Om friheten til å gjøre ingenting

 

Frihet er fine saker…
Frihet til å bestemme over sin egen tid og sitt eget, superviktig!

Men frihet til å gjøre ingenting er muligens oppskrytte saker.
Eller…jeg mener: -Hvem velger å gjøre ingenting når de har mulighet til det?

 

 

 

I alle fall er jeg skikkelig dårlig på å gjøre ingenting.
De dagene jeg har fri, og altså har fanget fullt av frihet til å gjøre ingenting hele dagen….hva gjør jeg da?
Ikke ingenting i alle fall….
Jeg kjenner få mennesker som griper tak i en blank dag med begge hender, og setter seg godt til rette i frihetens stol og bare glaner ut i lufta. For så å bli sittende der hele dagen å bare gjøre det samme: INGENTING.

 

Når jeg har fri en dag og friheten til virkelig å bestemme selv hva jeg skal gjøre med den, hva gjør jeg da? Alt annet enn ingenting! Jeg kommer meg opp i otta, som om jeg skulle hatt en rakett i rumpa. Helt klar for å utnytte den dagen som ligger der så blank. Ligge å dra seg? Gjøre ingenting? Ikke denne jenta!

Når man har en dag man har frihet til å gjøre ingenting, så er det egentlig ganske fint. For friheten til å bestemme selv er helt klart viktig. Og om man velger vekk INGENTING så er det i alle fall ens eget valg 😀

 

 

Klarer du å gjøre INGENTING innimellom?

 

 

11 kommentarer
    1. Nei, jeg klarer ikke en helt dag å gjøre ingenting…noe må jeg gjøre, lese, lytte, e.l. 😉 Fascinerende å tenke på, for det er en del som faktisk ikke kan gjøre noe av noenting pga helsa, og det må jo være tungt 🙂

    2. Jeg liker også dager der jeg kan starte tidlig -for meg da-, og gjøre alt jeg ellers ikke får gjort. Eller velge å gjøre
      nesten-ingenting. Jeg kan gjerne sitte ganske lenge og kikke ut kjøkkenvinduet og bare kose meg med å gjøre ingenting. Det er da det foregår mest på insiden…:)
      Men ikke en hel dag da!

    3. Ikke sant – hvorfor skal man gjøre “ingenting”. Det krever jo ingenting og gir ingenting, og hva får du ut av det? — ingenting. Den kommer tidsnok den dagen – da alt blir ingenting. Den gidder ikke jeg sitte på rompa og vente på! Nyt dagen der i sør. PS – planen om en lengre Oslotur i mai, har skrumpet betraktelig inn. Det blir bare en svipptur rett over 17 mai. 🙂

      1. Ååå, så dumt du ikke kommer på langtur. Hadde vært koselig å se deg eller dere igjen 🙂 Nei, jeg får fnatt etter 10 minutter med glaning ut i lufta. 😀 Må i det minste blogge, se tv eller spille wordfeud eller NOE 😀

    4. Jeg er nok veldig flink til å gjøre ingenting, i alle fall innimellom 😉 Det å gjøre ingenting hele tiden går ikke, dels blir det kjedelig og så har man vel egentlig ikke godt av det. Ønsker deg en fin 1 mai, klems 🤗

      1. Når jeg mener ingenting, så mener jeg ingenting. Sitte å se ut i lufta? Ikke tv, ikke strikke, ikke lese bok 😀 Gjør du det? Sitter en hel dag og ser ut i lufta? 😀

          1. Faktisk litt imponert 😀 Jeg blir veldig rastløs av å bare sitte å se ut i lufta. Må liksom fikle med noe i det minste 😀 Blogge, se tv eller NOE 😀 Så jeg er skikkelig imponsert over at du klarer det, lenge av gangen 😀 Jeg klarer maks 10 minutter tror jeg 😀

    5. Nei, jeg klarer ikke å bare å sitte og se ut i lufta, men det varierer hvor nyttig det jeg gjør er da.😊 Jeg liker å stå tidlig opp uansett, og det er ekstra fint når man ikke MÅ gjøre noe, for da har man en lang dag til å gjøre det man vil. Kos deg med fridagen! 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg