg i går, hadde mest fokus på forurensning og underlige skapninger, krydret med litt absurd humor. Inni denne “kurven” fikk man oppleve rommet vi sto i  gjennom noen slags rare briller. Det var en digital opplevelse. Når man snudde seg rundt i rommet , med disse “kurvbrillene” på, så kom det løpende gravide, nakne damer mot deg. De maste i vei om ulike saker, og gikk HELT opp i ansiktet på deg. En veldig underlig opplevelse! 😀

Mer av hva jeg opplevde i det rommet finner du HER: Noen ganger tar det litt av

 

 

Grayson Perry var i det andre rommet vi så der oppe i Lyshallen i 3. etasje. 
Fascinerende! Han var opptatt av hva maskulinitet er, av livet, av kunsten – og dens mulighet for herje med fastlåste “sannheter”, samtidig som han selv blir “dratt inn” i “Det god selskap” og på en måte ikke vil være der. Han er jo blitt megapopulær i Storbritannia, i alle lag av samfunnet..

Grayson Perry: 'Gender is a fluid thing, even for lads' | British GQ | British GQ

 

 

Hans kunst bestod av for det meste digital-produserte, vevde bilder og keramikk. 
Så mye detaljer og symbolikk i alle verkene hans!! 
Jammen er jeg glad jeg skal dit på lørdag igjen sammen med Kjersti! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Transvestitter….

 

 

…verdensoverhoder… 

Og teddybjørnen hans Alan Measles…

 

Alt dette prydet verkene hans, og fortalte spennende historier. 

 

 

 

Jeg anbefaler Nasjonalmuseets 3. etasje på det sterkeste! Er du i nærheten av Oslo om dagen? Kom deg av gårde. Denne utstillingen er bare der til 12. februar. 

 

 

 

13 kommentarer
    1. Jeg rekker ikke denne utstillingen, men skal sjekke ut hva som stilles ut der når jeg skal til Oslo igjen.👍 Takk for titten! 🥰

    2. Å himmel – moderne digital kunstutstilling det der. Sikkert en opplevelse når kunsten kommer løpende etter deg når man beveger seg i rommet. Levende mareritt kan man skape ut av digitale muligheter. Var på lørdagsopera på Oslo gamle raadhus lørdag, proffe utøvere er Stina og Trond og ikke minst Drina på klaver. En kulturopplevelse det også. To timer seinere startet brannen like ved. Var en tur i skogen i formiddag på beina og gikk en tur i ettermiddag – 17500 skritt i dag. Ha en fin kveld.

      1. Ja, det var skikkelig spesiell opplevelse. Du rekker utstillingen hvis du er rask 🙂 Opera er absolutt kulturopplevelse. Så flink du er å gå. God trening det 🙂

    3. Så spennende kunst! Jeg må få tatt turen dit jeg også neste gang jeg er i Oslo 🙂 I dag er det jo kom deg ut-dagen. Jeg har laget et innlegg med oppfordring til dere andre om å lage innlegg av tur dere har vært på i dag 🙂 Tar du utfordringen?

      1. Neste gang du er i Oslo er den nok ikke her, akkurat den utstillingen. Men det er stadig noe nytt der, i tillegg til det tradisjonelle som står her hele året 🙂 Jeg har ikke vært særlig ut, beklager 😮

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg