HØSTEN i store bokstaver

Det er den du vil skrike ut!

Ikke den våte grå, som renner innenfor regnjakka.

Ikke den mørke, kalde, hvor håret er elektrisk og vanter påkrevd.

Ikke den hvor man løper til bussen med paraply i vreng.

Nei,

det er den med store bokstaver 

den med løv i håret

den med sol i løvet

den med folk i sola.

den med lave tåkedotter i morgentimene

og en tidlig kopp kaffe ute i tåkedottene.

Turene går til Katnosdammen, til Kobberhaughytta, langs Akerselva eller bare en runde i Torshovdalen.

Det spiller ingen rolle. HØSTEN er der uansett 🙂

Katnosdammen


Akerselva




Langs elva 2008

Hver årstid sin sjarm! 🙂
Eller hva tenker der om høsten?

 

 

4 kommentarer
    1. Kristin: Lenge leve de røde regnjakkene!! Jeg er helt enig, det gjør høsten og været mye mer morsomt med så fin regnjakke 🙂 Litt glad i høsten jeg også, når man har påfyll fra sommeren, med minner og gode ting.

    2. Jeg er veldig glad i høsten 🙂 Det er nok kanskje fordi jeg er et høstbarn. Liker å tenne levende lys på kveldene, gå turer i høstmørket og se inn i alle de opplyste vinduene – vite at det finnes et sånt lunt og godt sted når jeg kommer hjem også. Jeg liker å gå tur i høstregnet til og med, for jeg har verdens fineste, røde regnjakke 🙂 Den gjør meg glad, så at det regner, det gjør ingenting 🙂

    3. Med de bildene der, må man vel i grunnen være enig i at – om ikke HVER årstid – så i alle fall at HØSTEN har sin sjarm. Selv er jeg er sommermenneske…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg