Venner

Ingenting kan måle seg med gode venner. Du vil kanskje protestere nå og si at “jo, kjæreste, barn, familie- det er minst like viktig” . Joda, det er riktig det, men jeg mener at det trenger ikke å være noen motsetning i dette egenttlig. Kjæresten, mannen, søsteren, moren eller barna, kan da være de beste vennene  man har de også, på en måte. Det jeg snakker om er vel egentlig at noen er glad i en, at noen bryr seg om at man har det bra, og viser det. Enten det er kjæresten som smører en brødskive til deg eller stryker deg lett over kinnet, barna som har tatt oppvasken uoppfordret, noen i familien sender deg noen gode ord på sms i hverdagen eller at de vennene du har fått opp igjennom årene gjør en hyggelig ting for deg..Her er altså en liten hyllest til alle gode venner i verden, visualisert med bilder av et par av mine gode venner 🙂

Forrige høst,nærmere jul, hadde jeg forferdelig vondt i ryggen når vår årlige høsttur skulle gå av stabelen. Vi reiser vanligvis en helg til Sverige, hvor vi gasser oss på hotel, og bare kobler av fra alt. I fjor kom jeg nærmest rett fra fysioterapeuten, og inn i bilen på vei til Gøteborg. Hadde fått masse øvelser som jeg måtte gjøre for å få bygget opp nye muskler , som den lange halsen min kunne bære hodet på, på en bedre måte…  En god venn er altså alle de vanlig tingene, som jeg nevnte over: som lytter, som trøster, som bryr seg, som smører en brødskive hvis du er syk, som gråter når du er lei deg, MEN gode venner  er også som disse under her:  de som i solidaritet gjør nakke/rygg-øvlser med deg når som helst, om så måtte være på en kafe på et shoppingsenter (legg merke til damen i bakgrunnen :-D), det er noen å prøve luer med – så man faktisk glemmer ryggen for en liten stund. Eller det er en som” ler fletta av seg” sammen med deg, i en  massasjestol på samme shoppingsenter. Bildene taler for seg selv




Jeg lo så jeg skrek da jeg åpnet disse bildene på mailen min i går morges. Bildene var sendt av en av “aktørene” over, og gjorde dagen min SÅ mye bedre 🙂

 

 

4 kommentarer
    1. Siv: Noen venner vokser man i fra, og noen venner er man kanskje ikke ment å skulle ha hele livet.. Sånn tenker jeg på det hvertfall. Jeg har to gode venner som jeg har hatt siden barneskolen. Så har jeg møtt forskjellige nye folk opp igjennom,på videregående, på lærerhøyskolen, på jobb osv. Noen kom for å bli, og andre har jeg mistet på veien. De som har vært viktige, og GODE, har blitt igjen 🙂 Storesøsteren min er en av mine beste venner også 🙂

    2. eheheh -jeg ser dama i bakgrunnen 😉 Ja, en god venn er viktig. Men det er også trist når man vokser fra hverandre. Da håper jeg at det er som de sier – at ekte venner alltid finner tilbake til hverandre. Og familie kan jo også være venner, helt sant – lillesøstera mi er en av mine aller beste venner!! 😀

    3. Martine: Hei, så koselig du stakk innom 🙂 Ja, ser hun ikke helt HERLIG ut, og vi også da selvfølgelig (he, he) Det var jævlig vondt hele helga, men fikk massasje av ene venninna, i tillegg til mye øvelser da 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg