En bitteliten mann…

I dag da jeg var på vei  til togen, litt småstresset, så jeg noe som fikk meg til å tenke litt. 

Jeg hadde stått opp litt feil i dag. Ikke på “feil fot”, nei, humøret var ganske greit. Ikke på feil side av senga heller, mer med feil klokke kanskje.. Ikke skulle jeg på jobb heller, men skulle med et tog, så hadde noe å  rekke. Det er IKKE nok med 45 minutter en lørdag morgen. Jeg fikk stort sett ikke gjort annet enn å drikke litt kaffe og snakke med kjæresten, før jeg måtte fly ut døra. Det var sol, fin temperatur, skulle møte søsteren min på Kolbotn, før vi skulle kjøre ut å besøke mamma. Men litt halsende etter meg selv var jeg nok der jeg føk inn på Oslo S. Ikke hadde jeg spist, knapt nok pusset tenner og bare rukket EN kopp kaffe! Det var sånn passe med folk på Oslo S, og jeg hadde bare noen minutter til overs på stasjonen, så jeg tenkte det var greit å kjøpe billett på toget. Sekk og veske slang etter meg da jeg rundet forbi hjørnet og så denne lille mannen…. 


Jeg så han bare i øyenkroken, og jeg tenkte: Åååå, han var VELDIG liten! Jeg må ikke se den veien, det er ikke pent å stirre på folk som ser litt anderledes ut. Det er sikkert ikke lett å være så liten i vårt samfunn osv. Det var veldig vanskelig å la være å se den veien, for som dere ser (hvis dere sammenlikner med gutten i bakgrunnen) så var han ikke 1 meter høy en gang.. Han sto der og ventet på toget, tenkte jeg. Alle andre som kom forbi så ut til å tenke det samme som meg, det var litt sånn at de KLART så en annen vei, for ikke å stirre liksom… Det tok noen minutter før jeg merket at han ikke var levende 😀 og at hans “kone” sto litt lenger framme i ventehallen, med kofferten sin, og ventet på fjerntoget til Fredrikstad 😉


Dette er god kunst i mine øyne. De var skikkelig naturtro. Jeg var på kunstutstilling senere i dag, med søster, men den fineste kunsten så jeg faktisk i forbifarten på vei til toget i dag. Noe som fikk meg til å stoppe opp og tenke litt. Ta dere en tur ned hvis dere er i nærheten, de står sikkert der og venter på toget ennå 😉

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg