Trysil-rypa

Så var altså fugleturen over. Kvitringen og kaklingen har forstummet. Det er bare et lite pip her fra sofaen. Over 4000 hylende fjærkre, på utdrikningslag, på jobbtur, på venninnnehelg eller på kosetur, har blitt til noen spredte SKVIK fra ulike kanter av landet. Årets “Trysilrypa” er over. Jentemarsjen over alle jentemarsjer. Uktledde Rosa-tutu-skjørt-jenter, jenter i Nonne-drakter, jenter i spreke trenings-outfits, jenter med whisky på drikke-flaska, jenter som stopper og røyker i første sving, jenter som jogger 6 km løypa på TID- med vekter rundt anklene, jenter med store matpakker, jente-grupper på 20 stykker og jenter som rusler alene. Alle sammen har nå forlatt Trysilfjellet etter en herlig helg, som alle har gjennomført på SIN måte. De lokale “rype-jegerne” har forlatt teltområdet. De mest høytskrikende rypene, har pakket fjærene i koffertene,  lagt igjen fyllesjuken på hotelrommene.og satt nesen hjemover.

 Selv har jeg hatt en nydelig helg:  13 km gåtur, god mat, nydelig og aledeles merkelig vær, skravling med  fineste venninna 🙂  på rommet, bading i boblebad  og tur på restaurant 🙂 Her er noe småkvitter fra turen:

“Rype” i Elverum på vei til Trysil

Ryper i speilet

 


Rype klar for fjellet.



Flakser med fjæra…

Klart for fugler i fri flyt…


Masse “fugler” som tripper, tråkker og sparker på fjellryggen 🙂


R-Y-P-E

 
Hagl treffer rypa…. ikke fra en hagle, men fra himmelen 😀

Etter lang flaksing- endelig i mål

3, 5 time senere…

 
Rype klar for restaurant


Kokte ryper eller Coque au vin?
 
Ingeting er som å avslutte helgen i et utebad 🙂 En veldig avslappende og deilig helg.

Hva  har dere gjort i helgen? 🙂

10 kommentarer
    1. Trille: Så koselig høre noen ord fra deg igjen Trille-mor 🙂 Vet du er travelt opptatt. Jeg har vært hektisk selv, på jobb. Men er jo så i siget og ny i dette blogge-greiene, så MÅ liksom ta meg tid i tillegg til travel arbeidsdag:-) Ja, veldig deilig og avslappende og flott tur på Trysil-rypa. Tror det er fint uten alle de folka også 😀 Mye sånn utdrikningslag-tendenser. Greit det altså, men jeg liker fjellet litt stille og godt også. Men jeg og venninna mi koste oss uten alkohol, og med boblebad og godterier etc. Alle gjør som de har lyst 🙂 Moro å ha vært med en gang. Neste år løper jeg kanskje 😉 Det er en egen gruppe.

    2. Åååååh, så herlig! Flinka! 🙂 Dette bør jeg jo få med meg en gang jeg også. Kanskje til neste år? Virker i alle fall som om du har hatt en fantastisk tur!

    3. Anonym: He, he- skikkelig sprek vet jeg nå ikke.. men liker å jogge litt.. Eller har begynt å like det, i det sistee.. Og turer i skogen og på fjellet er bare herlig.

    4. Moren min var også med på Trysilrypa i helga! : )
      Ser du satt på kafeen på Martnssenteret også. Moro! Der har jeg jo vært innom mange ganger, og handlet mye bukser på Vero Moda som ligger til venstre for Stormbergbutikken i bakgrunnen : )
      Du er en skikkelig spreking skjønner jeg ; )

    5. Ingeborg: Så koselig at du leser bloggen min Ingeborg 🙂 og venstreskriver en liten kommentar til og med 🙂 Trysil-turen var flott. Helt nytt menneske i dag. Myk i ledd og muskler. Viktig å få slappet av skikkelig i helgene.

    6. Jeg koser meg med å lese bloggen din, her jeg sitter og kjeder meg med en ubrukelig arm. Turen til Trysil så perfekt ut:-)

    7. Skviiiik, skviiiik 😀 Takk for helga, medrype 🙂 Herlig tur i fjellet med innslag fra alle fire årstider sånn værmessig. Og kokt rype ala boblebad, det var gode greier 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg