Tegneutfordring- Barney Bloggstjerne

 

 

 

Du har kanskje fått med deg at jeg har bedt om oppgaver til hva  jeg kan tegne. Altså DU gir meg noen stikkord eller oppgaver, og jeg gjennomfører. Her har jeg altså tatt for meg oppgaven gitt av Pensjonistgunna:

 

 

 

Her er de andre morsomme oppgavene jeg har fått, og hvem som har gitt meg de ulike oppgavene: 

 

 

Jeg kommer til å legge ut en og en tegning når jeg blir ferdig med dem. 
Skulle du ha en oppgave til meg, så er det ikke for sent å gi meg en. Jeg føyer det bare på listen 🙂

 

Tegninger jeg har tegnet tidligere i utfordringen finner du her:

Bloggblikk på verden..

 

“Ja-ja….jeg får nå bare sitte her å vente til bilene stopper…”

 

 

Som blogger får jeg et spesielt blikk. Jeg SER ting på en litt annen måte. Noen ganger jakter jeg rundt etter rare ting. Men andre ganger så ER de bare der. Mange ting jeg ser i hverdagen ville jeg ikke tidligere lagt merke til. Men etter jeg begynte å blogge kan ofte små ubetydeligheter vekke interesse, og kunne bli til en god historie. 

Den lille tassen over her f eks. En fugl på et skilt. Hadde ikke leet på et øyelokk tidligere. Men som blogger synes jeg den er verdt å bli lagt merke til  😉

 

Vennskap

 

Venn

En som er der uansett hva
For meg

I gode tider og i dårlige tider.

 

Jeg er en venn i motgang så vel som i medgang.
I sorg og triste stunder, så vel som i glede og gode stunder.
Hvis du lar meg.
Er du?


Medgangsvenn
Motgangsvenn
Viktig begge deler
FOR oss begge

 

 

 

Er du en venn som kun er der i medgang?
Eller er du en venn som kun er der i motgang?

 

 

 

Bildet over fikk jeg av Lady August til jul. 
Et utrolig søtt og talende lite bilde, fra en venn jeg har hatt i mange år. Startet som bloggvenner, og venner på utsiden fra første treff <3

 

Tegneutfordring – Havfruestolen

 

 

 

Du har kanskje fått med deg at jeg har bedt om oppgaver til hva  jeg kan tegne. Altså DU gir meg noen stikkord eller oppgaver, og jeg gjennomfører. Her har jeg altså tatt for meg oppgaven gitt av Verdande (bloggløs blogger):

 

 

Her er de andre morsomme oppgavene jeg har fått, og hvem som har gitt meg de ulike oppgavene: 

 

 

Jeg kommer til å legge ut en og en tegning når jeg blir ferdig med dem. 
Skulle du ha en oppgave til meg, så er det ikke for sent å gi meg en. Jeg føyer det bare på listen 🙂

 

Tegninger jeg har tegnet tidligere i utfordringen finner du her:

Dagens snutelufting

 

 

Siden jeg er sykmeldt har jeg plutselig tid og ork til å gå tur. Selv om hodet ikke er helt topp synes jeg det er skikkelig godt å komme seg ut å få luftet snuten litt. I dag var det masse tåke, og håret ble vått med en gang jeg kom ut 😀

Det er ikke så mange steder å gå tur i en by full av holke, men Akerselva er ikke så verst holkete. I tillegg er det jo mye fint å ta bilder av der. 

Her er dagens fangst 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det blir jo alltid en liten stopp på kafe. Kaffe og spinat-smoothie. Snakk om å være sunn 😀

 

 

 

 

 

Dagens bilde

 

 

Jeg startet jo konseptet med Dagens bilde for noen uker siden. 
Det betyr ikke at jeg legger ut noe i denne kategorien HVER DAG. Det skal ikke være noe MUST å legge ut, om jeg ikke har noe. Det betyr bare at noen bilder jeg legger ut, innimellom, faller i denne kategorien.

Det eneste som er et MUST er at det skal være et bilde jeg føler jeg er litt fornøyd med, rent fotomessig. Lys, komposisjon, vinkel. Noe spesielt. Og det kan gjerne være sånn at det får tankene til å vandre litt også. At det har noe VED seg. 

Bildet bør være tatt dagen jeg legger det ut. Det er et annet kriterium. Dette over er tatt i dag, på min morgentur. 

 

Hva tenker du når du ser det? Får du noen tanker?

 

 

Tegneutfordring- “Mette bader i friskt vintervær”

 

 

Du har kanskje fått med deg at jeg har bedt om oppgaver til hva  jeg kan tegne. Altså DU gir meg noen stikkord eller oppgaver, og jeg gjennomfører. Her har jeg altså tatt for meg oppgaven gitt av Mette: 

 

 

 

Her er de andre morsomme oppgavene jeg har fått, og hvem som har gitt meg de ulike oppgavene: 

 

 

Jeg kommer til å legge ut en og en tegning når jeg blir ferdig med dem. 
Skulle du ha en oppgave til meg, så er det ikke for sent å gi meg en. Jeg føyer det bare på listen 🙂

 

Tegninger jeg har tegnet tidligere i utfordringen finner du her:

Vakker- også om vinteren?

Mange kan føle seg litt pjusk på vinteren. Falmet, grå og litt treg. Man kommer seg gjennom, men noen av oss føler at vi mangler noe de 3 månedene. Mange er enige om at skjønnheten kommer innenfra. Så det å være vakker på vinteren skulle da ikke være noe mer vanskelig enn resten av året… Eller?

Men hvis man føler at innsiden endrer seg litt på vinteren da? Personligheten og glimtet i øyet har litt mer vanskelig for å komme ut gjennom “panseret” vi omgir oss med om vinteren.. Hva da?

Vel.. vi, så vel som blomstene, er vakre også om vinteren. De som tar seg tiden med å se litt godt etter, vil se at det stråler litt av oss, også om vinteren 🙂

Jeg fant disse i Botanisk hage i dag. Og jammen var de fine!

 

 

 

 

 

 

 

Har du forresten sett at jeg har tegnet MOPS? I tegneutfordringen min?

Sjekk linken, så får du se 😉

 

 

Tegneutfordring- Mops

 

Du har kanskje fått med deg at jeg har bedt om oppgaver til hva  jeg kan tegne. Altså DU gir meg noen stikkord eller oppgaver, og jeg gjennomfører. Her har jeg altså tatt for meg oppgaven gitt av Bunny

 

 

Her er de andre morsomme oppgavene jeg har fått, og hvem som har gitt meg de ulike oppgavene: 

 

 

Jeg kommer til å legge ut en og en tegning når jeg blir ferdig med dem. 
Skulle du ha en oppgave til meg, så er det ikke for sent å gi meg en. Jeg føyer det bare på listen 🙂

 

 

Tegneutfordringen

 

 

Du har kanskje fått med deg at jeg har bedt om oppgaver til hva  jeg kan tegne. Altså DU gir meg noen stikkord eller oppgaver, og jeg gjennomfører. Det vil si at denne gangen skal jeg tegne det du gir i oppdrag, og IKKE snike meg rundt med rumpa i været for å fotografere.

Tegning er en av mine andre hobbyer. Jeg tegner i Paint, som EGENTLIG er et bilderedigeringsprogram, og ikke akkurat et perfekt tegneprogram. Men det er DER jeg har lært meg å tegne. Jeg er en “Painter”. Har tegnet i mange år, og har hatt flere tegneutfordringer. 

Her er de morsomme oppgavene jeg har fått, og hvem som har gitt meg de ulike oppgavene: 

 

 

Jeg kommer til å legge ut en og en tegning når jeg blir ferdig med dem. 
Skulle du ha en oppgave til meg, så er det ikke for sent å gi meg en. Jeg føyer det bare på listen 🙂