Retro-lykke på en grå dag

 

Et lite dykk inn i en tid hvor verden var i svart-hvitt, selv om den egentlig sprutet av farger og liv.
Et lite dykk inn i en tid hvor mødrene var alt fra husmødre med forklekjoler ved kjøkkenbenken, til glade vippeskjørt-jenter ved jukeboksen.
Et lite dykk inn i en tid hvor krøllspenner og trange, spisse sko fikk frem kvinnelighet og skjønnhet. 

 

 

På en dag hvor jeg føler meg litt “gammel og grå” var dette tingen..
På en dag hvor regnet sildrer grått og stille på utsiden var dette tingen..
På en dag som er ganske så “fargeløs” var dette tingen…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det gjelder å godta at verden og omgivelsene rundt en forandres… om man er en Cathrine Holm-kaserolle, et par utgåtte og trange 60-talls-pumps eller en Frodith på 54 år 🙂 

 

 

 

#tanker #tilbakeblikk #grått #gamledager #utvikling

21 kommentarer
    1. Koselig sted det der. Og perfekt på en grå dag, helt sant. Så heldige vi er som har farger i livet, tenk om alt hadde vært svart/hvitt, grått, nyanser av grått. Tror humøret vårt hadde blitt påvirket veldig av det. Grå tanker… nei huff, så deilig vi har farger. Må gå innom der neste gang jeg er i byen 🙂 klem

    2. Åh, for et flott sted å ta seg en kopp kaffe! Godt å omgi seg med farger når det er grått ute. Svart/hvitt-bildene minner en enda mer om den tida, da alle bilder var sånn. 🙂

    3. Du er så god til å gå fram essensen og stemningene/fornemmelsene ved hjelp av få ord! 💚Det er mye av dette jeg husker fra tidlig barndom. Jeg er jo tre år eldre enn deg, og husker enda mer fra 60-tallet! Jeg har lyst til å ta meg en tur til Maihaugen igjen snart. Liker så godt den utstillingen med gamle hus fra hele forrige århundre. 60-70 og 80-tallshusene rommer jo hele min barne- og ungdomstid.😊 Det var ikke bare svart/hvitt, sjøl om bilder og TV gjenga verden i de fargene!

      1. Takk <3 🙂 Neida, det var jo ikke svarthvitt 😀 men det er nesten sånn man tenker det… Fikk meg en kaffe mens regnet hamret på utsiden:-) Dette har vært en grå dag, men det har vært helt greit det også 🙂

    4. Ja…tiden går, og det meste rundt oss, pluss oss selv forandres. Det hender man får følelsen av at tiden går for fort.
      Det er flotte bilder du har tatt😊
      Håper det dukker opp noen farger hos deg utover kvelden😚

      1. Joda, litt farger er det jo. Men en ganske grå dag. Men jeg synes det er litt greit også. Svart er den ikke 😀 Og mye farger rent fysisk 🙂

      1. Blei sent litt fort den kommentaren..skulle skrive at du passa fint til omgivelsene…selv om jeg absolutt ikke tenker på deg som gammal og grå.. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg