“Snur du ansiktet mot solen, får du skyggene bak deg”

 

 

“Snur du ansiktet mot solen, får du skyggene bak deg” (Maori-ordtak)

Ja, dette er en sannhet på alle måter. Som her rent bokstavelig. Når jeg snur ansiktet mot solen, så blir skyggen bak meg.
Men jammen handler det om dette i overført betydning også. Så fort jeg “snur ryggen til” problemer og grumsete tanker, og setter fokus mot “lyset” og de gode tankene. Ja…så BLIR jeg gladere også da. Da lysner det litt både her og der. Sola i øynene lager smilerynker i ansiktet, og en liten skygge bak meg…Og selv DEN kan jo nesten se glad ut da. Når lyset og gleden får mer tak, blir mørket, tristheten og skyggene også mindre..

 

(Jeg trengte en liten reprise på denne, da jeg måtte få fokuset vekk fra “hun med hårrullene”)

 

#ordtak #glede #fokus #holdning #optimisme

10 kommentarer

Siste innlegg