Verdt et besøk i Oslo! ( litt hemmelig? Litt spennende!)

 

Hva er verdt et ekstra besøk i Oslo? Jeg mener det er flust av ting å komme hit for.. Mange trasker langs Karl Johan, går på slottet eller Aker Brygge, og de om det. Man MÅ jo innom disse stedene også i starten  i det minste. 

Men det er noen små RARE ting, som få vet om,  som altså er verdt et EKSTRA besøk kanskje? Her er en av disse tingene, og oppgaven er gitt av Hanne Beate:

 

Verdt et besøk i Oslo- litt ukjent for de fleste

 

 

Hva er dette for noe rart?
Du vil ikke tro det, men det er små miniatyr-statuer. I hopetall. 
Jeg har satt meg ved siden av dem så du skal skjønne HVOR SMÅ de er! Og hvor mange de er. Og der jeg sitter er bare halvparten av området omtrent..

 

 

 

 

Mange av figurene er forskjellige, men i følge det jeg har lest skal det være et “visst antall” forskjellige, som så igjen gjentar seg et annet sted. Jeg har ikke funnet noen like ennå 😀

 

 

 

 

 

 

Etter min mening er dette verdt et lite ekstra besøk i Oslo. 

Stedet ligger i Teatergata. Ikke langt fra GAMLE Deichmanske biblioteket. Man går Akersgata i retning Ullevålsveien. Fra Karl Johan må du passere Apotekergata, så er neste Teatergata. Altså parallelgate til Karl Johan. Ned til venstre fra Akersgata.

Ja… Google da!! Nå har jeg prøvd å gi deg beskrivelsen 😀

 

 

Her er alle oppgavene jeg har fått av leserne mine. DU kan også legge igjen en oppgave hvis du vil, så havner du på listen under her. Og jeg skal PRØVE å gjennomføre 🙂
(De markerte med gjennomstreking er gjennomført, og det er linker til oppdraget.)

 

-en selfie med en kongelig (Hanne Beate)  
-Hva er verdt et besøk i Oslo, som er litt ukjent for folk flest (Hanne Beate)
-Ukesaktivitetutfordring: typisk mandag, typisk tirsdag osv.. (Lillian:  sognafaret)
-Hemmelig hage (Verdande)
-Troll kan temmes (Verdande)
-Munter mat (Verdande)
-Kjolebonanza (Kjerrningtanker)
-Vann som er så stille og som speiler naturen, slik at man kan snu bildet begge veier og det ser likt ut (BforB)
-kjendis-Frodith (Kariengesvik)
-kake-Frodith (Kariengesvik)
-flygende-Frodith (Kariengesvik)
-Et bile av Frodith sammen med en snegle (Elevele)
-bade-i-juli- bilde (Utifriluft)
-selfie med trikkefører (Mettejosteinsdatter)
– ta på et morsomt kostyme, og ta et bilde fra toppen av Holmekollbakken med Oslo i bakgrunnen (veralynn.blogg.no)

 

Takk for alle morsomme oppdrag som stadig kommer tikkende inn 🙂 

 

 

12 kommentarer
    1. Så gøy 😊 Der ligger det nok stadig smårollinger på magen og studerer figurene 😀
      Det hadde i hvertfall mine gjort hvis de hadde sett dette da de var små 😃

      1. Ja, det er nok noen smårollinger som ligger på alle 4. Og jeg skal love deg vi var noen “store-rollinger” også som lå og kavde der 😀

      1. De er satt der som kunst. Kunstneren ville lage kunst som ikke gikk “oppover” som er mest vanlig i det offentlige rom utadørs. Statuer som er høye, og oppover. Kunstneren ønsket “bortover-kunst” og det har h_n klart 🙂

    2. Næh, så kult! 🤩 Takk for vel utført oppdrag igjen! Jeg har gått de stedene du nevner, og etterhvert andre steder også. Likevel trengte jeg å få inspirasjon til flere steder å besøke, og hva er vel mer naturlig enn å spørre deg! 🥰👍 Da blir det en tur dit neste gang!

      1. Ja, dette var et nytt sted for meg. Siden søsters skulle vise meg, og vi endte med å finne det ut sammen, ble dette det ene oppdraget. Jeg hadde jo heller ikke vært der før 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg