“Når nettene blir lange…”

Jada, jeg vet jeg er litt tidlig ute.. Nettene er ennå ikke veldig lange, kulda har ikke satt inn og musene er fremdeles opptatt med å lete etter mat ved søplekassene i Oslos parker, og er slett ikke opptatt med pussing av musehull.. Så hvor vil jeg hen med dette? Jo, jeg er vel kanskje en av få voksne som er mer enn over middels opptatt av julegaver. Jeg er ikke som musa så fryktelig opptat av å pynte i vårt musehull her i desember… Det er ikke flere nissefigurer enn man kan telle på ca 4 fingre her i huset i juleukene. Det lukter ikke ribbe eller mye røkelse og klementiner i førjulstiden, mer indisk kyliing og uncle Bens ris. Men jeg er fryktelig opptatt av julegaver. Jeg har ligget under juletreet og rotet i gavene sammen med de yngste tante-barna, når vi har vært samlet til jul. Etterhvert har tante-barna blitt eldre, og det har blitt færre og færre barn under juletreet, men JEG ligger fremdeles der og kaver. I fjor var siste tante-barnet 16 år, så nå kan jeg ikke bruke som unnskyldning lenger at jeg gjør det for å være sosial tante. Må nok bare innrømme overfor alle at det er JEG som vil være unde treet der, riste på og kjenne, lukte på og småtitte bak papiret… MEN jeg er også minst like opptatt av hva alle skal få av meg 🙂 Alle gaver blir nøye tenkt gjennom, for å passe til hver enkelt. Og i år har nissen begynt tidlig,  derfor dette lille innlegget..


Nå kan nemlig alle snille barn begynne å glede seg, for jeg er I GANG!! 😀

Noen som gleder seg til jul?

 

10 kommentarer
    1. Martine: Ja, og det er jo den laginga som er så gøy 🙂 Nei, jeg vet heller ikke hva som skjer i jula. Vi blir jo bare flere og flere involverte 😀 Men det spiller ikke så stor rolle, moro blir det likevel, og vi får jo sett alle i løpet av jula som oftest. Klart du må strikke litt til jul! Mye småting man kan lage til folk også vettu, strikkede ting. Men nå skal jeg ikke si altfor mye om det her, pga er jo kanskje en del folk som kjenner meg som har øynene på stilk nå. så resten for være hemmelig, hi- hi 🙂

    2. Hihi, jeg har skjønt for lenge siden at du er det store “barnet” når det kommer til klemming og snoking på julegaver 😉
      Vi skal vel ikke feire sammen i år vi.. Og det minte meg på at jeg egentlig ikke aner hvor jeg skal feire jul i år i det hele tatt.. På tide å ta den diskusjonen nå som vi har blitt familie 😉 Håper på å være litt tidlig ute med gavene i år selv, bør vel ha god sjans i år som jeg skal være hjemme og slipper å styre med skoleinnspurt før jul 🙂 Kanskje jeg til og med skal prøve å lage noen selv nå som jeg har blitt litt flink med strikkepinnene!

    3. Kristin: Rart å glede seg til desember og forberede nisseting, når vi er i august 😀 Det har nok kanskje vært litt for kaldt denne sommeren ja 🙂

    4. I år skal jeg også lage noen, kanskje.. Hehe. Kommer an på hvor nissebissi jeg blir før jul.. Tenker at med ting på gang, kan det være lurt å ha unnagjort det meste før begynnelsen av desember.. Men skal jo også være hjemme fra midten av desember, så kanskje jeg kan kose meg med litt nissestulling da 😉 Bare å vente i spenning 🙂

    5. Kristine: Ååå, gleder meg!! 🙂 Jeg driver på jeg også som du skjønner, er veldig moro 🙂 Moro at du har begynt også. Spare litt til turen vår også, må få til en tur i år også?

    6. Kristin: Ja, du pleier å begynne tidlig du, men fint du sparer noen til turen vår 😉 Jeg må tildligere i gang enn vanlig i år for har planer om å lage noen. Og DET tar tid..

    7. Her er også julegavehandelen startet 🙂 Det er kosen det, å kunne bruke hele året på å finne personlige gaver. Det finnes jo en del ting og tang som ikke trenger å ordnes i siste liten 🙂 Liker ikke å handle siste uka før jul. Da blir til at jeg kjøper noe bare for å kjøpe noe, og gleden av å gi bort den gaven, blir helt borte. Sparer bare noen få gaver til siste tiden, mest for å ha noe å handle på turen vår før jul 😀

    8. Trille: Ååå, Thailand i julen 🙂 Både bade og gaver, det blir nok deilig det! Kunne jeg tenkt meg en gang også, å dra sydover. Har vært i Thailand før, men ikke i julen. Du kan bare sette igang å glede deg ja 🙂

    9. JEG er også helt tullerusk etter julegaver. Og ikke bare julegaver, men alle slags gaver. Trenger ikke å være til meg, engang. Sukk. Men jeg, som deg, er også opptatt av hva andre skal få av meg. 🙂
      JEG gleder meg til jul! HURRA! OG i år skal jeg til Thailand (ny tradisjon). Sweet. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg